Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

zwabber in het frame

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2007 14:09

Of er speling op je balhoofd zit is makkelijk te controleren: Knijp je voorrem strak in en als je de fiets dan nog een heel klein beetje heen en weer kunt bewegen dan zit er speling op je balhoofd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jsparie
Forum-lid

jsparie 30 mar 2007 01:28

Kan van alles zijn. Slappe voorvork / niet stijf frame /speling op balhoofd. Kijk ook eens naar je banden of die nog mooi rond lopen en of je wellicht een wat grote spaakmagneet voor de fietscomputer hebt. Die zorgt soms ook voor onbalans in je wiel waardoor je hele fiets gaat zwabberen. Deze eventueel van plaats veranderen.

bdrenth
Forum-lid

bdrenth 12 apr 2007 22:20

Dat trillen van de fiets heb ik ook helaas meegemaakt. Vorige maand bij een Concorde Squadra, niet in een afdaling. Deze trillde bij lage snelheid, kon niet met losse handen fietsen. Deze fiets terug gebracht bij de FM, en een nieuwe Concorde razorblade besteld. Deze heb ik nu twee weken. In eeste instantie leekt het goed. Gisteren wat harder gefiets, en  , helaas hetzellfde probleem. Ik weet niet goed wat ik moet doen, misschien toch terug gaan naar de FM.
Ik heb een los frame besteld een een bestaande set van ultegra terug gezet.

luna
Forum-lid

luna 13 apr 2007 10:03

ik moet nog steeds naar de fm met m'n fiets, zodra ik geweest ben zal ik hier de bevindingen posten.

maar heb je echt door het trillen een andere fiets gekocht?

bdrenth
Forum-lid

bdrenth 13 apr 2007 11:39

Ja, daarom een nieuwe fiets gekocht.
Kan me dus ook niet voorstellen dat het alleen aan het frame ligt, dat zou het tweede frame zijn, wel vreemd.
ga vanmiddag nieuwe banden monteren, dit lost soms veel op.
Het frame trilt niet maar meer het stuur.
Ben benieuwd naar jouw oplossing

bdrenth
Forum-lid

bdrenth 13 apr 2007 21:44

Ik zit me nu te bedenken, mijn stuurpen is ook omgedraaid. Dus schuin omhoog ( dan zit ik beter) tevens zijn er wat spacers geplaatst van 5 cm. Kan dit enige trillingen geven?
Op mijn eerste fiets janjansen, had ik geen problemen, met exact dezelfde onderdelen. Deze komen van de JJ

luna
Forum-lid

luna 30 apr 2007 11:12

naar de fm geweest voor m'n balhoofd, ze hebben het helemaal schoongemaakt en opnieuw ingevet. was hard nodig schijnbaar.
en gister in limburg gereden zonder problemen, fiets stuurt strakker dan ooit.

skimons
Forum-lid

skimons 03 mei 2007 00:12

Quote: Origineel geplaatst door Bdrenth op 13 April 2007
Ja, daarom een nieuwe fiets gekocht.Kan me dus ook niet voorstellen dat het alleen aan het frame ligt, dat zou het tweede frame zijn, wel vreemd.ga vanmiddag nieuwe banden monteren, dit lost soms veel op.Het frame trilt niet maar meer het stuur.Ben benieuwd naar jouw oplossing

kijk ook eens naar (de lagers van) je wielen/spaakspanning lijkt me niet aan het frame te liggen

Plaats reactie