cerv�lo R3 SL
Gewoonweg een droomfiets Stephan. Heb er geen andere woorden voor! En die wielen blijven nog steeds een droom voor mij. Heb zojuist Euromillions gecheckt en ik denk dat ik weer één weekje zal moeten wachten 
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Daveke schreef:Nu nog een Ax Lightness zadelpen, een Schmolke stuurtje en een THM Scapula voorvork en ik val van mijn stoel af..
Nu trouwens al bijna, extraordinary!
Dave,
een schmolke stuur dat had ik al liggen (reed er al mee) evenals een daedalus zadelpen, betreffende het gewicht kan ik er dus nog makkelijk wat honderden grammen afhalen (easton slx, prolite cassette, orb II pedalen, ...)
Voor de foto zou dat natuurlijk mooi zijn, moest hij 5kg wegen, alleen voel ik mij bij een te laag gewicht niet zo goed meer (inertie etc.)
Ik heb de daedalus niet gestoken omdat ik in het verleden wat problemen heb gehad met de combi ax zadelpen - ax zadel, vanwege de kevlar rails v/h zadel heb ik al enkele malen gehad dat mijn zadel onderweg loskwam.
Ik stap graag op mijn fiets zonder zorgen (zo van "ik hoop dat mijn zadel vandaag vast blijft staan), vandaar de keuze voor het easton exemplaar. De daedalus werkt overigens bij mij wel zeer goed met bijv. een SLR, maar ik ben verkocht aan mijn endurance zadel.
Betreffende het stuur, het schmolke stuur is best oke, alleen vond ik onderin pakken wat lastig vanwege de korte uitloop v/h stuur, daarom heb ik voor een easton equipe stuur gekozen, hier reed ik vroeger ook wedstrijden mee, voelt dus zeer betrouwbaar aan en ligt qua vorm bij mij prima in de hand.
Ik had trouwens ook campa ergo's hiervoor, maar kon maar niet wennen aan de vorm, dus heb ik comfort (voor mij althans) verkozen boven 100gr gewichtsbesparing.
Voor dezelfde reden heb ik geen moeite gedaan om een andere vork te steken, deze voldoet prima enne ...
5,58 kg voor een frame in maat 61 is toch al niet slecht hé !
Misschien dat ik (als ik mijn winkel opendoe) hem van de winter eens even opbouw met wat lichte spullen om hem te etaleren, ik denk aan bijv.
schmolke stuur, titan boutjes in stuurpen, prolite cassette, tufo <160gr tubes, tune skyliners, ax daedalus, easton slx vork, orb II ti pedalen, powercordz, campa ergo's, ... dan moet ik toch al redelijk dicht aan de 5kg zitten
Heel fraai! Ik blijf de SLC mooier vinden maar dat is smaak en de R3 (SL) mag er ook zeker wezen! Staat je gewone R3 frame nu te koop
?
LVGH schreef:Ik vind 'm ook ronduit schitterend! Alleen de zadelpen past niet zo vind ik, maar verder..
Betreffende de zadelpen heb ik gekozen voor één waarvan ik weet dat ze 100% te vertrouwen is en die niet al te zwaar is, zodanig dat mijn fietsplezier er geen hinder van heeft.
Niks zo ambetant als een zadel dat onderweg loskomt ...
TS-Biker schreef:LVGH schreef:Ik vind 'm ook ronduit schitterend! Alleen de zadelpen past niet zo vind ik, maar verder..
Betreffende de zadelpen heb ik gekozen voor één waarvan ik weet dat ze 100% te vertrouwen is en die niet al te zwaar is, zodanig dat mijn fietsplezier er geen hinder van heeft.
Niks zo ambetant als een zadel dat onderweg loskomt ...
Daar kan ik me alles bij voorstellen! Het gaat me vooral om de kleurstelling van het logo, vind sowieso dat geel-rood van Easton logo's (ook bij bijv. stuurpennen) vaak te veel opvallen en te weinig 'matchen'. Maar 't is maar een klein detail natuurlijk.
Het lage gewicht vind ik trouwens ook indrukwekkend, gezien de grootte van de fiets en het feit dat je zo verstandig bent om geen concessies te doen aan de veiligheid.
Een woord; Nice
SRAM Red deeltjes erop Storck light UMS vorkje erin, Lew PRO VT-1 wieltjes erin.
Dan kom je aardig in de buurt van de 4,75 kg
Speedlay ti pedaaltjes met ceramic lagers, Zipp SL stuur, iets lichtere zadelpen; 4,5kg moet je toch wel lukken?
Veel plezier met je bike Stephan
SRAM Red deeltjes erop Storck light UMS vorkje erin, Lew PRO VT-1 wieltjes erin.
Dan kom je aardig in de buurt van de 4,75 kg
Speedlay ti pedaaltjes met ceramic lagers, Zipp SL stuur, iets lichtere zadelpen; 4,5kg moet je toch wel lukken?
Veel plezier met je bike Stephan
pas op! paaltje!