hehe, leuke discusie. Als rasechte belg moet ik toegeven dat ik al dikwijls geduveld heb op de massa geel zwarte nummerplaten die ik altijd zie op de autosnelwegen. Maar om nu 60 batsers te gaan vragen is wel erg veel. Een goedkoper tarief voor kortere periode zal toch wel voorzien worden zekerst?
Maar dat er tol betaald gaat worden is niet meer dan normaal. Kom op de antwerpse ring de buitenlandse nummerplaten maar eens tellen.
Tolheffing Belgie
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die toeristen leveren helemaal niets op, want de meeste rijden met een volle tank weg in Nederland en stoppen pas een keer als ze in Frankrijk zijn. Als ik naar een stad zou gaan in België om de stad te bekijken zou ik een stuk eerder met OV gaan, want dan heb je geen omkijken meer naar je auto enzo en die auto is alleen maar lastig in binnensteden.
Waarom erger je je op Nederlanders op de Belgische wegen? Mogen die daar niet rijden of zo? Vind ik toch erg vreemd dat we daar dan tol voor moeten gaan betalen. Die buitenlandse nummerplaten in Antwerpen zijn alleen maar goed voor de ecomie. Als er geen toeristen meer kwamen in Antwerpen, zouden er toch veel mensen daar hun baan verliezen!
Wel, als je ziet hoeveel meer ongevallen er gebeuren door vermoeide vrachtwagenchauffeurs, en hoeveel extra file's dat veroorzaakt, dan ga je al gauw duvelen op al die vreemde platen die je ziet. En Nederlandse platen zie je hier nu gewoon het meeste....
Ok, duitse platen zie ook veel, en die zijn echt onuitstaanbaar. Die herken je aan de knipperlichten in je achteruitkijkspiegel. Dat wilt maar doorrijden tegen 180 per uur , en iedereen moet uit de weg.
Nu, wat nederlandse toeristen in Antwerpen betreft.... dat is een heel ander paar mouwen. Niets is zo luidruchtig als een stel nederlanders in een Antwaarps cafe. Niet alle nederlanders he, maar het is toch godgeklaagd hoe sommigen daar de boel op stelten zetten.. De economie kan volgens mij best wel overleven zonder die keetschoppers.
Maar eeuhm, niet alle nederlanders dus he. Die stille die horen we niet hoor. Toffe gozers zijn dat. niets mis mee, gratis vignetten voor hen!
Misschien moeten we in de antwerpse cafe's maar gaan kijken wie de kabaalmakers zijn, en die dan ineens dubbele wegentaks laten betalen, zodat de gewone nederlanders gratis kunnen rijden. en de rest moeten de duitsers met hun scheurbakken dan maar bijpassen.
Quoten: Origineel geplaatst door amnesiac op 12 Januari 2007
Ik vind het raar en jammer dat landen dit doen, vooral omdat ik vind dat het meer een geheel moet worden in europa. En dit draagt daar niet aan bij denk ik.Zelf woon ik erg dicht bij de grens, en wij gaan regelmatig naar Antwerpen, maar ook bijna elke zondag om vers brood te halen dus voor ons zal het relatief niet echt veel schelen. Maar dan nog vind ik het erg zonde dat ze dit doen.
he ja, waarom niet gewoon één europese nummerplaat maken, dan stoort niemand zich nog aan nummerplaten van andere landen. en dan betalen we allemaal evenveel voor het volledige europese netwerk.....
Ik vind het raar en jammer dat landen dit doen, vooral omdat ik vind dat het meer een geheel moet worden in europa. En dit draagt daar niet aan bij denk ik.Zelf woon ik erg dicht bij de grens, en wij gaan regelmatig naar Antwerpen, maar ook bijna elke zondag om vers brood te halen dus voor ons zal het relatief niet echt veel schelen. Maar dan nog vind ik het erg zonde dat ze dit doen.
he ja, waarom niet gewoon één europese nummerplaat maken, dan stoort niemand zich nog aan nummerplaten van andere landen. en dan betalen we allemaal evenveel voor het volledige europese netwerk.....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat lijkt een goede oplossing, maar ik zie die er niet in 10 jaar komen. Want dan moet je weer eens ruzie gaan maken hoe je dat geld moet verdelen, Nederland heeft veel meer wegen per persoon, maar in Polen zijn de wegen er slechter aan toe, de Alpen landen hebben dure bruggen en tunnels.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door delirium op 12 Januari 2007
Ok, duitse platen zie ook veel, en die zijn echt onuitstaanbaar. Die herken je aan de knipperlichten in je achteruitkijkspiegel. Dat wilt maar doorrijden tegen 180 per uur , en iedereen moet uit de weg.
