Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie van de drie

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 28 jun 2006 20:45

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 Juni 2006


Geen.... Vindt alle drie de fietsen niet echt prettig qua geometrie. Zou zelf een goedkoop alu frame op de kop tikken en dit met 105 afmonteren (heb je meteen betere wielen).
De bulls is wel het beste in verhouding.

Sharkman, uit je posts op het forum blijkt duidelijk dat je enorm veel kennis van zaken hebt, in ieder geval veel en veel meer dan de fietsknutselkneus die ik ben. Ik begrijp dat de geometrie van een racefiets voor wedstijden anders is dan de geometrie van een racefiets gemaakt voor tourtochten. Maar kan je, of iemand anders, ook uitleggen waarom de geometrie van bovengenomde fietsen niet jou ding is? Misschien is de geometrie juist uitermate geschikt voor degene die hem wil kopen. Nogmaals, ik heb er echt weinig verstand van, misschien kan je het wat verduidelijken! alvast bedankt!
You can never be too Specialized

jerommeke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2006 19:00

jerommeke 28 jun 2006 23:42

EricE,
Mooie opmerking. Wat houdt het precies in inderdaad.
Nog even over de fietsen. Die Stevens kan mijn FM niet leveren, schijnt uitverkocht te zijn. Valt die van mijn lijstje. Dan de Bulls, ben ik toch gevoelsmatig van afgestapt.
De Trek blijft dan over. En, een nieuwkomer, de Bianchi Via NIRNE 7 AL CARBN, VELOCE 10V Compact. Carbon vorken. Geen triple, maar een compact moet ook voldoen in het heuvelland, nietwaar?
Dus wie van de twee inmiddels? Trek vs Bianchi. Ik ga gevoelsmatig voor de Bianchi, echt een mooi ding. Tenzij mij iemand er nog van af praat. Ik hoor het graag. Bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2006 23:50

Compact voldoet wel in de bergen maar niet in Nederland.
Dat Trek's een hogere inruilwaarde zouden geven over een paar jaar lijkt me echt een broodje aap verhaal. De markt zal dan waarschijnlijk totaal overspoeld worden met die Trek's die nu al niets bijzonders zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 28 jun 2006 23:53

Quote: Origineel geplaatst door Jerommeke op 28 Juni 2006
Over die Canyon site lees ik ook verschillende verhalen, over service en bezorgtijd en dergelijke. Verder vind ik het ook wel prettig om een fiets eerst in het echt te zien en dan te kopen.Ik hoor graag nog wat reacties op de 3 fietsen hier boven.


Ik heb een Canyon F10
geplannede levering was 7 weken
werdt uiteindelijk 5 weken.
je kan natuurlijk altijd naar de Showroom in Koblenz

jerommeke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2006 19:00

jerommeke 29 jun 2006 00:38

Om nu naar Koblenz te rijden voor een fiets...ik kom er pas als ik richting wintersport ga.
Compact niks voor in NL? Is het zo licht dan? Ik reed op mijn oude ook meestal binnenblad.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2006 01:05

Dat is dus juist het probleem, een 36 binnenblad is te klein voor duurtrainingen. Je mist je blad waar je het meeste op reed. Zolang het geen Campa crank is is het echter nog wel vrij eenvoudig op te lossen door een 39 te monteren. Dat kost je niet meer dan 3 tientjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jerommeke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2006 19:00

jerommeke 29 jun 2006 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Juni 2006

Dat is dus juist het probleem, een 36 binnenblad is te klein voor duurtrainingen. Je mist je blad waar je het meeste op reed. Zolang het geen Campa crank is is het echter nog wel vrij eenvoudig op te lossen door een 39 te monteren. Dat kost je niet meer dan 3 tientjes.


Dank je wel. Op de Bianchi zit:




Crankset - Guarnitura
FSA Gossamer Compact CK-6020EC, 50/34 black CNC 170/175 polish. Finishing: GLOSSY BLACK.. Crank arms: hollowtech aluminium. Spider: CNC machined 7075/T6; MEGA EXO system (BB included). CAMPAGNOLO VERSINIk heb er te weinig verstand van om dit uit te leggen. Jij wel?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jun 2006 11:15

Zie andere posts hierover: ga voor de Bianchi, maar niet in zijn standaard-uitvoering; neem hem meteen met volledige Velocegroep (dus ook de remmen) en met Campagnolo-wielen. Kost maar een schijntje meer, en zo heb je meteen een veel betere fiets (want de standaardwielen en -remmen die erop staan zijn kwalitatief niet echt in verhouding tot het uitstekende kader)

Op een 36 (zeker geen 34 nemen, want van 50 naar 34 schakelt niet echt lekker!) kun je trouwens wel duurtrainingen doen, alleen zit je dan meteen wel met nogal een schuine kettinglijn doordat je achteraan moet compenseren, zodat je ketting iets vlugger aan vervanging toe zal zijn.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jerommeke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2006 19:00

jerommeke 29 jun 2006 11:22

Dank je wel Dario. Ik zal mijn leverancier eens bevragen. Ik ben wel gecharmeerd van die Bianchi. Groter binnenblad dus en wat zaken vervangen.

jerommeke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2006 19:00

jerommeke 29 jun 2006 21:27

Op mijn huidige fiets zit 52/42 voor en 15-21 achter. Bij die Bianchi zit voor 50/34 en achter 12-25. Kan iemand mij uitleggen of ik daar dan gelukkig van wordt en of dat dus lekker fietst?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 30 jun 2006 10:52

15-21? Tiens, wat voor een cassette is dat dan? Met tien kroontjes van 12-25 heb je uiteraard een veel groter bereik dan met een 6 of 7 sp. En vooraan, zoals gezegd: 50-34 geeft weliswaar een groter bereik, maar schakelt veel minder prettig dan 50-36, dus je laat er voor hier best een 36 binnenblad opzetten (die 34 houd je dan voor in het gebergte, waar een klein verzetje altijd meegenomen is en je toch niet zo vaak moet schakelen). Alternatieve mogelijkheden zijn er natuurlijk ook: ofwel een triple (ieder zijn meug), ofwel een gewone dubbele met 52-39 met achteraan bv. een 13-26: dan heb je weliswaar een minder groot bereik dan met een compact of triple, maar zit je alvast wel veel beter dan met je huidige combinatie!
Het hangt er een beetje van af wat je met je fiets van plan bent, en ook wel welk type fietser je bent.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie