Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nieuw type fiets

raassie
Forum-lid

raassie 28 jan 2011 18:55

Ik wist niet dat de tijd zo snel gaat. Is het al weer 1 april?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

torro
Forum-lid

torro 28 jan 2011 19:11

onvoorspelbaar weggedrag is niet te voorspellen omdat het anders voorspelbaar weggedrag is.

Succes met je mooie project

fizik
Forum-lid

fizik 28 jan 2011 23:03

Remmen met Antie-Blokkeer-Systeem
Een dergelijk systeem bestaat al voor v-brakes, verder is het voldoende wanneer je remmen goed kunt doseren.

Led-verlichting dat zorgt dat je de weg kunt zien in het donker
Een lamp met Ledjes bedoel je? Da's niet nieuw.

Automatische richtingaangevers als je een bocht maakt
Als je een beetje kunt fietsen kun je gewoon je hand uitsteken. Voor een snelle stevige fiets met weinig onderhoud lijkt het me zaak zo min mogelijk toeters en bellen te gebruiken.

Vering waarmee je je nooit meer last in je rug krijgt als je op snelheid over die honderden bulten in de wijk sjeest,
Vering bestaat al, je moet je maar eens goed inlezen. Vering is echter wat kwetsbaarder, je zult er onderhoud aan moeten plegen.

Banden die nooit meer lek kunnen raken,
Dus massief rubber? Anders bestaan er verschillende systemen, alle lijkt me al uitgeprobeerd; tubeless, tubes, vloeistoffen, antilekbanden, dikke binnenbanden, enzovoorts.

Traploze, automatische versnelling
Een ervaren fietser die snel wil fietsen wil geen automatische versnelling. Het beste wat je straks kunt krijgen met zo min mogelijk 'trappen' is de elektronische Campa record 11 speed.

Milieu vriendelijk op elk gebied
Hoe zie je dat voor je? Elke productie zorgt voor vervuiling. Een fiets stoot verder niets uit.

Bescherming voor de gebruiker bij ongeval,
Airbags? Daarvoor hebben we helmen en andere beschermmiddelen. Wil je dit goed regelen, moet je een omhulsel en dan wordt het een auto.

Bescherming bij alle weersomstandigheden
Een paraplu met terrasverwarming? Of toch weer die auto.

Bagagedrager met meerdere funkties zoals: confortabele zitting voor degene die achterop zit, onbreekbare snelbinders waar je ook grote of zware spullen mee kunt vervoeren,
Je wilt snel rijden met iemand achterop? Voor het vervoeren van grote of zware spullen moet je eens gaan praten met koeriers. Die kunnen vast melden hoe ze dat doen. Beter wordt het niet met een fiets. Mijn Skoda Octavia station kan redelijk grote spullen vervoeren. Een kast van de Ikea haal ik met een kar achter de auto. :D

Perfect ergonomische houding voor de rijder
Goed afstellen na een meting bedoel je? Wat is perfect ergonomisch? Dat is per persoon anders.

Boordcomputer met aansluiting voor telefoon, muziekspeler ed,
Alarm en traceer-chip,
Maak het niet te ingewikkeld. Een mp-3 speler gaat in je shirt, telefoon heb je dan ook meteen. Een alarm en traceer-chip bestaan al, maar zijn wellicht voor verbetering vatbaar. Je vergeet een gps-systeem, maar dat hebben veel fanatieke fietsers al op hun stuur gemonteerd.

Kortom: je maakt me nog niet enthousiast.

eelcoz

eelcoz 28 jan 2011 23:07

Worden we hier niet gewoon in de maling genomen?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 28 jan 2011 23:12

Wat een grote bult lariekoek zeg. Bah bah bah!

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 28 jan 2011 23:25

- Remmen met Antie-Blokkeer-Systeem

uitzondering waarbij geen kortere remafstand bekomen wordt met ABS, is bij remmen op een losse ondergrond. Bij ABS wordt het remmen elektronisch geregeld nogal een kostbare onderneming dus

- Led-verlichting dat zorgt dat je de weg kunt zien in het donker,

Het voordeel uberhaupt van licht is dat je wat kan zien in het donker... euhm...

