Michael Boogerd stopt!!!
Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 19 April 2007
Als hij maar niet mee gaat doen met Dancing with the stars/Dancing on Ice of weet ik veel wat voor varianten er nog meer zijn.......
daar heeft ie hoop ik iets teveel klasse voor..
Als hij maar niet mee gaat doen met Dancing with the stars/Dancing on Ice of weet ik veel wat voor varianten er nog meer zijn.......
daar heeft ie hoop ik iets teveel klasse voor..
no pain no gain
-
dutchflandrien
- Forum-lid
het word tijd dat hij er mee stopt. je kan toch geen overwinningen blijven kopen he.
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 19 April 2007
het word tijd dat hij er mee stopt. je kan toch geen overwinningen blijven kopen he.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Boogerd zijn het niet de overwinningen die tellen maar de aanvalslust, de mentaliteit, de gedrevenheid kortom zijn hele persoonlijkheid. Wie de laatste ronde van de Brabantse pijl zag, begrijpt wat ik bedoel. Zonder Boogerd, geen Freire als winnaar.
Een groot verlies voor het wielrennen, al hoop ik wel dat hij nu wat meer tijd heeft om in Kapellen rond te fietsen. Als hij het vrouwtje niet in de handtassenwinkel moet helpen tenminste
Een groot verlies voor het wielrennen, al hoop ik wel dat hij nu wat meer tijd heeft om in Kapellen rond te fietsen. Als hij het vrouwtje niet in de handtassenwinkel moet helpen tenminste
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Ik maakte ook maar een grapje hoor: Boogerd is inderdaad wellicht de enige renner die met zo weinig overwinningen toch zoveel respect afdwingt. Zijn erelijst staat niet in verhouding tot zijn kwaliteiten, zoveel is zeker; enerzijds is dat jammer voor hem, maar anderzijds maakt juist dat hem ook wel populair!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
De meest constante klassiekerrenner van de laatste 10 jaar, altijd speelt hij mee in de finales van "zijn" koersen. Ik zie liever dat iemand er helemaal voor gaat en dan nét niet wint, dan laf koersen en een grotere lijst overwinningen. Prachtrenner, hopelijk kan hij het jaar met mooie overwinningen afsluiten, of anders in ieder geval een rol van betekenis spelen...
Jammer inderdaad dat Michael stopt. Ook jammer dat hij zo weinig gewonnen heeft. Echter, naar mijn idee had hij veel meer kunnen winnen, als ie wat slimmer gekoerst had. Met name in de Tour. Daar had hij meer La Plagne-achtige etappes op zijn naam kunnen schrijven. Gewoon door zich meer te sparen tijdens de ‘gewone’ etappes. En alleen te focussen op specifieke bergetappes. Pieken op het juiste moment is immers nooit zijn probleem geweest, gezien de vele ereplaatsen in ‘zijn’ klassiekers.
Maar ja, Michael koerst immer met zijn hart, en wil elke etappe zo dicht mogelijk bij de voorsten eindigen. Ook als 'n écht goed eindklassement er toch niet (meer) in zat. Zelfs tijdritten rijdt hij altijd volle-bak, en daarmee gooi je uiteraard pakken energie nodeloos overboord. Da's niet zo handig. En ja, dat had ik graag anders gezien de afgelopen jaren.
Zelf zei hij gisteravond nog dat La Plagne z'n mooiste herinnering is. En dus niet z’n 5e plek in de Tour van '98. Zegt genoeg, lijkt me.
'k Mag Michael trouwens ook altijd graag horen babbelen voor de tv/radio, en hoop dus dat hij niet voor het wielrennen verloren gaat. En niet te vergeten: dat hij nog wat heel moois laat zien de komende twee weken! En de rest van het seizoen. Het is 'm gegund. Hoe dan ook kan ie terug kijken op 'n mooie carrière.
Maar ja, Michael koerst immer met zijn hart, en wil elke etappe zo dicht mogelijk bij de voorsten eindigen. Ook als 'n écht goed eindklassement er toch niet (meer) in zat. Zelfs tijdritten rijdt hij altijd volle-bak, en daarmee gooi je uiteraard pakken energie nodeloos overboord. Da's niet zo handig. En ja, dat had ik graag anders gezien de afgelopen jaren.
Zelf zei hij gisteravond nog dat La Plagne z'n mooiste herinnering is. En dus niet z’n 5e plek in de Tour van '98. Zegt genoeg, lijkt me.
'k Mag Michael trouwens ook altijd graag horen babbelen voor de tv/radio, en hoop dus dat hij niet voor het wielrennen verloren gaat. En niet te vergeten: dat hij nog wat heel moois laat zien de komende twee weken! En de rest van het seizoen. Het is 'm gegund. Hoe dan ook kan ie terug kijken op 'n mooie carrière.
Als vervanger denkt Rabo aan Philippe Gilbert of Karsten Kroon. Gilbert lijkt me een goede keuze, zal zeker op zijn plaats zijn bij Rabo, complementair met Frere. Krijgt hij zeker wat meer steun dan bij FDJ.....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Boogerd is voor mij het voorbeeld van een sporter die inspireert door zijn instelling en niet zozeer door zijn overwinningen. Hij heeft jarenlang op de voorste rij meegevochten, of sleurend aan het groepje rondefavorieten bergop voor Menchov en Rasmussen, of sleurend aan het peleton voor Freire. Ik heb hem ook altijd meer overwinningen gegund dan hij heeft gekregen. Ik zou hem graag een paar overwinningen van Dekkertje geven. Hij heeft ook gelijk als hij zegt dat er niet meer inzat. Op het einde van zware eendagskoersen was vaak een andere renner net even beter... Hij is nu eenmaal groot in het type koers waar de allergrootste kampioenen tegen elkaar strijden. In de grote bergetappes in de TOUR moet hij het opnemen tegen de complete klimelite van de wereld. In de AGR idem dito. Ik zal hem ook altijd blijven herinneren van La Plagne, een etappe die ik heel toevallig vanaf het startschot heb gezien.
Ik verheug me trouwens wel op de eventuele vervanger. Het moet een complete klasbak zijn. Ik hoop stiekem op een Belg. Dat zal ons met onze voormalige medelanders een beetje verenigen. Dus Gilbert, met nog een paar Belgische meesterknechten. Misschien geeft het de ploeg weer een nieuwe dynamiek.
Ik verheug me trouwens wel op de eventuele vervanger. Het moet een complete klasbak zijn. Ik hoop stiekem op een Belg. Dat zal ons met onze voormalige medelanders een beetje verenigen. Dus Gilbert, met nog een paar Belgische meesterknechten. Misschien geeft het de ploeg weer een nieuwe dynamiek.
boogerd leek het altijd geweldig om de rabo-ploeg zoveel mogelijk te 'vernederlandsen', dus met zo min mogelijk buitenlandse renners in de ploeg. Als opvolger voor voor hem zie ik dus zeker kroon. En misschien kunnen ze ook tankink weer halen, die vond ik namelijk erg sterk tijdens de ronde van het baskenland. Als ze die jongen goed opleiden kan ie nog leuke dingen gaan doen!!
no pain no gain
- amclassic-fan
- Forum-lid HC