Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tip voor de Polar S720i

bertpols
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:44

bertpols 11 jun 2006 13:01

Maar ze adviseren tock ook om bij elke routed ie je fiets de hoogte opnieuw in te stellen.
Maar waar kan de juiste hoogte vinden van het NAP? Want je moet toch van een "waarde " van uitkunnen gaan ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 11 jun 2006 13:34

Binnen NL:
http://www.3w.nl/hoogtetool/hoogte.php
De hoogte incorrectie van de Polar valt echt mee hoor....laat de meting door weers/luchtdrukverandering nou eens 10-20 meter zijn; dat is niks op een tocht van 2-3 uur. Bovendien kan je als je aankomt op de vertrekplaats (rondje gefietst dus) in de software je beginhoogte instellen, maar er is ook de optie:"einde gelijk aan begin" en dat is zonder aardverschuivingen redelijk precies. Bijv. gisteren tocht van 135 km zonder bergjes stijging 50 meter daling 66 meter. Die 16 meter is verwaarloosbaar op zo'n afstand.

bertpols
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:44

bertpols 11 jun 2006 15:01

Dat is een goede site zeg.....
Wel ideaal als je een tocht gaat fiets, ff checken de beginwaarde.....TOP

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 14 jun 2006 18:45

Weet iemand hoe ik in de software een deel van de training kan verwijderen? Zo heb ik bijvoorbeeld trainingen waarbij ik 10 minuten te laat op 'stop'gedrukt heb, dit deel zou ik graag verwijderd willen hebben.

bertpols
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:44

bertpols 14 jun 2006 19:53

Op de file gaan staan die je hebt gebruikt die dag/uur.Dan eventje je linksboven knop ingedrukt houden (knop van het lichtje) en daarna geeft hij aan dat je deze file wil verwijderen. bevestigen met de rode knop.
Probeer het eens eventjes.....
Weet ook iemand hoe je een training via de pc er in upload voor bijvoorbeeld morge/overmorgen.Kan allen een training er in zetten van de dag zelf..
Heeft iemand enige idee ?

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 14 jun 2006 20:35

Bekijk de help file van de software is
Hier alvast een copy paste:
Hoe u trainingsset maakt voor basistraining 


U kunt persoonlijke trainingssets maken door bestaande trainingssets in de polseenheid aan te passen. Als u de polseenheid de eerste keer gebruikt, kunt u het beste de standaardtrainingssets direct aanpassen.


Activeer de CNNECT-functie in de polseenheid en plaats de eenheid voor het infraroodvenster.

Selecteer Verbinding in het menu Extra. De persoonlijke informatie in de polseenheid wordt naar de software gedownload.

Open de pagina Trainingen. De trainingssets in de polseenheid worden weergegeven.

Selecteer de trainingsset die u wilt aanpassen en klik op de knop Bewerken.

Selecteer Basistraining als het soort training en klik op de knop OK.
Basistraining is de training zonder herstelperioden die kenmerkend zijn voor intervaltraining.


Plan de training door de instellingen in het dialoogvenster Trainingsset bewerken aan te passen.

Op de pagina Algemeen kunt u de trainingsset een naam geven, bijvoorbeeld Afstandsloop of Zwaar.
Selecteer ook de Berekeningsmethode voor de intensiteit van de training.


Op de pagina Timers kunt u maximaal drie timers opgeven.

Op de pagina Hartslaglimieten kunt u opgeven welke hartslaglimieten u in de training nodig hebt.

Op de pagina Herstel kunt u de instellingen voor de herstelberekening opgeven.
Met de selectie Tijd wordt na de training weergegeven met hoeveel slagen de hartslag na de opgegeven tijd is gezakt.
Met de selectie Eindhartslag wordt berekend en weergegeven hoe lang het duurde voordat de hartslag naar de opgegeven waarde is gezakt.
De selectie Afstand geeft u trainingsfeedback na de training om aan te geven hoeveel slagen de hartslag is gezakt nadat de opgegeven afstand is afgelegd. Deze selectie is alleen beschikbaar voor de fietsmodellen van Polar.


Sluit het venster af door op de knop OK te klikken. De opgegeven instellingen worden opgeslagen.

Klik op de knop Overdragen om de training naar de polseenheid over te brengen. In het gedeelte Overdragen naar polseenheid kunt u opgeven of u alle trainingssets of alleen de geselecteerde set naar de polseenheid wilt overbrengen.
Met de knop Beginwaarden zet u de trainingsset van de geselecteerde training terug op de standaardwaarden.
Met de knop Openen opent u een eerder gemaakte en opgeslagen trainingsset. De opgeslagen training is opgeslagen in de geselecteerde trainings-slot. Trainingssetbestanden hebben de extensie .pes.
Met de knop Opslaan slaat u de geselecteerde trainingsset op in een geselecteerde map.
Met de knop Exporteren WAV slaat u de opgegeven instellingen op in een WAV-geluidsbestand. U kunt het WAV-bestand bijvoorbeeld afspelen met Windows Media Player en zo de instellingen naar de polseenheid overdragen, zonder tussenkomst van de Polar Precision Performance software.
Als u liever een Polar UpLink gegevensoverdracht gebruikt, klikt u op de knop Overslaan in het venster Infraroodverbinding.
U kunt timers gebruiken in Basistraining, bijvoorbeeld als indicator van het moment waarop u moet omdraaien of drinken.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 jun 2006 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door Hond op 14 Juni 2006


Weet iemand hoe ik in de software een deel van de training kan verwijderen? Zo heb ik bijvoorbeeld trainingen waarbij ik 10 minuten te laat op 'stop'gedrukt heb, dit deel zou ik graag verwijderd willen hebben.

Dat heb ik hier; http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search eens beschreven (Wat mij betreft de makkelijkste manier om dit te doen)

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 14 jun 2006 23:50

Quote: Origineel geplaatst door rene1 op 11 Juni 2006
Binnen NL:http://www.3w.nl/hoogtetool/hoogte.phpDe ...

is er ook een variant voor België ?

Motta
Motta

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 15 jun 2006 00:05

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 14 Juni 2006
Dat heb ik hier; http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search eens beschreven (Wat mij betreft de makkelijkste manier om dit te doen)



Bedankt, het is gelukt! Zag trouwens ook dat het duidelijk beschreven stond in de help-file van polar

Plaats reactie