Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Januari 2007 Ik ben benieuwd hoe dat je die ooit als gebruiker nauwkeurig kunt calibreren. En je kunt calibreren wat je wilt, maar er blijven nog al wat variaties in het systeem zitten, het is net zoals met de Polar power output kit. Met de manier van meten is het gewoon niet mogelijk om een accurate meting te doen.
En precies een juiste calibratie is iets wat ik nu even zoek. Al was het alleen maar om je trainingsprogressie te meten. Weet iemand de ultieme (home)trainingsmachine, of het ultieme merk..... google me suf maar ik zie alleen maar van die oude bejaarde hometrainertjes die je in de hoek bij je huisarts wel eens tegenkomt
Hiermee kun je iig prim je je progressie meten, omdat hij de belangrijke variabele factoren uitsluit dmv de calibratie.
Misschien is de waarde die je afleest niet exact gelijk aan de proff. ergometers dwz dat hij niet geijkt is.
Maar wijzigingen in je geleverde vermogen ( progressie) kan je hier duidelijk mee meten .
@ Am. Als je niet weet hoe je dit apparaat kalibreert hoe weet jij dan dat dit apparaat niet accuraat is ?
Principe van de meting van het vermogen bij de Tacx Flow is totaal anders dan van een Polar power output kit