Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specificatie lijst van de fiets.

eelcoz

eelcoz 17 jan 2011 10:38

Lcsmt schreef:
Daniel1975 schreef:Een bel staat nooit op een spec-lijstje (en komt er bij mij ook nooit op).

Bij mijn FM wel, als het een fiets voor op de openbare weg betreft.
Jij rijdt dus enkel of wedstrijden of heel erg traag.

TS is geholpen en dat is het belangrijkste.

Ik heb ook geen bel, ik schreeuw altijd al van verre: "Oprotten, oprotten, ik moet er langs".;)

olleranip
Forum-lid

olleranip 17 jan 2011 10:43

eelcoz schreef:
Lcsmt schreef:
Daniel1975 schreef:Een bel staat nooit op een spec-lijstje (en komt er bij mij ook nooit op).

Bij mijn FM wel, als het een fiets voor op de openbare weg betreft.
Jij rijdt dus enkel of wedstrijden of heel erg traag.

TS is geholpen en dat is het belangrijkste.

Ik heb ook geen bel, ik schreeuw altijd al van verre: "Oprotten, oprotten, ik moet er langs".;)

Groningen zeker, hè? :D

laulau
Forum-lid

laulau 17 jan 2011 10:46

eelcoz schreef:Ik heb ook geen bel, ik schreeuw altijd al van verre: "Oprotten, oprotten, ik moet er langs".;)

:-D en hoe hard slingeren de slachtoffers?

Ik heb zo'n lelijk ding wel na een pittig gesprek met een promotiegeile diender die nogal eens op pad is nabij mijn rondje.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2011 11:38

Daniel1975 schreef:
Lcsmt schreef: Jij rijdt dus enkel of wedstrijden of heel erg traag.

.

Oh, ik hou van die subtiele opmerkingen dat je het ergens niet mee eens bent.......

Hups en daar gaan we weer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jan 2011 12:09

Je hebt ook reflectoren op je pedalen en de zijkanten van de banden? Daarnaast ben je ook verplicht om met verlichting te rijden, ook als het gewoon licht is. Dus we overtreden allemaal zo al 3 meer regels, kan die bel er ook nog wel bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

laulau
Forum-lid

laulau 17 jan 2011 12:13

Amclassic-fan schreef:Je hebt ook reflectoren op je pedalen en de zijkanten van de banden? Daarnaast ben je ook verplicht om met verlichting te rijden, ook als het gewoon licht is. Dus we overtreden allemaal zo al 3 meer regels, kan die bel er ook nog wel bij.

Die verlichting wilde ik al niet eens vermelden, de bel is al genânt genoeg voor een sportfiets...
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2011 13:01

Aan alle "schreeuwers, roepers, en dergelijke" hier.

Een bel is gewoon elementaire beleefdheid tegenover de andere medeweggebruikers.

Kunnen jullie je voorstellen dat je een gewone fietser bent en dat er om de x-aantal afstand zo iemand op een racefiets in een strak pakje (soms wel met een dikke buik) ligt te roepen dat ie er aan komt.

En dan zijn we er met zijn allen verbaasd over dat we uitgescholden worden voor wielerterroristen, wegpiraten, .......

Denk daar maar eens over na als je de volgende keer weer gaat roepen tegen iemand die niet snel genoeg opzij gaat.

En dit topic was gewoon gestart met de simpele vraag:
Specificatie lijst van de fiets
Nothing to defend

eelcoz

eelcoz 17 jan 2011 13:03

Lcsmt schreef:Aan alle "schreeuwers, roepers, en dergelijke" hier.

Een bel is gewoon elementaire beleefdheid tegenover de andere medeweggebruikers.

Kunnen jullie je voorstellen dat je een gewone fietser bent en dat er om de x-aantal afstand zo iemand op een racefiets in een strak pakje (soms wel met een dikke buik) ligt te roepen dat ie er aan komt.

En dan zijn we er met zijn allen verbaasd over dat we uitgescholden worden voor wielerterroristen, wegpiraten, .......

Denk daar maar eens over na als je de volgende keer weer gaat roepen tegen iemand die niet snel genoeg opzij gaat.

Ik neem aan dat je m'n knipoog over het hoofd hebt gezien?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 17 jan 2011 13:09

Die zag hij, maar moet nog even doorhameren op het feit dat hij een bel vind thuishoren op een racefiets.

Even roepen is totaal niet asociaal, sterker nog, het is persoonlijker en vriendelijker dan TING TING TING TING!
Ik roep altijd even, FIETSER! En bij het passeren "Merci!" Of "dank U" Hoezo asociaal? Kom zeg!

Elementaire beleefdheid... wat een grap ;)

Ben overigens nog nooit uitgescholden voor wegpiraat oid.

Greets.
mijn Flickr

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2011 13:10

eelcoz schreef:
Ik neem aan dat je m'n knipoog over het hoofd hebt gezien?

Nee, had ik wel gezien. :)
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2011 13:16

jaapieo schreef:Die zag hij, maar moet nog even doorhameren op het feit dat hij een bel vind thuishoren op een racefiets.

Even roepen is totaal niet asociaal, sterker nog, het is persoonlijker en vriendelijker dan TING TING TING TING!
Ik roep altijd even, FIETSER! En bij het passeren "Merci!" Of "dank U" Hoezo asociaal? Kom zeg!

Greets.

+1
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2011 13:20

Daniel1975 schreef:
jaapieo schreef:Die zag hij, maar moet nog even doorhameren op het feit dat hij een bel vind thuishoren op een racefiets.

Greets.

+1

-1

zie eens op
Mag ik eens een.......
Nothing to defend

Plaats reactie