Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cr1pro of soloist?

storck_lover
Forum-lid

storck_lover 23 aug 2007 10:18

Ik zou de Scott nemen. Vind het trouwens een beetje appels en peren om een alu fiets en een carbon fiets te vergelijken. Helemaal omdat de Scott CR1 nog altijd één van de betere carbon frames is. Je kan toch ook een " gewone " CR1 nemen in plaats van de Pro?
Ooit op een Cannondale super Six

mspoon
Forum-lid

mspoon 23 aug 2007 10:56

Als je precies weet wat je wilt, Gewoon die fiets bij de vos kopen, goede afspraken met hem maken en lekker fietsen. Heb zelf ook daar een fiets gekocht. 2x terug geweest voor een garantie geval en een afsteling, werd direct geholpen zonder problemen. Al dat gezeik en gezeur over de vos is gebaseerd op kleinigheden en jaloezie, (hebben zelf waarschijnlijk te veel voor hun fiets betaald). Het is misschien niet de meest aardige FM, maar je bespaard een hoop geld en voor de rest is garantie ed gewoon het zelfde als bij andere fm.
Orbea Orca, What Else?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 aug 2007 10:56

Tijdschrift TOUR heeft een test gedaan tussen alu en carbon fietsen van het zelfde merk voor hetzelfde geld. In twee van de drie gevallen won de alu fiets (betere afmontage, betere stijfheid). Qua comfort won de alu RedBull het van de Carbon (vooral wegens al te starre zadelpen). Wat overblijft is dan een frame dat 400 gram lichter is (in de budgetcategorie soms tenietgedaan door veel zwaardere voorvork).

Hebben we het trouwens over die grijze Cervelo?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 aug 2007 11:12

Ja, we hebben het over de grijze Cervelo.

En om nu maar even de Sharkman uit te hangen, de Soloist Team en de CR1 zijn totaal verschillende frames.

tom
Forum-lid

tom 23 aug 2007 11:54

We hebben het inderdaad over appels en peren. Het leuke is dat als ik het vraag in mijn omgeving aan 10 kenners, ik ook 10 verschillende antwoorden krijg. De een zegt, je koopt toch geen alu meer, dat is niet meer van deze tijd, en carbon is veel stijver. De ander zegt, er is geen beter frame dan de soloist. prijs/kwaliteit is erg goed. enz.
Vos is misschien niet zo uitnodigend als je daar binnenloopt, maar wel erg goedkoop. Op intyernet kwam ik ook EPbike in De Bilt tegen. Kent iemand deze zaak?

brummi
Forum-lid

brummi 23 aug 2007 11:59

lol:) Misschien eens een mailtje sturen naar SPeric die kan je wel verder helpen.

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 26 aug 2007 22:01

Een full carbon is echt wel wat anders dan een alu fiets, ben zelf dit jaar overgestapt van alu naar carbon. Dus ook prijs is niet te vergelijken.

Rij nu een Scott CR1 team (model 2007) bevalt zeer goed. Frame los gekocht, als je even zoekt kan je het frame onder de €2000 vinden.
CR1 modellen SL CD, Pro en team zijn volgens mij een en het zelfde frame.
Alleen kleurstelling is anders.
Als je hem als compleet afgemonteerde fiets koopt zit er ook verschil in de 3 modellen CR1.
Maar ja een los frame kan je zelf opbouwen naar eigen keus. Zoals te zien in onderstaande link.
succes met je keuze

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 26 aug 2007 22:37

Tom schreef:We hebben het inderdaad over appels en peren. Het leuke is dat als ik het vraag in mijn omgeving aan 10 kenners, ik ook 10 verschillende antwoorden krijg. De een zegt, je koopt toch geen alu meer, dat is niet meer van deze tijd, en carbon is veel stijver. De ander zegt, er is geen beter frame dan de soloist. prijs/kwaliteit is erg goed. enz.
Vos is misschien niet zo uitnodigend als je daar binnenloopt, maar wel erg goedkoop. Op intyernet kwam ik ook EPbike in De Bilt tegen. Kent iemand deze zaak?

Ik heb easton circuits (zwarte decals) onder mijn soloist team. Fietsen prima en geheel ziet er goed uit.

Mijn soloist komt van Epbike, net als die twee soloisten van mijn collega's waar ik het over had (dankzij bedrijfsleverancier :p Speric).

Vwb het alu uit de tijd-verhaal. Ik begreep (via dit forum) dat er juist ook weer meer alu wordt gemaakt, maar deze laatste opmerking is voorzien van garantie tot de voordeur:)
Groet,
Mike

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 aug 2007 23:00

Ik zag vorige week nog een overjarig, maar nieuw, CR1 frame staan voor 1600 Euro, oh ja hij was voor die prijs ook nog volledig afgemonteerd afgemonteerd, weliswaar met 105/9v maar toch.
Afbeelding

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 26 aug 2007 23:21

1600 is wel heel goedkoop. Op ebay (.de) gaat de CR1 Team 2006 met 105/20-speed weg voor 1800 euro.

Als je een CR1 koopt zou ik hem minimaal met ultegra afmonteren.

tom
Forum-lid

tom 05 sep 2007 23:04

heren/dames fietsvrienden.
Dank voor jkullie ondersteuning, ik heb een besluit kunnen nemen wat betreft de aanschaf van een nieuwe fiets.
Gekozen voor de Cervelo, maar dan de R3, afgemonteerd met de nieuwe Ultegra SL groep en Ksyrium Elite wielen van Mavic.
Nog 2 nachtjes slapen en dan kan hem ophalen. Ben bijna 50 jr maar voel me weer even als een kind vlak voor zn verjaardag.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 05 sep 2007 23:12

Tom schreef:Op intyernet kwam ik ook EPbike in De Bilt tegen. Kent iemand deze zaak?

Dat is een zaak waar ik tot nu toe positieve dingen over kan zeggen, verkoper kennende. (via de e-mail dan wel maar laat een goede indruk achter en staat achter ze producten) Lees eens die mooie teksten op http://www.epbike.nl

Waar heb je hem uiteindelijk gekocht en hoe word die opgebouwd? (pratende over stuurpen, stuur, zadel + zadelpen)
Alvast gefeliciteerd met je 50ste verjaardag.

Plaats reactie