probleem garantie frame en fietsenmaker
Heb je geen garantie op de lak?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
als het mijn fiets namelijk een c50 zou overkomen die vliegt direct trug naar dessel (codagex) of anders naar italieje . en als ze afkomen maar je fiets is stok niet stuk het is alleen maar de lak en etc.... , dan zou ik zeggen als jouw dikke audi A8 (de auto van codagex directeur) begint gaan te roesten dan ga jij ook trug voor een nieuwe of voor een nieuwe lak daarom rijd je auto ook nog wel ..
is toch het zelfde 





-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Zou voor de zekerheid ook hier de naam van de onwillende fm zetten, dan kunnen andere daar hun voordeel me doen.
Nieuwe laklaag is het minste wat je kunt verwachten.
Nieuwe laklaag is het minste wat je kunt verwachten.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 18 Januari 2007
als het mijn fiets namelijk een c50 zou overkomen die vliegt direct trug naar dessel (codagex) of anders naar italieje . en als ze afkomen maar je fiets is stok niet stuk het is alleen maar de lak en etc.... , dan zou ik zeggen als jouw dikke audi A8 (de auto van codagex directeur) begint gaan te roesten dan ga jij ook trug voor een nieuwe of voor een nieuwe lak daarom rijd je auto ook nog wel ..
is toch het zelfde 
Jeetje, volgens mij teisterdt de storm niet alleen over Nederland maar ook door dit forum. Ik begrijp echt helemaal niets van wat je geschreven hebt! Wat wil je eigenlijk zeggen? Leestekens en correcte spelling maken het een stuk gemakkelijker voor de rest van Nederland.ntopic:Garantie met betrekking tot je frame komen niet vanuit je FM maar volgens mij vanuit de fabrikant. Je moet de garantie echter wel via de FM regelen! Je FM meld zich weer bij de fabrikant / importeur. Deze gaat het oplossen als je garantie op je frame / lak hebt. Het kan wel zijn dat je FM geld rekent voor de uren die hij bezig is met het ombouwen van je fiets. Daarnaast heb je een grote kans dat je frame eerst opgestuurd moet worden. Dan wordt er nog een keer naar gekeken, dan wordt er een keer wat aan gedaan en na 3 maand heb je hem waarschijnlijk pas terug...
als het mijn fiets namelijk een c50 zou overkomen die vliegt direct trug naar dessel (codagex) of anders naar italieje . en als ze afkomen maar je fiets is stok niet stuk het is alleen maar de lak en etc.... , dan zou ik zeggen als jouw dikke audi A8 (de auto van codagex directeur) begint gaan te roesten dan ga jij ook trug voor een nieuwe of voor een nieuwe lak daarom rijd je auto ook nog wel ..





Jeetje, volgens mij teisterdt de storm niet alleen over Nederland maar ook door dit forum. Ik begrijp echt helemaal niets van wat je geschreven hebt! Wat wil je eigenlijk zeggen? Leestekens en correcte spelling maken het een stuk gemakkelijker voor de rest van Nederland.ntopic:Garantie met betrekking tot je frame komen niet vanuit je FM maar volgens mij vanuit de fabrikant. Je moet de garantie echter wel via de FM regelen! Je FM meld zich weer bij de fabrikant / importeur. Deze gaat het oplossen als je garantie op je frame / lak hebt. Het kan wel zijn dat je FM geld rekent voor de uren die hij bezig is met het ombouwen van je fiets. Daarnaast heb je een grote kans dat je frame eerst opgestuurd moet worden. Dan wordt er nog een keer naar gekeken, dan wordt er een keer wat aan gedaan en na 3 maand heb je hem waarschijnlijk pas terug...
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
"ntopic:Garantie met betrekking tot je frame komen niet vanuit je FM maar volgens mij vanuit de fabrikant. Je moet de garantie echter wel via de FM regelen! Je FM meld zich weer bij de fabrikant / importeur. Deze gaat het oplossen als je garantie op je frame / lak hebt. Het kan wel zijn dat je FM geld rekent voor de uren die hij bezig is met het ombouwen van je fiets. Daarnaast heb je een grote kans dat je frame eerst opgestuurd moet worden. Dan wordt er nog een keer naar gekeken, dan wordt er een keer wat aan gedaan en na 3 maand heb je hem waarschijnlijk pas terug..."
Da's wat de meeste fietsenmakers je wijs proberen te maken. De werkelijkheid is echter dat de koper (= particulier) helemaal niets met de producent te maken heeft. De fietsenmaker (= verkoper) is zijn aanspreekpunt en deze moet binnen een redelijke termijn een passende oplossing bieden. Een passende termijn is in ieder geval niet drie maanden en eingenlijk zie ik bijvoorbeeld een passende oplossing binnen een maand als de maximale termijn die nog al "klantvriendelijk" kan worden gezien.
