Quote: Origineel geplaatst door Patrickh op 12 November 2006
Ik ben ook van plan om een tacx trainer ( Cosmos of Fortius) aan te schaffen maar ik vraag me af , hoe zit het eigenlijk met stroomverbruik .Valt het mee of vreten die dingen veel stroom
Bij de Cosmos wordt het vermogen dat je levert terug gegeven aan het electriciteitsnet. Dus loopt je meter in principe achteruit!
Tacx fietstrainer
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
What makes the boat go faster?
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 12 November 2006
Ik ben ook van plan om een tacx trainer ( Cosmos of Fortius) aan te schaffen maar ik vraag me af , hoe zit het eigenlijk met stroomverbruik .
Valt het mee of vreten die dingen veel stroom
Bij de Cosmos wordt het vermogen dat je levert terug gegeven aan het electriciteitsnet. Dus loopt je meter in principe achteruit!
Dat geld ook voor de Fortius. Maar over het algemeen wordt ook bij de andere toestellen de energie voornamelijk geleverd door degene die op de fiets zit. Ga er maar vanuit dat de PC waarop je eventueel de Fortius aansluit VEEL meer stroom verbruikt. Het schermpje van de cosmos kan ook niet erg veel gebruiken zo te zien.
Ik ben ook van plan om een tacx trainer ( Cosmos of Fortius) aan te schaffen maar ik vraag me af , hoe zit het eigenlijk met stroomverbruik .
Valt het mee of vreten die dingen veel stroom
Dat geld ook voor de Fortius. Maar over het algemeen wordt ook bij de andere toestellen de energie voornamelijk geleverd door degene die op de fiets zit. Ga er maar vanuit dat de PC waarop je eventueel de Fortius aansluit VEEL meer stroom verbruikt. Het schermpje van de cosmos kan ook niet erg veel gebruiken zo te zien.

-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Heb zelf sinds enkele maanden een Cosmos. Daarvoor een Kettler Ergofiets. Voor de wintermaanden voor mij perfect aangezien ik niet altijd kan spinnen bij een sportschool op de opgegeven tijd.
Met de Cosmos kan ik zelf bepalen wanneer ik train. Meestal 2-3 in de week, afhankelijk van de training, 45 min tot 2 uur. Voor mij perfecte hulpmiddel om in conditie te blijven. Naast mijn wekelijkse MTB tochtjes.
Verveling valt reuze mee. Zet een muziekje op of DVD en de tijd is zo voor bij. Zeg nou zelf wat is 60 minuten fietsen.
Met de Cosmos kan ik zelf bepalen wanneer ik train. Meestal 2-3 in de week, afhankelijk van de training, 45 min tot 2 uur. Voor mij perfecte hulpmiddel om in conditie te blijven. Naast mijn wekelijkse MTB tochtjes.
Verveling valt reuze mee. Zet een muziekje op of DVD en de tijd is zo voor bij. Zeg nou zelf wat is 60 minuten fietsen.
What makes the boat go faster?
haaaai,ik heb een aantal maanden geleden van mn vriend een tacx trainer gekregen en heb daar een oud barrel op gekocht voor 25 eurie`s en ik train daar minimaal 2 keer in de week op een uur tot 1.5 uur.inderdaad ook met mp3 en stap dan ook wel eens op de muziek mee.Train heel gevarieerd dwz de ene keer met 100 omw en licht verzet beginnen en elke 10 min steeds zwaarder schakelen op de tacx dus niet op de fiets.En dan dat beentempo vol proberen te houden tot ik een hartslag heb van 180.Dan weer terug laten zakken en daarna weer vol erin.Of ik start gewoon licht en ga elke 4 minuten een tandje zwaarder tot de zwaarste en ga dan ook weer per 4 minuten terugschakelen.als je dan een uurtje verder ben heb je je training wel gehad want mijn ervaring is dat je niet perse beter word op een tacx maar dat het gewoon een ondersteunend apparaat is voor slechte weers omstandigheden.Verder doen we donderdags nightbiken met zwaar licht op de mountainbike en 1.5tot 2 uur baggeren.Dat is helemaal super en kom je ook kwa training wel aan je trekken.(aanrader)volgas door de duinen en door het bos bulderen met een clubje.(off topic)enne...............een geluidsarme is wel aan te raden want de mijne zoemt wel een beetje en mn kids moeten ook gewoon slapen dus mocht je een stille wille........................koop de gel rol!
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !
-
frankvanboven
- Forum-lid
Hoi Eric,
Je kan de prijzen op www.computrainer.com vinden.
Een complete bundel komt op 1554 dollar. Je moet er dan nog wel een PC bij hebben. Toen ik hem indertijd kocht moest je echt een snelle PC hebben. Maar de snelle PC's van toen zijn een koopie nu!
Een PC met een Pentium III volstaat prima. Je kan het ook op een notebook draaien.
Ik kan je een ding beloven.....het is de moeite waard!!
Je kan de prijzen op www.computrainer.com vinden.
Een complete bundel komt op 1554 dollar. Je moet er dan nog wel een PC bij hebben. Toen ik hem indertijd kocht moest je echt een snelle PC hebben. Maar de snelle PC's van toen zijn een koopie nu!
Een PC met een Pentium III volstaat prima. Je kan het ook op een notebook draaien.
Ik kan je een ding beloven.....het is de moeite waard!!
-
wielerrevue
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 07 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Wieler Revue op 07 November 2006
Als trainingsmethode is het iig voor mij een goed en bovenal efficient traningsmiddel gebleken. Maar het is zeker niet het leukste tijdverdrijf en je moet er mentaal sterk voor zijn om het vol te houden. Zelf zit zo'n 4 á 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op de rollerbank. Aanrader is om een mp3 speler op te doen en bijvoorbeeld een tv voor je fiets te zetten!
Holy Moly, 4 a 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op een rollerbank!!!
Dan moet je toch wel heel erg van de SM zijn
Hehe, nee niet eens. Gewoon een kwestie van mentaliteit!
Quoten: Origineel geplaatst door Wieler Revue op 07 November 2006
Als trainingsmethode is het iig voor mij een goed en bovenal efficient traningsmiddel gebleken. Maar het is zeker niet het leukste tijdverdrijf en je moet er mentaal sterk voor zijn om het vol te houden. Zelf zit zo'n 4 á 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op de rollerbank. Aanrader is om een mp3 speler op te doen en bijvoorbeeld een tv voor je fiets te zetten!
Holy Moly, 4 a 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op een rollerbank!!!
Dan moet je toch wel heel erg van de SM zijn
Hehe, nee niet eens. Gewoon een kwestie van mentaliteit!