Pagina 2 van 6

Geplaatst: 07 jan 2011 21:27
door amclassic-fan
Als amateur B kon je ook geen officieel DK rijden. In sommige districten was er wel een officieus kampioenschap.

Geplaatst: 07 jan 2011 23:01
door Lcsmet
Ik heb mijn lidmaatschap bij WTC Amerika uit Bornem met nog een jaar verlengd.

Geplaatst: 08 jan 2011 09:49
door timbo16
Ah oke dat wist ik niet.
Weer wat geleerd haha.

Geplaatst: 08 jan 2011 10:20
door stokie
volgens mij is het duidelijk.. allen elite worden, die categorie is gewoon duidelijk.. geen verwarring, gewoon koers

Geplaatst: 08 jan 2011 10:30
door arepol
Lol Stokie, dan moet ik langer dan 1,5 uur op de fiets zitten. Dat trek ik niet hoor

Geplaatst: 26 jan 2011 00:52
door fizik
In een ander topic net al mijn vraag gesteld, maar nu zie ik deze. Ik ben wel benieuwd naar meer overwegingen in keuzes tussen sportklasse, amateurs of alleen basislidmaatschap.

Geplaatst: 26 jan 2011 10:30
door geer
Amclassic-fan schreef:De ouwe knarren die bij de B's alle wedstrijden wonnen gaan gewoon Sportklasse rijden, dan kunnen ze immers weer hun wedstrijdjes winnen ipv wat anoniemer bij de A's te rijden. Oftewel het probleem is nog altijd hetzelfde, het niveau's bij de Sportklasse zal veel te hoog zijn voor een instapklasse.


Mooi gesproken. Dat is nu precies wat de KNWU doet, oude wijn in nieuwe zakken...het gaat allemaal niets uitmaken.

Alleen is er nog wat onduidelijkheid (bij mij) welke categorieën je allemaal tegelijk mag laten starten. Er waren bij ons een aantal gemengde A+B wedstrijden.

Geplaatst: 26 jan 2011 10:37
door ophetkantje
Wat een genot om in brabant te wonen.
Ik neem gewoon een NWB licentie masters/Amateurs A. Kan ik bij de NWB rijden in het weekend en 's woendags bij de WVAN. Zou ik eens een keertje een KNWU koers willen rijden kan dat ook nog. Leve de "wilde bonden".

Geplaatst: 26 jan 2011 10:37
door rufio
Wie weet er toevallig al welke licentie je vanaf nu nodig hebt in Duitsland (Radsportverband NRW) of België (ECW)?

Volgens KNWU kan je beide met een Sportklasse en Amateur starten in het buitenland, maar ik was benieuwd of je ook met een basislidmaatschap en dan daglicentie kan starten (ik heb een medische keuring).


@Op het kantje: maar dan moet je wel lid zijn van een bij de NWB-aangesloten vereniging, toch?

Geplaatst: 26 jan 2011 10:59
door amclassic-fan
Ongeacht je licentie moet je bij de elite mee rijden in Duitsland als je onder de 35 (? of 40?) bent. Volgens mij mag je gewoon zowel met Sportklasse als met Amateur starten. Alleen als je in Nederland op niveau Sportklasse aan 't rijden bent heeft 't natuurlijk weinig zin, want dan gaat 't veel te hard.

In het oosten van 't land lijkt het erop dat er niets veranderd is met de nieuwe namen voor de categoriën. In de kalender is alles bij t oude gebleven. Enkel in het westen lijkt het erop dat veel wat amateur b was nu amateur is geworden en dus geen sportklasse.

Geplaatst: 26 jan 2011 11:19
door rufio
Amclassic-fan schreef:Alleen als je in Nederland op niveau Sportklasse aan 't rijden bent heeft 't natuurlijk weinig zin, want dan gaat 't veel te hard.


Dat snap ik, ook bij de ECW rijden Elite renners mee, dus daar was ik al op 'voorbereid'. Mijn punt was meer financieel: vorig jaar heb ik mijn licentie slechts twee keer gebruikt (+ 1 keer vergeten, maar gelukkig wel een compenserende premie gewonnen ;)) en waarschijnlijk zal ik 'm aankomend jaar wederom 2-4 keer gebruiken, dus dan is een daglicentie een stuk goedkoper.

Geplaatst: 26 jan 2011 11:22
door amclassic-fan
Daglicenties bestaan niet meer, die zijn vervangen door het basislidmaatschap. En daar hoef je in Duitsland niet mee aan te komen, in Nederlandse criteriums trouwens ook niet.