Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 20 Mei 2007
ja idd, waarom vet gebruiken? Zelf ben ik ook aan het kijken naar iets anders, dat spul waar je ketting (en je tandwielen) niet zwart van worden lijkt mij ook wel wat om uit te proberen. Is dat spul van Pedros goed verkrijgenbaar (omgeving Deventer, Zwolle, Kampen)?
Stappenbelt Zwolle (had het altijd). Boeshield bevalt mij ook goed (zie ook reviews bij MTBR.com).
U color=#0000ff /U
Vet
-
six13freak
- Forum-lid
Finishline Teflon Plus wordt dus echt wel zwart he! Ik vind het waardeloze rommel, loopt veel te snel droog en het trekt ontzettend snel vuil aan. Ik gebruik alleen maar ProGold Lubricant. Ook wel snel smeren, maar trekt helemaal geen vuil aan, en dat vind ik nog wel het voornaamste
Science of Performance!
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 20 Mei 2007
Pedros is vrij algemeen verkrijgbaar, zelfs de meest waardeloze FM heeft het vaak staan. Het is inderdaad geen vet maar net als finishline kleurloze smering.
Pedros heeft verschillende goede producten met elk hun voor- en nadelen. Zie de website.
Stel als ik bv Pedros ga gebruiken moet ik dan eerst mijn ketting helemaal ontvetten? Mijn ketting smeer ik altijd met teflon in.
Pedros is vrij algemeen verkrijgbaar, zelfs de meest waardeloze FM heeft het vaak staan. Het is inderdaad geen vet maar net als finishline kleurloze smering.
Pedros heeft verschillende goede producten met elk hun voor- en nadelen. Zie de website.
Stel als ik bv Pedros ga gebruiken moet ik dan eerst mijn ketting helemaal ontvetten? Mijn ketting smeer ik altijd met teflon in.
Gewoon schoonmaken met een ontvetter en een doek (of als je een snelschakel hebt even demonteren en in een badje lampenolie) en daarna insmeren met Pedros.