Wat een heerlijke portie generalisering hier maar weer. Als je even verder kijkt weet je dat de snelwegcultuur in Dld heel anders is. Daar is het geven van een lichtsignaal puur een hint dat je er aan komt, soms met groot snelheidsverschil. Wordt daar absoluut niet gezien als agressie of irritatie.
En ten opzichte van fietsers zijn Duitse automobilisten gemiddeld genomen het meest galante volk in Europa.
Wat een heerlijke portie generalisering hier maar weer. Als je even verder kijkt weet je dat de snelwegcultuur in Dld heel anders is. Daar is het geven van een lichtsignaal puur een hint dat je er aan komt, soms met groot snelheidsverschil. Wordt daar absoluut niet gezien als agressie of irritatie.
En ten opzichte van fietsers zijn Duitse automobilisten gemiddeld genomen het meest galante volk in Europa.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
idd, en ik zie hier in Nederland echt een stuk minder Duitsers te hard rijden op de snelweg dan Nederlanders.
Ik zou een stuk eerder in Duitsland zonder kaart op pad gaan dan in Nederland als ik de weg niet goed ken. Als ik in Duitsland in een dorpje staat te kijken waar ik heen moet, heb ik al behoorlijk vaak meegemaakt dat er mensen komen vragen of ze kunnen helpen.
En als iets irritant is in Duitsland, dan zijn het wel Nederlanders (en Belgen) die met 100 km/h een vrachtwagen gaan inhalen zonder fatsoenlijk in de achteruitkijk spiegel te kijken. Hoe vroeg je het gas dan ook loslaat, je moet alsnog hard remmen als je het tempo er lekker in had zitten.
Maar om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp zou ik reeëler vinden als ze tol van het vrachtverkeer vragen dan van alle automobulisten. Want het zijn de vrachtwagens waardoor de wegen harder slijten.
Ik zou een stuk eerder in Duitsland zonder kaart op pad gaan dan in Nederland als ik de weg niet goed ken. Als ik in Duitsland in een dorpje staat te kijken waar ik heen moet, heb ik al behoorlijk vaak meegemaakt dat er mensen komen vragen of ze kunnen helpen.
En als iets irritant is in Duitsland, dan zijn het wel Nederlanders (en Belgen) die met 100 km/h een vrachtwagen gaan inhalen zonder fatsoenlijk in de achteruitkijk spiegel te kijken. Hoe vroeg je het gas dan ook loslaat, je moet alsnog hard remmen als je het tempo er lekker in had zitten.
Maar om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp zou ik reeëler vinden als ze tol van het vrachtverkeer vragen dan van alle automobulisten. Want het zijn de vrachtwagens waardoor de wegen harder slijten.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik woon in Kampen, Overijssel. Heb natuurlijk weinig zin om straks van 't zomer die 60 euro te gaan lappen. Kan ik niet beter via duitsland ofzo gaan rijden, dat ik dr ergens bij Luxemburg weer in ga ofzo?
Als je in Kampen woont zou ik gewoon bij Oldenzaal of A12 richting Oberhausen de grens over gaan. Je kunt dan rechtstreeks naar het zuiden rijden en dan bij Nancy weer op de route naar Zuid-Frankrijk uitkomen (even uit mijn hoofd). Wel opletten dat er niet te veel Baustelles in DLd zijn...
Wij hebben dit nog niet geprobeerd (wonen in omgeving Raalte), maar gaan dit zeker doen als die 60 euro doorgaat...
Wij hebben dit nog niet geprobeerd (wonen in omgeving Raalte), maar gaan dit zeker doen als die 60 euro doorgaat...