Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Mentaliteit forumleden

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 12 jan 2011 20:44

Ben ik niet met je eens. Als je er voor jezelf nog niet helemaal uit bent of nog aanvullende vragen hebt of foto's wenst, dan kun je ook vragen of de verkoper de te verkopen waar wil reserveren. Doe je dat niet, dan loop je nou eenmaal het risico dat je achter het net vist. Als dat Marktplaats gedrag is, dan is dat maar zo.
Afbeelding

HenH
Forum-lid

HenH 12 jan 2011 20:50

[quote="apexrider"] Als dat Marktplaats gedrag is, dan is dat maar zo.[/quote]

Dus heeft Sharkman gelijk met zijn stelling dat er in het te koop/verkoop topics Markplaats gedrag vertoont wordt.

Ik vind het forum voor dat het wat gemoedelijker kan i.p.v. meteen te zeggen wil je het reserveren(wat geen gekke vraag is). Je weet dat diegene interesse heeft, waarom zou je het dan aan een ander verkopen die iets duidelijker zegt wat hij wil.
Wat maakt jou een dag wachten en één of twee mails meer uit...?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 12 jan 2011 20:52

Omdat er ook genoeg figuren zijn die vervolgens niet meer van zich laten horen.

Het Marktplaats gedrag waar Sharkman volgens mij op doelt gaat erover dat als je eenmaal een afspraak maakt je daar dan ook aan moet houden.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2011 20:54

Tenzij ik hele concrete toezeggingen heb cq. afspraken heb gemaakt om te reserveren verkoop ik hem gewoon aan de eerste met wie ik een concrete overeenkomst heb.
Ik heb al te vaak na 2-3 dagen een afmelding gehad. Op zich vind ik dat niet erg (heb het zelf ook wel eens gedaan), maar de ervaring leert dat iemand die echt serieus is ook vaak erg concreet is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

HenH
Forum-lid

HenH 12 jan 2011 20:54

Misschien die persoon die jou een pm gestuurd heeft niet en zou hij de volgende dag zijn berichten controleren en jou een bericht terug sturen.
Net zo'n suggestieve opmerking als die van jou.

Maar weer terug on-topic: wat zou je hier tegen kunnen doen? of praat Sharkman onzin en is er niks aan de hand...?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 12 jan 2011 21:10

[quote="H&H"]
Opzich wel logisch dat hij er anders over denk.
Hij meldt zich als eerste en dan mag je toch hopen dat je het eerst met hem afhandelt en dan verder gaat met een ander mocht dat nog nodig zijn. Dat de ander wat directer is in zijn manier van mailen dat komt door het verschil in mensen.
Wat jij zegt vind ik Marktplaats gedrag waar Sharkman het over heeft.[/quote]

Zal ik je even wat voorbeelden geven van wekenlange PM-wisselingen van een 'geinteresseerde' koper die uiteindelijk afhaakt, waardoor de 2de/3de/4/de in rij die concreet wou kopen, uiteindelijk ook niet meer geinteresseerd is omdat die intussen elders wat heeft gevonden?

Het kost meer dan 2 mailtjes meer, die geinteresseerde kopers (en neen, het zijn geen Nigerianen)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

HenH
Forum-lid

HenH 12 jan 2011 21:17

Neem nu niet alles te letterlijk, ik mag hopen dat je begrijpt wat ik bedoel met die opmerking over een dag wachten en een mail. Wat jij noemt is ook wel het tegenovergestelde en niet netjes van de kopende partij. Die hebben net zo goed een verplichting als de verkopende partij als ze reageren op je topic.
Ik wil er ook geen welles of nietes verhaaltje van maken en dat was de bedoeling ook niet van dit topic.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2011 21:40

Zoals Robert is de start post beschrijft heb ik het gelukkig nooit mee gemaakt. Laatst wel een wat mindere ervaring met iemand waar ik z'n forumnaam niet eens van ken (heeft ie misschien niet eens), die kocht een frame van mij voor een habbekrats en wilde toen de boel terug stuurde omdat de maat niet zou kloppen, terwijl bovenbuis-balhoofdbuis er gewoon bij stond. Enige wat 't gedoe mij opleverde was een aantal onvriendelijke mailtjes.

Valt mij wel op dat er een heel aantal mensen om foto's vragen (zelfs van nieuwe onderdelen :rolleye:) en vervolgens niets meer laten horen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 12 jan 2011 21:49

Hier hebben we toch dit topic voor http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 217#637481 ? Of vergis ik mij.
What makes the boat go faster?

indewind
Forum-lid

indewind 12 jan 2011 21:50

een afspraak is een afspraak en zeker als fietsers op dit forum moeten we elkaar kunnen vertrouwen. Heb slechts een keer belangstelling getoond voor een artikel van een ander en wat me opviel is dat het mailsysteen van dit forum niet 100 procent betrouwbaar is. Op m'n mail werd niet gereageerd. Na weken nog eens gemaild en toen kwam het wel door. Kwam wel vaker voor, liet m'n tegenpartij weten.
Veel van de nu opborrelende onvrede kan dus ook een technische oorzaak hebben. A denkt dat ie keurig geantwoord heeft, B heeft nooit wat gekregen en beiden zijn boos omdat de ander nooit wat van zich laat horen...

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 12 jan 2011 22:05

wat zou je hier tegen kunnen doen?
Voor de gein een keertje op sofort kaufen klikken op het Duitse E-bay en dan mailen dat je er toch maar vanaf ziet omdat je het artikel elders goedkoper hebt gezien.
Kans is zeer groot dat er een week later een "Verfahren" van een duits advocatenkantoor tegen je loopt waar je doodziek van wordt (kennis heeft dit ooit aan de hand gehad en uiteindelijk mogen schikken voor éénderde van de artikelprijs (en dan kwam hij nog goed weg).
Duitsers gaan zeer rigoreus om met Spassbieter en in mijn ogen terecht.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jan 2011 22:24

Ok, maar je zou verwachten dat zoiets op het fietsforum niet nodig is. Echter, het forum groeit, net zoals de populariteit van onze sport (zie populariteit AGR en Marmotte). Het kleinschalige is eraf. Er komen hier steeds meer mensen kijken, en dat geldt ook voor de "te koop sectie" .

Het doet me een beetje denken aan de problematiek waarmee mijn slijter om de hoek een paar jaar geleden kampte. Die werd er ook gek van nadat er 2 Heineken cooltaps (verhuur) nooit meer terug waren gebracht. Zijn oplossing: niet meer werken met borg en legitimatie, maar alleen nog maar verhuren aan bekende (vaste) klanten. Daarna nooit meer een probleem gehad.

Ik hang dezelfde gedachte aan: voor grote aankoop via 't FF zou ik alleen iets kopen van een "bekend" forumlid.

Plaats reactie