Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Comfortabel carbon frame?

t.trapper
Forum-lid

t.trapper 05 jul 2006 21:37

Uit eigen ervaring kan ik je twee echt comfortabele carbon frames aanraden nl. de Kuota Ksano en de Thompson Maestro (=identiek met de Moozes die je via internet kan bestellen). Deze frames zijn véél comfortabeler dan welk alu-frame ook.
Greetz,

sharkman
Forum-lid

sharkman 05 jul 2006 23:49

Ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen enerzijds een beperkt aantal echt innoverende bedrijven die dingen nog zelf bedenken en ze vervolgens in eigen land, in noord afrika of het verre oosten laten produceren. Deze merken sponsoren welliswaar maar de produkten hebben een zodanige reputatie dat er bezuinigd kan worden op de marketing afdeling.
Anderzijds zijn er de volgers en naapers (helaas bestaat de fietsenmarkt voor minstens 70 uit deze producenten). Bedenken doen deze merken helemaal niets zelf, succesvolle ideëen worden even geleend en no name produkten worden als eigen produkt gelabeld en vervolgens soms voor heel veel geld verkocht. Dit zijn de merken die extreem veel geld in een marketing afdeling stoppen en hun produkten eigenschappen toedichten die deze bij lange na niet waar kunnen maken.
Iedere consument moet zelf weten waar hij/zij zijn produkt koopt (iedereen moet kopen wat hij/zij mooi vindt en binnen zijn budget valt) maar mijn voorkeur hebben de innovators in de branche terwijl de volgers met hun dure advertenties en trendgevoelige produkten me eigenlijk gewoon gestolen kunnen worden....

erice3
Forum-lid

erice3 06 jul 2006 02:08

@ Sharkman,
Kan en wil je bij je verhaal ook man en paard noemen. Wie vind jij binnen de fietsbranche dan die innovators? Uit je posts begrijp ik dat je veel met Storck werkt, en dat ook Scott op je sympathie (is dit het juiste woord?) kan rekenen. Maar er zullen er toch meer zijn!!
You can never be too Specialized

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2006 11:10

Giant is wel innoverend bezig geweest. Denk aan bijv aan de aflopende bovenbuis, doorgetrokken zadelpen bij de tcr advanced.
Syntace is al jaren goed bezig met steeds meer producten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sensei
Forum-lid

sensei 06 jul 2006 15:54

Ik bedoelde meer van dat je met carbon wat flexibeler bent in opbouwen wat gaat om schokabsorbsie.
Maar veel framebouwers maken daar geen gebruik van, het is niet zo moeilijk om een monoframe te maken wat snoeihard is. Ik zie zat goedkope carbon rotzooi die waren er ook in het mountainbiken, vooral waren omdat daar schokabsorbsie nog belangrijker is.
Ik zie liever meer een doordachte constructie in carbon. Ik vindt een alu  frame meestal gewoon te hard. Anders is er natuurlijk nog titanium wat wel die eigenschappen heeft.
Ik geloof dat trek wel heeft wat ik misschien zoekt, dat is ook ene frabrikant wat al jaren expirimenteerd met carbon en aanverwante stoffen.
Ben al blij dat mijn (weg) hardtail mtb 2,4 inch banden heeft op 2,4 bar :-) en straks naar 8 bar gelukkig wel groter wielen.

sensei
Forum-lid

sensei 06 jul 2006 15:58

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Juli 2006

Giant is wel innoverend bezig geweest. Denk aan bijv aan de aflopende bovenbuis, doorgetrokken zadelpen bij de tcr advanced.
Syntace is al jaren goed bezig met steeds meer producten.

Maar dat is niet van Giant hoor zeg maar specialized of beter afgekeken van het mountainbiken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2006 16:09

Giant was toch echt de eerste die raceframes met compact geometrie ging maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sensei
Forum-lid

sensei 06 jul 2006 18:30

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Juli 2006

Giant was toch echt de eerste die raceframes met compact geometrie ging maken.

Ja dat is denk ik wel wel zo maar afgekeken van mountainbike frames. Oftewel "Sloping top tube" frames.

luukleeftink
Forum-lid

luukleeftink 06 jul 2006 20:52

Ik weet niet wat verder je budget is, maar onder racefietsen heeft Ron Engels een topic geplaatst over de team fietsen in de protour. Er staat een mooi tabeltje bij, met het comfort en de Trek komt er als een van de comfortabelste uit. Even kijken dus!
luuk

sensei
Forum-lid

sensei 06 jul 2006 22:51

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 06 Juli 2006

Ik weet niet wat verder je budget is, maar onder racefietsen heeft Ron Engels een topic geplaatst over de team fietsen in de protour. Er staat een mooi tabeltje bij, met het comfort en de Trek komt er als een van de comfortabelste uit. Even kijken dus!
luuk

Bedankt, zonder te kijken had ik al een vermoeden met Trek gezien hun carbon en andere vezel techniek.

sharkman
Forum-lid

sharkman 06 jul 2006 22:54

Kijk wel of een trek je past. De in verhouding tot de hoogte zeer lange bovenbuis is meer geschikt voor mensen met een lang bovenlichaam of wedstrijdrijders. Als de Trek geomtrie je past heb je er een prima frame aan.
Groet Robert

Plaats reactie