Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krampen

trudie
Forum-lid

trudie 14 apr 2006 10:04

Beiden bedankt!!
Ik zit nog te twijfelen tussen factor 15 en 20.Maar verder ben ik er helemaal klaar voor.

riherm1
Forum-lid

riherm1 14 apr 2006 13:12

Ik vraag me wel eens af of al die sportdranken, vitamines en voedingssuplementen wel zin hebben op het niveau van een toerfietser (5k km per jaar).Ik ben een beetje wantrouwig tegenover die bussen zonder etiket met een soort hondebrokken die in de etalage van sportapotheek Bangkok staan in Den Haag.
Ik heb het idee dat als je een beetje gezond eet je alle noodzakelijke dingen echt wel binnenkrijgt.
Tijdens het fietsen een banaantje, ontbijtkoek en een bidon met roosvicé. voor mij iig voldoende om morgen 200km te fietsen in AGR.

lazo
Forum-lid

lazo 14 apr 2006 14:06

Quoten: Origineel geplaatst door riherm1 op 14 April 2006

Ik vraag me wel eens af of al die sportdranken, vitamines en voedingssuplementen wel zin hebben op het niveau van een toerfietser (5k km per jaar).Ik ben een beetje wantrouwig tegenover die bussen zonder etiket met een soort hondebrokken die in de etalage van sportapotheek Bangkok staan in Den Haag.
Ik heb het idee dat als je een beetje gezond eet je alle noodzakelijke dingen echt wel binnenkrijgt.
Tijdens het fietsen een banaantje, ontbijtkoek en een bidon met roosvicé. voor mij iig voldoende om morgen 200km te fietsen in AGR.

ik denk dat naarmate je beter getraind bent minder de neiging hebt om voedingssuplementen te gebruiken,de enige manier om krampen te voorkomen is trainen,de ene mens is gevoeliger voor krampen dan de andre,hoe het komt weet ik niet maar denk dat het te maken heeft met zweten,een goeie manier om minder te zweten in de zomer is een yoghourt drank te drinken voordat je gaat fietsen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 apr 2006 14:25

Zorgen dat je minder zweet? Wat mankeert je? Je zweet niet voor de grap, dat doe je om te zorgen dat je lichaam z'n warmte kwijt kan, zonder zweten ga je vrij gauw de pijp uit als met 30 graden vollebak aan het klimmen bent. Kramp valt in veel gevallen goed te voorkomen, als het koud is had je je warmer moeten aankleden (gaat alleen lastig met regen), en als het te warm is is het meestal een te kort aan zouten die in combinatie met de vermoeidheid je de das om doet.
Dus zeker als het warm is heb je gewoon voeding in je bidonnen nodig, anders is het vragen om moeilijkheden. Je kan zo ie zo altijd veel beter tijdens het fietsen meteen voedingsstoffen nuttigen dan dat je dat allemaal achteraf moet gaan doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 14 apr 2006 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 14 April 2006

Dat dacht ik ook ja. Zweten reguleerd lichaams temperatuur. En voedings supplementen minder nemen naarmate je beter getraind bent is nonsens helaas. Afhankelijk van je behoefte aan voedings stoffen kun je supplementeren, als het niet volledig uit je dagelijkse voedings beleid te halen is. Hangt van meerdere factoren af waaronder een belangrijke "stofwisseling"

er zijn  mensen die  info willen over supplementen,hier ook (ander topic).Het enige wat doeltreffend is,indien je echt véél sport doet bepaalde vitaminen,of mineralen extra innemen met samenspraak van dokter.zweten doet iedereen,maar ik heb ondervonden uit eigen ervaring als ik yoghourt drink, minder hevig zweet in de warmte,beter bestand tegen de warmte zal ik maar zeggen,mss is het mentaal maat het helpt toch dus is het goed.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 apr 2006 19:52

Ik vind dorstlesser en energie drank geen voedingssuplementen. Zonder die 2 kan je gewoon niet ((optimaal)) presteren als het heet is. Tja en als je in LBL de hele dag lekker kunt fietsen in 33 graden dan is de kans dat je kramp op de redoute krijgt al heel veel kleiner dan als je je zelf helemaal verrot hebt gereden.
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 14 apr 2006 21:11

Nu raden ze me "magnesium"pillen aan!
Doen of niet?
(Hoe zot dit met bijwerkingen,rijden enzo,...?)
Merci!
il magnifico

ludo
Forum-lid

ludo 14 apr 2006 21:42

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 14 April 2006

Nu raden ze me "magnesium"pillen aan!
Doen of niet?
(Hoe zot dit met bijwerkingen,rijden enzo,...?)
Merci!

probeer maar eens  alle tips  die je gekegen hebt , wie vertelt je dat je ergens een tekort aan hebt????

pantani
Forum-lid

pantani 15 apr 2006 21:38

ok!
Hoop betere resultaten te behalen,benen zijn thans super!
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 apr 2006 22:07

Als je nu 1x kramp heb gehad maak je toch niet zo druk. Magnesium capsules of pillen kunnen helpen, maar aardige kans dat je er helemaal niets aan hebt. Heb je de volgende wedstrijden weer steeds last van kramp(en) ga dan gewoon naar een sportarts, die kan bloedwaardes enzo laten bepalen om te zien of daar wat loos is.
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 15 apr 2006 23:24

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 April 2006

Ik vind dorstlesser en energie drank geen voedingssuplementen. Zonder die 2 kan je gewoon niet ((optimaal)) presteren als het heet is. Tja en als je in LBL de hele dag lekker kunt fietsen in 33 graden dan is de kans dat je kramp op de redoute krijgt al heel veel kleiner dan als je je zelf helemaal verrot hebt gereden.

waarom rijdt ge u eigen dan altijd zo verrot ?voor niks goed toch.

Plaats reactie