Bekend probleem met transfers op geanodiseerde frames is het loslaten van de transfers. Is ook bij Principia veel het probleem. De coating die ontstaat door het anodiseren is niet vergelijkbaar met de autolak, de hechting daarop is slechter, helaas.
Ik heb goede contacten bij een paar bestickeraars door mijn werk dus dat komt wel goed met geld en materiaal. Voordeel is ook dat ik dan het bestand digitaal heb en altijd nog eens voor een andere kleur (glow in the dark ; )) kan kiezen of als er weer eens een letter afwappert er eentje kan bijplakken. Al valt dat afwapperen ook wel weer mee.
Principia transfers
-
championmondial
- Forum-lid
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Die 16 euro zijn een paar afwaaistickers van Ebay. die 120 Euro waren de meerkleurige originele stickers. Chroom is altijd duur en Principia had decalls met een speciale uithardende hechtlaag (speciaal voor Anodisatie). Een goede set imitatie (en dat zijn ca. 10 stickers in één kleur mag max. 60 Euro kosten en meteen de benodigde software bijvragen, ben je de volgende keer een stuk goedkoper uit.Als ik even de uitersten mag pakken, 16 of 120 euro....
Sharkman 1 schreef:Chroom is altijd duur en Principia had decalls met een speciale uithardende hechtlaag (speciaal voor Anodisatie).
Dat heb ik niet geweten!
En zal inderdaad een kostbare zaak zijn.
Ik kan me sterk vergissen, maar ik dacht dat een anodisatielaag juist een betere hechting geeft.
1 van de mogelijke redenen voor anodisatie is namelijk het verkrijgen van een betere hechting van lijm of coating.
Probleem is echter dat een anodisatie een structuur geeft, waar door je minder lijmoppervlakte hebt.
Vraagt dus wat meer van je "plaktechniek", als ik het zo mag noemen.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Geloof me alle decalls zonder dikke lijmlaag waaien van anodisatie af. anodisatie is als het waren een heuvelstructuur met heel weing hechtoppervlak en het vocht kan er vrij onderderdoor lopen.
Sharkman 1 schreef:Orgineel kostte indertijd ca.70-120 Euro dus ik zou de dunst mogelijk namaak kiezen (wel ben een goede bestickering shop waar je zelf de kwaliteit van de folie kunt kiezen en niet die rommel van internet (voor 16-17 Euro kun je geen kwaliteit verlangen)
Kan best meevallen hoor die kwaliteit. Heb zelf niet originele cosmic wielstickers voor mijn frame gebruikt, die omgerekend per twee nog goedkoper waren. Die waren na ruim twee jaar echt nog als nieuw. Rommel wil ik het zeker niet noemen.
Maar goed, dat was niet op een geannodiseerd oppervlak. Kan me voorstellen dat dit meer lijm of nog betere kwaliteit vereist.
http://wanit.co.uk/index.html?lmd=40546.705914
en in de zoekbalk Principia typen , ik heb ze op mijn eigen fiets zijn flinterdun maar hierdoor hechten ze optimaal zelfs met de hogedruk spuit overleven ze het(wel met beleid)
succes
en in de zoekbalk Principia typen , ik heb ze op mijn eigen fiets zijn flinterdun maar hierdoor hechten ze optimaal zelfs met de hogedruk spuit overleven ze het(wel met beleid)
succes