wat is verschil?
Geplaatst: 25 dec 2006 20:01
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 December 2006
Carbon is geen carbon dat weet ik ook wel, maar waar het mij om gaat is dat je je als consument niet moet laten leiden door die namen die ze ervoor verzinnen. Al die namen en verschillende carbon soorten kan je als consument zijnde net zo goed meteen weer vergeten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. carbon is zeker geen carbon. benamingen zeggen vaak wat over de produktie methode (of het in losse buizen is vervaardigd en daarna met lugs in elkaar is gezet, of als monokock (staat fout ik weet het) dus 2 helften apart vervaardigen en daarna het geheel in het midden verlijmen.) en uiteraard zegt het ook wel wat over de samenstelling van de vezels (grote of kleine blokken in de mat, hoeveelheid koolstof bv.). Maar de vraag is wel of het je als consument wat zou moeten uitmaken. ik bedoel ik kijk ook niet bij alu frames wat de samenstelling van het alu is. Als het frame maar licht en stijf is is het goed.
Hoi,
Een monocoque constructie wordt als je het op de letter neemt al niet gemaakt zoals je beschrijft maar dat heeft dan ook niks met de samenstelling van je carbon van doen.
In wezen kan je dus net zo goed slappe monocoque frames bouwen als je stijve geluggede frames kan maken, 't is maar hoe je het aanpakken wil.
Ook de weving die je aan de buitenzijde ziet is in de meeste gevallen maar een kwestie van aankleding.
M.a.w. het is zoals Cees zegt, je hebt er niks aan tenzij je weet en begrijpt wat en hoe de constructeur werkt en waarom.
Voor de doorsnee consument is het gewoon de marketingafdeling die je om de oren slaat met termen waar ze zelf de ballen van verstaan en die ze te pas en te onpas gebruiken om je te laten aannemen dat de meerprijs voor een bepaald product grechtvaardigd is.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 25 December 2006
Carbon is geen carbon dat weet ik ook wel, maar waar het mij om gaat is dat je je als consument niet moet laten leiden door die namen die ze ervoor verzinnen. Al die namen en verschillende carbon soorten kan je als consument zijnde net zo goed meteen weer vergeten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. carbon is zeker geen carbon. benamingen zeggen vaak wat over de produktie methode (of het in losse buizen is vervaardigd en daarna met lugs in elkaar is gezet, of als monokock (staat fout ik weet het) dus 2 helften apart vervaardigen en daarna het geheel in het midden verlijmen.) en uiteraard zegt het ook wel wat over de samenstelling van de vezels (grote of kleine blokken in de mat, hoeveelheid koolstof bv.). Maar de vraag is wel of het je als consument wat zou moeten uitmaken. ik bedoel ik kijk ook niet bij alu frames wat de samenstelling van het alu is. Als het frame maar licht en stijf is is het goed.
Hoi,
Een monocoque constructie wordt als je het op de letter neemt al niet gemaakt zoals je beschrijft maar dat heeft dan ook niks met de samenstelling van je carbon van doen.
In wezen kan je dus net zo goed slappe monocoque frames bouwen als je stijve geluggede frames kan maken, 't is maar hoe je het aanpakken wil.
Ook de weving die je aan de buitenzijde ziet is in de meeste gevallen maar een kwestie van aankleding.
M.a.w. het is zoals Cees zegt, je hebt er niks aan tenzij je weet en begrijpt wat en hoe de constructeur werkt en waarom.
Voor de doorsnee consument is het gewoon de marketingafdeling die je om de oren slaat met termen waar ze zelf de ballen van verstaan en die ze te pas en te onpas gebruiken om je te laten aannemen dat de meerprijs voor een bepaald product grechtvaardigd is.
Ciao,