Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietstransporttas

intersantos
Forum-lid

intersantos 11 feb 2009 16:46

Rufio schreef:@W0uter,

Die van Bike-Componets wilde ik eerst ook voor gaan, maar wat me wel fijn lijk aan deze is dat je 'm dus zo makkelijk kan opvouwen en Scicon lijkt me iets betere kwaliteit.

Ik heb destijds ook de tas van Scicon aangeschaft. Kwaliteit is op zich prima, maar verder ook niets bijzonders. Blijft uiteindelijk toch gewoon een grote zak waar je fiets los in ligt..

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 11 feb 2009 21:33

Rufio schreef:Bedoel je deze B'Twin?
Die ziet er best aardig uit, lijkt ook alsof de wielen er los in passen.

De Scicon gaat niet door: Wiggle mag 'm niet naar NL versturen en de wielen kunnen er niet los in.

Bij mij staat er nog decathlon op maar verder is ie hetzelfde. Wielen passen er los in. Ik moet wel de zadelpen eruit halen. Is een goed ding.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 07 mar 2009 19:51

Ik ben toch maar voor de Bike Components tas gegaan, van het merk B&W.
En moet zeggen dat hij er prima uitziet, in de tas zit aan elke kant een apart vak voor de wielen en verder heeft die ook een schouderband.
Hopelijk houdt hij het een tijdje vol.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 14 mei 2009 18:58

Ik zie hiervan de voordelen bij transport in de auto wel in (goede bescherming voor zowel de fiets als de auto).
Zit dus te overwegen er eentje aan te gaan schaffen (merk nog nader te bepalen).

Gezien de afmetingen die op het internet te vinden zijn en de afmetingen van mijn fiets kan ik me van alles voorstellen
bij de genoemde hoogte- en breedtematen.

Maar alleen voor wat betreft de diepte (veelal 20-22 centimeter) vraag ik me af of de fiets dan met of zonder de pedalen
op de fiets gemonteerd de transporttas in moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

janvr
Forum-lid

janvr 14 mei 2009 19:14

sjezer schreef:Ik ben op zoek naar een fietstransporttas. Tas wordt gebruikt om fiets op hotelkamer te kunnen zetten, dus gaat niet in het vliegtuig ofzo. Heeft iemand tips? Ik zag bij Salden en Roseversand tassen vanaf € 70,-. Eigenlijk ben ik naar iets goedkopers op zoek, ivm beperkt gebruik!

Voor onder de € 70,- zul je ze moeilijk kunnen vinden. Maar kijk eens op deze site: http://www.e-sciconbags.com/index.php?cPath=88.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 14 mei 2009 19:24

Stephan68 schreef:Ik zie hiervan de voordelen bij transport in de auto wel in (goede bescherming voor zowel de fiets als de auto).
Zit dus te overwegen er eentje aan te gaan schaffen (merk nog nader te bepalen).

Gezien de afmetingen die op het internet te vinden zijn en de afmetingen van mijn fiets kan ik me van alles voorstellen
bij de genoemde hoogte- en breedtematen.

Maar alleen voor wat betreft de diepte (veelal 20-22 centimeter) vraag ik me af of de fiets dan met of zonder de pedalen
op de fiets gemonteerd de transporttas in moet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Volgens mij was de eerste vraagsteller al geholpen. Was op dit onderwerp doorgegaan omdat ik hiervoor niet speciaal een nieuw draadje wilde openen.

venga_
Forum-lid

venga_ 15 mei 2009 15:58

Aangezien ik ook nog steeds op zoek ben (waarschijnlijk de tas van Vaude) sluit ik me aan bij de vraag hierboven (zie het maar als ongeduldige kick): moeten de pedalen gedemonteerd?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 15 mei 2009 17:42

Bij mij blijven de pedalen er gewoon aan. Alleen wielen eruit en de zadelpen. Anders past niet in de zak. Maar da komt omdat ik een lange slungel ben met een hoge fiets...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 15 mei 2009 22:14

Bij mijn Bike-Components (40,-) hoeven de pedalen er niet af en het zadel kan ook gewoon blijven zitten. Maar misschien hangt dat af van de grootte van je fiets: ik heb een 58, ben zelf 1.85m.

Enige nadeel aan deze is wel: je kan niet even de fiets eruit halen, tas opvouwen en stukje fietsen. Dat is toch wel een pluspunt aan die Scicon.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 mei 2009 22:29

Denk dat ik gezien mijn maat fiets het zadel er ook op kan laten.

Maar met de pedalen er nog aan komt de tas dan niet enorm onder spanning (strak) te staan?

De breedte van de fiets met trappers is ongeveer 30-35 cm en de breedte van de tas is maar 20-25 cm.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 15 mei 2009 22:49

Nee, de wielen passen er ook nog makkelijk naast, aan beide kanten eentje.
Als je de juiste volgorde gebruikt, heb je 'm met gemak binnen een paar minuutjes erin.
Wat wel nog een beetje tegen viel, is het dragen: het is toch een behoorlijk groot ding zo'n tas, en je stoot 'm steeds tegen je benen.

Plaats reactie