Over de wielersport en zijn beoefenaars.

pyreneeen

siral
Forum-lid

siral 13 jan 2007 21:54

Quoten: Origineel geplaatst door Tinn op 12 Januari 2007

Buiten de vakantieperiode (hoogseizoen) merk je in plaatsen als Argeles-Gazost en Luz St. Sauveur weinig van hun "toeristische" karakter.

Klopt. Ben er zelf ook in voorseizoen geweest (1e helft juni). Vond het er erg saai en onpersoonlijk; dit in tegenstelling tot de andere regio's die ik in mijn eerdere posts heb genoemd. Maar dit is natuurlijk subjectief...

mountaineer
Forum-lid

Gebruikersavatar mountaineer 15 jun 2009 23:00

Ben afgelopen week in de Pyreneeen geweest op een geweldig adres. Midden in de Pyreneeen ongeveer 10 kilometer onder Lourdes in het plaatsje St. Savin.
Paddy en Olive, twee hele aardige gastvrije mensen uit Ierland, zorgen ervoor dat een fietser het aan niets, maar dan ook werkelijk aan niets ontbreekt. Dit alles tegen een hele redelijke prijs. Ze doen ook nog de fietswas voor je.
Zie de site www.velopeloton.com.
Warm aanbevolen voor elke fietser. Mij zien ze daar nog terug.
mountaineer

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 jun 2009 23:34

Ik ga van 't zomer ook naar de pyreneeen maar neem de mtb mee. Heeft ook iemand goede tips voor een standplaats waar je een weekje met de mtb uit de voeten kunt of kun je overal wel leuk mtb'en? Daarna ga ik nog een weekje naar Argeles sur mer. Is het een beetje doenlijk om bijvoorbeeld vanuit de westelijke pyreneeen in een dag naar Argeles sur mer te rijden?

jeroenbo
Forum-lid

jeroenbo 17 jun 2009 00:34

Alp d'Huez53:15 schreef:Ik ga van 't zomer ook naar de pyreneeen maar neem de mtb mee. Heeft ook iemand goede tips voor een standplaats waar je een weekje met de mtb uit de voeten kunt of kun je overal wel leuk mtb'en? Daarna ga ik nog een weekje naar Argeles sur mer. Is het een beetje doenlijk om bijvoorbeeld vanuit de westelijke pyreneeen in een dag naar Argeles sur mer te rijden?

Geen idee over de doenbaarheid. Je bent toch al gauw 5 uurtjes aan het rijden...
Wel even een camping boeking in de buurt van Argeles sur Mer (gruwelijk toeristisch daar). Ik heb twee jaar geleden de grote vergissing begaan dit niet te doen. Na een 4 uur lange reis nog 4 uur kunnen zoeken naar een camping.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 17 jun 2009 01:32

Ja klopt, ben daar eerder geweest maar aangezien ik jong ben bevalt het me daar wel. Als je de fiets pakt zijn er zat rustige dorpjes rond Argeles te vinden. Belangrijkste reden om dr heen te gaan is om te leren windsurfen.

jeroenbo
Forum-lid

jeroenbo 17 jun 2009 10:48

Alp d'Huez53:15 schreef:Ja klopt, ben daar eerder geweest maar aangezien ik jong ben bevalt het me daar wel. Als je de fiets pakt zijn er zat rustige dorpjes rond Argeles te vinden. Belangrijkste reden om dr heen te gaan is om te leren windsurfen.

Staat er juist niet meer wind aan de Westkust (in de buurt van biarritz). Of is het meer golfsurfen daar?

warmong
Forum-lid

warmong 17 jun 2009 13:30

westkust is meer golfsurfen. Maar ik ben 2 keer 2 weken in argeles sur mer geweest om te windsurfen, en welgeteld 3 dagen wind gehad. Als je gaat om te windsurfen zijn er betere spots aan de middellandse zee. Beauduc bijvoorbeeld, of Hyères, Saintes Maries de la Mer etc.
Je moet er wat geluk mee hebben, als er mistral staat gaat het helemaal los (maar dat is niet echt geschikt om te leren windsurfen) en anders moet je hopen op de Tramontane, maar die heb ik niet gezien (die is ook aflandig als ik het goed heb).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jun 2009 15:40

Atlantische kust lijkt me ook niet zo geschikt om te leren windsurfen door de stroming en nog al hoge golven die er vaak zijn. Al jaren geleden dat ik er voor 't laatst geweest bent, want het is qua fietsen niet veel soeps ;). Maar toen een week lang golven van 2 tot 3 meter gehad net voor 't strand en op de zandbak verder uit de kust nog een paar meter meer, mooi om te body boarden, maar niet om te leren windsurfen :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 17 jun 2009 23:43

Dus wordt het lekker de middelandse zee. Als dr geen wind staat dan is dr geen nood. Dan rij ik gewoon verder of ga ik lekker bakken op 't strand. Meer richting Marseille heb je vaak wel wind zat. Maar.....iemand nog een mooie spot om te mtb'en?

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 18 jun 2009 00:08

Niet zo heel erg ver van Argeles sur mer en erg mooi om te mtb'en
http://www.opdefiets.net/verhaal17pyreneeen.htm
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

jonna
Forum-lid

jonna 19 jun 2009 02:20

En nog twee goede surfspots, die je vanaf de Pyreneeen wel in een dag aan kan rijden:
- Leucate (iets boven Argelès sur Mer), redelijk saaie omgeving, wel veel wind.
- Lac du Salagou, iets minder constante wind dan Leucate, maar wel heel goed om te MTB-en.

scorcher
Forum-lid

scorcher 10 aug 2010 12:08

Ik ben van plan om volgend jaar mei naar de Pyreneeën te gaan. Weet iemand hoe het weer daar is in die periode?

Plaats reactie