Wie van de drie
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 27 Juni 2006
Geen.... Vindt alle drie de fietsen niet echt prettig qua geometrie. Zou zelf een goedkoop alu frame op de kop tikken en dit met 105 afmonteren (heb je meteen betere wielen).
De bulls is wel het beste in verhouding.
Sharkman, uit je posts op het forum blijkt duidelijk dat je enorm veel kennis van zaken hebt, in ieder geval veel en veel meer dan de fietsknutselkneus die ik ben. Ik begrijp dat de geometrie van een racefiets voor wedstijden anders is dan de geometrie van een racefiets gemaakt voor tourtochten. Maar kan je, of iemand anders, ook uitleggen waarom de geometrie van bovengenomde fietsen niet jou ding is? Misschien is de geometrie juist uitermate geschikt voor degene die hem wil kopen. Nogmaals, ik heb er echt weinig verstand van, misschien kan je het wat verduidelijken! alvast bedankt!
Geen.... Vindt alle drie de fietsen niet echt prettig qua geometrie. Zou zelf een goedkoop alu frame op de kop tikken en dit met 105 afmonteren (heb je meteen betere wielen).
De bulls is wel het beste in verhouding.
Sharkman, uit je posts op het forum blijkt duidelijk dat je enorm veel kennis van zaken hebt, in ieder geval veel en veel meer dan de fietsknutselkneus die ik ben. Ik begrijp dat de geometrie van een racefiets voor wedstijden anders is dan de geometrie van een racefiets gemaakt voor tourtochten. Maar kan je, of iemand anders, ook uitleggen waarom de geometrie van bovengenomde fietsen niet jou ding is? Misschien is de geometrie juist uitermate geschikt voor degene die hem wil kopen. Nogmaals, ik heb er echt weinig verstand van, misschien kan je het wat verduidelijken! alvast bedankt!
You can never be too Specialized
EricE,
Mooie opmerking. Wat houdt het precies in inderdaad.
Nog even over de fietsen. Die Stevens kan mijn FM niet leveren, schijnt uitverkocht te zijn. Valt die van mijn lijstje. Dan de Bulls, ben ik toch gevoelsmatig van afgestapt.
De Trek blijft dan over. En, een nieuwkomer, de Bianchi Via NIRNE 7 AL CARBN, VELOCE 10V Compact. Carbon vorken. Geen triple, maar een compact moet ook voldoen in het heuvelland, nietwaar?
Dus wie van de twee inmiddels? Trek vs Bianchi. Ik ga gevoelsmatig voor de Bianchi, echt een mooi ding. Tenzij mij iemand er nog van af praat. Ik hoor het graag. Bedankt voor de reacties.
Mooie opmerking. Wat houdt het precies in inderdaad.
Nog even over de fietsen. Die Stevens kan mijn FM niet leveren, schijnt uitverkocht te zijn. Valt die van mijn lijstje. Dan de Bulls, ben ik toch gevoelsmatig van afgestapt.
De Trek blijft dan over. En, een nieuwkomer, de Bianchi Via NIRNE 7 AL CARBN, VELOCE 10V Compact. Carbon vorken. Geen triple, maar een compact moet ook voldoen in het heuvelland, nietwaar?
Dus wie van de twee inmiddels? Trek vs Bianchi. Ik ga gevoelsmatig voor de Bianchi, echt een mooi ding. Tenzij mij iemand er nog van af praat. Ik hoor het graag. Bedankt voor de reacties.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Compact voldoet wel in de bergen maar niet in Nederland.
Dat Trek's een hogere inruilwaarde zouden geven over een paar jaar lijkt me echt een broodje aap verhaal. De markt zal dan waarschijnlijk totaal overspoeld worden met die Trek's die nu al niets bijzonders zijn.
Dat Trek's een hogere inruilwaarde zouden geven over een paar jaar lijkt me echt een broodje aap verhaal. De markt zal dan waarschijnlijk totaal overspoeld worden met die Trek's die nu al niets bijzonders zijn.
Quote: Origineel geplaatst door Jerommeke op 28 Juni 2006
Over die Canyon site lees ik ook verschillende verhalen, over service en bezorgtijd en dergelijke. Verder vind ik het ook wel prettig om een fiets eerst in het echt te zien en dan te kopen.Ik hoor graag nog wat reacties op de 3 fietsen hier boven.