Een nieuw frame mag door de consument voor een onevenredig klein probleem niet onmiddelijk worden geeisd (redelijkheidsbeginsel). Verder dient de consument de fietsenmaker tweemaal de kans te geven om het probleem op te lossen, is deze hierna echter nog niet in staat gebleken een oplossing te bieden dan is de klant wel gerechtigd de koop te ontbinden en het aanschafbedrag terug te vorderen (eventueel met aftrek van een bedrag voor gebruiksgenot).
Tenslotte wil ik nog één tip meegeven bij een probleem: probeer er altijd in alle vriendelijkheid met je fietsenmaker uit te komen. Je hebt in Nederland zeer veer bescherming als consument, er is echter een wezenlijk verschil tussen rechten hebben en je gelijk krijgen/halen. Kom je er met je fm. of welke leverancier dan ook niet uit dan ben je aan het overbelaste en aan alle kanten rammelende Nederlandse rechtstelsel overgeleverd en geloof me die weg moet je gewoon niet in willen slaan.
Da's wat de meeste fietsenmakers je wijs proberen te maken. De werkelijkheid is echter dat de koper (= particulier) helemaal niets met de producent te maken heeft. De fietsenmaker (= verkoper) is zijn aanspreekpunt en deze moet binnen een redelijke termijn een passende oplossing bieden. Een passende termijn is in ieder geval niet drie maanden en eingenlijk zie ik bijvoorbeeld een passende oplossing binnen een maand als de maximale termijn die nog al "klantvriendelijk" kan worden gezien.
Een nieuw frame mag door de consument voor een onevenredig klein probleem niet onmiddelijk worden geeisd (redelijkheidsbeginsel). Verder dient de consument de fietsenmaker tweemaal de kans te geven om het probleem op te lossen, is deze hierna echter nog niet in staat gebleken een oplossing te bieden dan is de klant wel gerechtigd de koop te ontbinden en het aanschafbedrag terug te vorderen (eventueel met aftrek van een bedrag voor gebruiksgenot).
Tenslotte wil ik nog één tip meegeven bij een probleem: probeer er altijd in alle vriendelijkheid met je fietsenmaker uit te komen. Je hebt in Nederland zeer veer bescherming als consument, er is echter een wezenlijk verschil tussen rechten hebben en je gelijk krijgen/halen. Kom je er met je fm. of welke leverancier dan ook niet uit dan ben je aan het overbelaste en aan alle kanten rammelende Nederlandse rechtstelsel overgeleverd en geloof me die weg moet je gewoon niet in willen slaan.
Wat ik inderdaad dus ook bedoelde is dat je FM het met de producent moet regelen. Maar de kosten die gemaakt moeten worden voor een eventueel nieuw frame of nieuw laten spuiten van je frame moeten door de producent worden vergoed. De FM hoeft niet voor die kosten op te draaien, deze draait wel op voor de kosten van het ombouwen. Dit kan hij eventueel in rekening brengen en volgens mij weerhoud hem er niets van om dat te doen. Niet na 1 jaar en 3 maand in iedergeval.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De FM kan geen opbouwkosten in rekening brengen als jij je complete fiets er hebt gekocht. Bij de verkoop van een nieuw product heb je automatisch op het volledige product garantie volgens Nederlandse en EU wetgeving. De duur van die garantie is naar wat de rechter als redelijk moet schatten, voor een dure fiets is dat dus op z'n minst 2 jaar.
Als iets binnen 3 maanden kapot gaat moet je ook de FM 2 maal de kans geven om het te verhelpen, maar daarna kan je gewoon het volledige aankoopbedrag terug halen. Volgens de wetgeving kan je dan namelijk stellen dat het product al defect was bij levering. Het klinkt gek maar het is echt zo.
Dat die FM een nieuw frame bij de fabrikant wil regelen is zoals Sharkman al aangaf niet de zaak van de consument. Als ik een FM zou zijn en ik heb het vermoeden dat het lang zou gaan duren dan zou ik m'n klant meteen een leenfiets aanbieden.
Als iets binnen 3 maanden kapot gaat moet je ook de FM 2 maal de kans geven om het te verhelpen, maar daarna kan je gewoon het volledige aankoopbedrag terug halen. Volgens de wetgeving kan je dan namelijk stellen dat het product al defect was bij levering. Het klinkt gek maar het is echt zo.
Dat die FM een nieuw frame bij de fabrikant wil regelen is zoals Sharkman al aangaf niet de zaak van de consument. Als ik een FM zou zijn en ik heb het vermoeden dat het lang zou gaan duren dan zou ik m'n klant meteen een leenfiets aanbieden.
ik heb foto's gemaakt, klik op gallery en je kan de foto's ook vergrotehttp://www.aslfun.be/carbon
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 19 Januari 2007
Moet zeggen ik kan het slecht zien hoor die scheuren , er is heel veel flitslicht dat vertekend nogal
Duidelijk verhaal, witte streep / aftekening op de overgang carbon / alu.
Moet zeggen ik kan het slecht zien hoor die scheuren , er is heel veel flitslicht dat vertekend nogal
Duidelijk verhaal, witte streep / aftekening op de overgang carbon / alu.
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;