Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen goedkoop = duurkoop?

brambam
Forum-lid

brambam 05 sep 2006 23:56

Ben zelf ook een beginnende fietser en heb de Nike Ventoux II Black.
Bij o.a. www.12gotrading.com voor maar €75,-.

Heb schoenmaat 42 en heb een maat groter voor deze schoenen.
Ik moet zeggen dat ze erg lekker zitten. Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.

soffatti
Forum-lid

soffatti 06 sep 2006 00:08

Ik heb pas geleden Shimano schoenen gekocht voor 80euro.
De schoenen passen en zitten me perfect.
Niet te veel naar de prijs kijken maar gewoon aantrekken en passen.

maegashira
Forum-lid

maegashira 06 sep 2006 18:07

Quoten: Origineel geplaatst door BramBam op 05 September 2006

Ben zelf ook een beginnende fietser en heb de Nike Ventoux II Black.
Bij o.a. www.12gotrading.com voor maar €75,-.
Heb schoenmaat 42 en heb een maat groter voor deze schoenen.
Ik moet zeggen dat ze erg lekker zitten. Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.

Ik ook niet, maar ik heb de 'oude' Nike Ventoux (gekocht voor 99 euro) en die bevallen uitstekend. Ik heb het idee dat Nike ook smalle schoenen maakt, net als Sidi. Als ik nu zelf schoenen zou moeten kopen dan ging ik voor Sidi Zeta Black. Die heb ik laatst aangehad bij Roseversand. Ze zien er prima uit, met Sidi maak je een veilige keuze en ik vind het bedrag persoonlijk acceptabel, zeker voor een beginnende fietser.
Succes met je keuze!

maegashira
Forum-lid

maegashira 06 sep 2006 18:08

Ehh vergeet ik te vermelden: die Sidi's kosten 109 euro bij futurumshop.nl

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 07 sep 2006 01:17

Als ik je een tip mag geven. Wacht met de aanschaf van nieuwe schoenen totdat de opruimingen beginnen. Met name rond de kerst zijn er bij verschillende fietszaken in het land interessante opruimingsaanbiedingen. Schoenen van het laatste jaar, maken dan plaats voor schoenen van het komende jaar. Ik kan je garanderen dat je dan voor een redelijke prijs zeer goede schoenen kunt kopen. Wel snel erbij zijn natuurlijk.
Zelf ben ik de laatste jaren vaste klant bij Hopmans in Bergen op Zoom. Zij hebben op het gebied van schoenen echt een enorm aanbod. Zo kocht ik het afgelopen jaar shimano r151 raceschoenen van 169 euro, voor 80 euro.

isolde
Forum-lid

isolde 10 sep 2006 18:59

ik had eerst super goedkope agu'szaten hartstikke goed maar na een paar trainingen begonnen mijn voeten steeds uit de schoenen te schieten (heel pijnlijk)nu heb ik sidi's van rond de 100 euro en die bevallen echt super

buch
Forum-lid

buch 10 sep 2006 22:48

Ik heb er al heel wat versleten door de jaren heen.Nu heb ik shimano's R098S .Voor mij (brede voet) een hele goede schoen voor een (95 euro)normale prijs.

hoorn
Forum-lid

hoorn 11 sep 2006 16:44

Ik ben van menig dat je in een geval als schoenen als eerste moet kijken naar de pasvorm. ik vind het erg belangrijk dat een schoen goed zit, of dit nu een fietsschoen, een voetbalschoen of een loopschoen is. Als je in eerste instantie naar de prijs gaat kijken (zoals ik zelf gedaan heb) en de schoen past niet helemaal, dan heb je binnen een jaar nieuwe schoenen gekocht. Per saldo ben je dan meer geld kwijt.
In tweede instantie heb ik zeker naar de looks gekeken ik heb natuurlijk niet voor niets witte SIDI's). Dit waren zeker niet de goedkoopste schoenen. Maar bij mij wil het oog ook zeker wat.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

gazellef
Forum-lid

gazellef 12 sep 2006 00:04

Goed passen is hed devies, en als het even kan, ga er mee testrijden (let op Sidi's vallen klein uit). Zorg dan wel voor overschoenen die de (carbon) zool beschermen, zodra er krassen op zitten (van het lopen) wordt ruilen moeilijk (en ik heb er een dure ervaring mee...)

Plaats reactie