Ik heb een Canyon F10
geplannede levering was 7 weken
werdt uiteindelijk 5 weken.
je kan natuurlijk altijd naar de Showroom in Koblenz
Over die Canyon site lees ik ook verschillende verhalen, over service en bezorgtijd en dergelijke. Verder vind ik het ook wel prettig om een fiets eerst in het echt te zien en dan te kopen.Ik hoor graag nog wat reacties op de 3 fietsen hier boven.
Ik heb een Canyon F10
geplannede levering was 7 weken
werdt uiteindelijk 5 weken.
je kan natuurlijk altijd naar de Showroom in Koblenz
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is dus juist het probleem, een 36 binnenblad is te klein voor duurtrainingen. Je mist je blad waar je het meeste op reed. Zolang het geen Campa crank is is het echter nog wel vrij eenvoudig op te lossen door een 39 te monteren. Dat kost je niet meer dan 3 tientjes.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Juni 2006
Dat is dus juist het probleem, een 36 binnenblad is te klein voor duurtrainingen. Je mist je blad waar je het meeste op reed. Zolang het geen Campa crank is is het echter nog wel vrij eenvoudig op te lossen door een 39 te monteren. Dat kost je niet meer dan 3 tientjes.
Dank je wel. Op de Bianchi zit:
Crankset - Guarnitura
FSA Gossamer Compact CK-6020EC, 50/34 black CNC 170/175 polish. Finishing: GLOSSY BLACK.. Crank arms: hollowtech aluminium. Spider: CNC machined 7075/T6; MEGA EXO system (BB included). CAMPAGNOLO VERSINIk heb er te weinig verstand van om dit uit te leggen. Jij wel?
Dat is dus juist het probleem, een 36 binnenblad is te klein voor duurtrainingen. Je mist je blad waar je het meeste op reed. Zolang het geen Campa crank is is het echter nog wel vrij eenvoudig op te lossen door een 39 te monteren. Dat kost je niet meer dan 3 tientjes.
Dank je wel. Op de Bianchi zit:
Crankset - Guarnitura
FSA Gossamer Compact CK-6020EC, 50/34 black CNC 170/175 polish. Finishing: GLOSSY BLACK.. Crank arms: hollowtech aluminium. Spider: CNC machined 7075/T6; MEGA EXO system (BB included). CAMPAGNOLO VERSINIk heb er te weinig verstand van om dit uit te leggen. Jij wel?
Zie andere posts hierover: ga voor de Bianchi, maar niet in zijn standaard-uitvoering; neem hem meteen met volledige Velocegroep (dus ook de remmen) en met Campagnolo-wielen. Kost maar een schijntje meer, en zo heb je meteen een veel betere fiets (want de standaardwielen en -remmen die erop staan zijn kwalitatief niet echt in verhouding tot het uitstekende kader)
Op een 36 (zeker geen 34 nemen, want van 50 naar 34 schakelt niet echt lekker!) kun je trouwens wel duurtrainingen doen, alleen zit je dan meteen wel met nogal een schuine kettinglijn doordat je achteraan moet compenseren, zodat je ketting iets vlugger aan vervanging toe zal zijn.
Op een 36 (zeker geen 34 nemen, want van 50 naar 34 schakelt niet echt lekker!) kun je trouwens wel duurtrainingen doen, alleen zit je dan meteen wel met nogal een schuine kettinglijn doordat je achteraan moet compenseren, zodat je ketting iets vlugger aan vervanging toe zal zijn.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
15-21? Tiens, wat voor een cassette is dat dan? Met tien kroontjes van 12-25 heb je uiteraard een veel groter bereik dan met een 6 of 7 sp. En vooraan, zoals gezegd: 50-34 geeft weliswaar een groter bereik, maar schakelt veel minder prettig dan 50-36, dus je laat er voor hier best een 36 binnenblad opzetten (die 34 houd je dan voor in het gebergte, waar een klein verzetje altijd meegenomen is en je toch niet zo vaak moet schakelen). Alternatieve mogelijkheden zijn er natuurlijk ook: ofwel een triple (ieder zijn meug), ofwel een gewone dubbele met 52-39 met achteraan bv. een 13-26: dan heb je weliswaar een minder groot bereik dan met een compact of triple, maar zit je alvast wel veel beter dan met je huidige combinatie!
Het hangt er een beetje van af wat je met je fiets van plan bent, en ook wel welk type fietser je bent.
Het hangt er een beetje van af wat je met je fiets van plan bent, en ook wel welk type fietser je bent.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