- Automatische richtingaangevers als je een bocht maakt,

Het voordeel van richtingaanwijzers is dat je al ruim voor een bocht aan kan geven welke richting je op gaat. Automatisch (letterlijke betekenis: niet bestuurd door de mens) heeft dus net zoveel zin als afslaan en dan pas je hand uit steken...

- Vering waarmee je je nooit meer last in je rug krijgt als je op snelheid over die honderden bulten in de wijk sjeest,

vering waardoor je geen last van je rug meer krijgt? handige preventieve fiets voor bouwvakkers? Vering betekend zowieso een rendementsverlies doordat energie verloren gaat

- Banden die nooit meer lek kunnen raken,

die hadden ze in de oorlog ook. houten banden maar dat beviel niet

- Traploze, automatische versnelling,

automatisch, dus niet bestuurd door de mens. die zal dan moeten functioneren op omwentelingen. net boven de 100 is schakelen? en tijdens klimmen?

- Milieu vriendelijk op elk gebied,

dus ook in fabricage?

- Bescherming voor de gebruiker bij ongeval,

valbeugels, zijwielen, abs dat wordt me een mooie fiets

- Bescherming bij alle weersomstandigheden,

UV protectie, tegenwindscherm, overkapping bij tegen en sneeuw en een bliksemafleider?

- Bagagedrager met meerdere funkties zoals: confortabele zitting voor degene die achterop zit, onbreekbare snelbinders waar je ook grote of zware spullen mee kunt vervoeren,

Onbreekbare snelbinders waar je ook grote en zware spullen mee kan vervoeren? dit gaat lijken op zo'n bakfiets denk ik?

- Perfect ergonomische houding voor de rijder,

die weer zo persoonlijk is als wat...

- Boordcomputer met aansluiting voor telefoon, muziekspeler ed,

en hoe wordt de energievoorziening geregeld? Wie gaat dat allemaal betalen?

- Alarm en traceer-chip

Alarmering en traceren gaat niet via een chip maar met een gsm functie. Bij auto's werk dat al niet feilloos. als je de fiets uitgerust met de auto editie in een container oid zet valt de gsm bereik al weg, en is nutteloos

- Kortom: ieder zijn persoonlijke fiets.

ieder zijn eigen onbetaalbare fiets

ik zeg http://www.babboe.nl/bestellen/acties/a ... er-bb.html als alternatief (wel met regentent)
Opgeven is geen optie!

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 29 jan 2011 17:19

maak eens een filmpje hoe je fietst/trapt, misschien kunnen we wat tips geven en gaan ze wat langer mee.
En Zoals je al zei, is een brommer niet iets?

autobianchi
Forum-lid

autobianchi 30 jan 2011 12:41

Slaan we door of gaan we af!?

dave73nl
Forum-lid

dave73nl 30 jan 2011 12:51

Ik ga gewoon vandaag eens opletten als ik door de stad rij of ik iemand KEI hard van stoplicht naar stoplicht zie sjeesen.. Nou je niet KEI hard natuurlijk want de verkeerstregels blijven in acht genomen worden door hem dus maaaaar 50 in het uur op sommige stukken ;)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 31 jan 2011 22:45

Iets in mij zegt dat er iemand in Tilburg dikke pret heeft bij het lezen van de reacties......
Kan nooit serieus zijn dit.

Zelf ambieer ik de bouw van een boot die van ALLE diersoorten op aarde er een van elk geslacht kan vervoeren.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

crazy_cyclist
Forum-lid

crazy_cyclist 01 feb 2011 20:50

Me buurman is een alien, misschien mag je zijn Spaceship lenen.. Pm Maar.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 01 feb 2011 21:17

bovendien... automatische knipperlichten die als je de bocht om gaat automatisch aan gaan, was het niet de bedoeling dat je voor het afslaan je richting aangeeft?

Verder is het natuurlijk gewoon een giller...

Ohja, een koga is waardeloos net als alle andere fietsen, en vervolgens kaart je aan dat je hollandse oer degelijke kwaliteit wil? Koga is toch behoorlijk hollands en bovendien oer degelijk! ;)
mijn Flickr

Plaats reactie