nieuw prototype trek
Mijn zegen hebben ze. Mits wat aanpassingen kan het best een knappe fiets worden met een moderne, agressieve look.
Toen ik het bericht van Casran las i.v.m. dat 'andere' dacht ik in eerste instantie dat Discovery overweegt op Campa (of SRAM?) over te schakelen, doch dat lijkt mij weinig waarschijnlijk. Het zal dus wel om een nieuwigheid rond Dura-ace gaan. Of wordt op de wielen gezinspeeld?
Toen ik het bericht van Casran las i.v.m. dat 'andere' dacht ik in eerste instantie dat Discovery overweegt op Campa (of SRAM?) over te schakelen, doch dat lijkt mij weinig waarschijnlijk. Het zal dus wel om een nieuwigheid rond Dura-ace gaan. Of wordt op de wielen gezinspeeld?
Vind hem veelste veel slooping
Ze kunnen onder aan het frame gewichtjes in schroeven dat zal het wel zijn, om de 6,8kg te halen
Ze kunnen onder aan het frame gewichtjes in schroeven dat zal het wel zijn, om de 6,8kg te halen
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.Naar 2008 zou enkel de Ultegra licht wijzigen bij Shimano. Geen nieuwe Dura-Ace eigenaardig genoeg.
Wie scherp kijkt ziet ook een andere voorvork zitten; zie ook de vorkpatten!
Wie scherp kijkt ziet ook een andere voorvork zitten; zie ook de vorkpatten!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Da's raar. Shimano heeft nog nooit afgeweken van de wijzingscyclus dus zou er op heel korte termijn een nieuwe Dura Ace groep moeten komen (in ieder geval een update). Ik weet dat ze aan het expirimenteren zijn met carbon (ze hebben toch al extreem veel ervaring met dit product). Eigenlijk had ik de carbon groep voor 2008 verwacht maar het kan natuurlijk altijd tegenzitten....
die voorvork is overigens een evolutiemodel van de oude. Hij lijkt sprekend op een kaalgemaakte en gekromde Klein Aeros vork (door trek overgenomen) maar dan zonder lak, de alu uitvaleinden zijn wel bijzonder.
die voorvork is overigens een evolutiemodel van de oude. Hij lijkt sprekend op een kaalgemaakte en gekromde Klein Aeros vork (door trek overgenomen) maar dan zonder lak, de alu uitvaleinden zijn wel bijzonder.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Januari 2007
De vork is zo te zien ook een prototype, want anders hadden ze hem wel wat korter afgezaagd.
Ik had de voorvork ook al gespot Casran.
Het frame vind ik wel erg slooping, van mij had het wel wat minder mogen zijn. De oplossing met de zadelpen zo vind ik er niet erg strak uitzien.
De vork is zo te zien ook een prototype, want anders hadden ze hem wel wat korter afgezaagd.
Ik had de voorvork ook al gespot Casran.
Het frame vind ik wel erg slooping, van mij had het wel wat minder mogen zijn. De oplossing met de zadelpen zo vind ik er niet erg strak uitzien.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Januari 2007
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Het probleem van het plaatsen van de batterij bij elektrisch schakelen? Een wilde gok, maar door de aerovorm en het gewicht (wat niet super belangrijk is), lijkt me dit makkelijker bij een TT-fiets?
Edit: een nog wildere gok: vandaar de weinig elegante zadelpen?
Sharkman komt het dichtst bij wat men momenteel bij Disco (enkel op de TT fiets op dit moment - en wie doordenkt weet waarom en meteen het pijnpunt) aan het testen is.
Het probleem van het plaatsen van de batterij bij elektrisch schakelen? Een wilde gok, maar door de aerovorm en het gewicht (wat niet super belangrijk is), lijkt me dit makkelijker bij een TT-fiets?
Edit: een nog wildere gok: vandaar de weinig elegante zadelpen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het plaatsen van de batterij lijkt me niet zo'n groot probleem. Je kan de batterij gewoon in de zadelbuis boven de trapas laten zakken. Gaat je in het frame waar je de draadjes (2 + op z'n minst 1 draadje met de huidige capaciteit van je accu) door naar buiten haalt.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 Januari 2007
Da's raar. Shimano heeft nog nooit afgeweken van de wijzingscyclus dus zou er op heel korte termijn een nieuwe Dura Ace groep moeten komen (in ieder geval een update). Ik weet dat ze aan het expirimenteren zijn met carbon (ze hebben toch al extreem veel ervaring met dit product). Eigenlijk had ik de carbon groep voor 2008 verwacht maar het kan natuurlijk altijd tegenzitten....
Ik las laatst nog ergens dat ze soms erg goed zijn in het geheimhouden van productontwikkeling (al wordt het de laatste jaren minder).
Als je ziet dat ze de XTR groep toch flink hebben aangepakt, dan verwacht je zoiets toch ook voor de weg... Maar ja, je weet het soms niet.
Da's raar. Shimano heeft nog nooit afgeweken van de wijzingscyclus dus zou er op heel korte termijn een nieuwe Dura Ace groep moeten komen (in ieder geval een update). Ik weet dat ze aan het expirimenteren zijn met carbon (ze hebben toch al extreem veel ervaring met dit product). Eigenlijk had ik de carbon groep voor 2008 verwacht maar het kan natuurlijk altijd tegenzitten....
Ik las laatst nog ergens dat ze soms erg goed zijn in het geheimhouden van productontwikkeling (al wordt het de laatste jaren minder).
Als je ziet dat ze de XTR groep toch flink hebben aangepakt, dan verwacht je zoiets toch ook voor de weg... Maar ja, je weet het soms niet.