Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 17 Maart 2006
Over die wieltjes gesproken , in mijn derraileur van de record(2005) groep zitten ze uiteraard ook, zijn dat nu industrielagers , waar je niks aan hoeft te doen of zijn het gewone opgesloten lagers die wel eens wat vet of dergelijk nodig hebben...je ziet namelijk wel een kleine opening waar de lagers in zitten maar of je ze nou elke keer moet invetten of inspuiten wil ik ook wel eens weten.
Hoi,
Het zijn gewoon heel simpele lagers. Een combinatie glij- en kogellager met metalen afdekplaatjes.
Ik haal ze gewoonlijk een keertje om de twee maand uit elkaar, was ze uit met petroleum of diesel en smeer ze dan met wat teflonvet in. Meer dan dat kan je voor zover ik weet niet doen, als de tandjes beginnen te "punten" dan is het de allerhoogste tijd om ze te vervangen.
Ciao,
derraileurwieltjes
Uit elkaar halen is een stuk makkelijker dan in elkaar zetten. Je komt net een hand tekort zeg maar
. Maar oefening baart kunst. Laatste tijd heb ik met sluitschakeltje gereden en dat was wel erg handig. Nu zit ik weer zonder, dus dat wordt weer prutsen binnenkort
.
-
tomkolkman
- Forum-lid
Dat zou ik ook wel eens willen weten???
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
en hoeveel km gaan ze eigenlijk mee? Of hoe zie je wanneer ze vervangen moeten gaan worden?
http://www.bikeplanner.com/djdakkie" onclick="window.open(this.href);return false;