Welke beginnersfiets zal ik kiezen?
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Heeft deels meer met de langere termijn te maken alsmede ook indien je de heuvels / bergen ingaat. Onder belasting (bergop) schakelen de duurdere groepen beter en precieser. Blijf je in de polder dan volstaat zelfs Sora. Het hangt ook af hoe onderhoud je je fiets (draaiende delen). Bijv na iedere fietstocht schoonmaken en opnieuw invetten indien nodig.
What makes the boat go faster?
Hmmm, vandaag stond ik weer in 2 racefietszaken. Pfff, lastig hoor. 't Is ook allemaal zulk mooi spul 
Bij de één een hele mooie Trek 1.2.
Al was het advies wel om even door te sparen voor de Trek 1.4 (of 1.5?)
Bij de andere zaak een hele mooie CUBE PELOTON (deze komt snel in de aanbieding, vandaar dat deze ook in het budget past).
Ik neem aan dat nu wel een beetje de beste tijd is om wat te kopen, omdat ze van de oude modellen afmoeten?
Bij de één een hele mooie Trek 1.2.
Al was het advies wel om even door te sparen voor de Trek 1.4 (of 1.5?)
Bij de andere zaak een hele mooie CUBE PELOTON (deze komt snel in de aanbieding, vandaar dat deze ook in het budget past).
Ik neem aan dat nu wel een beetje de beste tijd is om wat te kopen, omdat ze van de oude modellen afmoeten?
Hallo,
Na veel leeswerk hier in het forum loop ik nog steeds met deze vraag rond: Welke beginnersfiets moet ik kiezen?
Nu ben ik laatst bij de FM geweest en die raadde mij twee modellen in mijn prijsklasse aan.
1. De Cube Aerial, met tiagra afmontage voor 800 euro
2. Of de Focus variado met volledige 105 afmontage voor 999 euro.
De cube spreekt mij ook wel aan, maar weet niet of ik voor wat meer kwaliteit moet kiezen van de 105 afmontage?
Daarnaast zijn beide fietsen met een shimano WH-R500 wielset uitgerust. Daarover is hier in een forum topic te vinden, waarin het aantal geknapte spaken op 1 hand niet te tellen is.
Een upgrade wielset kwam bij deze fietsen direct op een meer prijs volgens de FM.
Wat voor advies kunnen jullie mij geven, is de cube voldoende of biedt de focus toch net dat beetje meer? Of zijn er andere hele goede alternatieven in die prijsklasse.
Groet,
Herman
Na veel leeswerk hier in het forum loop ik nog steeds met deze vraag rond: Welke beginnersfiets moet ik kiezen?
Nu ben ik laatst bij de FM geweest en die raadde mij twee modellen in mijn prijsklasse aan.
1. De Cube Aerial, met tiagra afmontage voor 800 euro
2. Of de Focus variado met volledige 105 afmontage voor 999 euro.
De cube spreekt mij ook wel aan, maar weet niet of ik voor wat meer kwaliteit moet kiezen van de 105 afmontage?
Daarnaast zijn beide fietsen met een shimano WH-R500 wielset uitgerust. Daarover is hier in een forum topic te vinden, waarin het aantal geknapte spaken op 1 hand niet te tellen is.
Een upgrade wielset kwam bij deze fietsen direct op een meer prijs volgens de FM.
Wat voor advies kunnen jullie mij geven, is de cube voldoende of biedt de focus toch net dat beetje meer? Of zijn er andere hele goede alternatieven in die prijsklasse.
Groet,
Herman
@Markie,
Mag ik vragen waar jij je fiets vandaan hebt?
Via internet kopen scheelt me denk ik wel aanzienlijk, maar aangezien ik nog niet eerder een racefiets heb gehad, moet ik vervolgens m'n optimale instellingen zelf maar uitvlooien. Bij een fietsenmaker is een stukje extra service dat alles opgemeten wordt.
Dat klinkt mij overigens goed full 105 en mavic aksium wielen. Met een snelle blik op google was de goedkoopste fiets €1049,- met bovenstaande afmontage.
Herman
Mag ik vragen waar jij je fiets vandaan hebt?
Via internet kopen scheelt me denk ik wel aanzienlijk, maar aangezien ik nog niet eerder een racefiets heb gehad, moet ik vervolgens m'n optimale instellingen zelf maar uitvlooien. Bij een fietsenmaker is een stukje extra service dat alles opgemeten wordt.
Dat klinkt mij overigens goed full 105 en mavic aksium wielen. Met een snelle blik op google was de goedkoopste fiets €1049,- met bovenstaande afmontage.
Herman
Ga binnenkort even kijken bij mijn eerste keuze:
http://www.anjojagerfietsen.nl/aanbod/d ... E45B03C0A6
Hij is wel aardig aan de prijs denk ik, maar wel afgemonteerd met goede onderdelen. En ik weet je onderhouds status er ook van, dus dat is ook wel voordelig.
Mening iemand hierover?
Herman
http://www.anjojagerfietsen.nl/aanbod/d ... E45B03C0A6
Hij is wel aardig aan de prijs denk ik, maar wel afgemonteerd met goede onderdelen. En ik weet je onderhouds status er ook van, dus dat is ook wel voordelig.
Mening iemand hierover?
Herman
-
specliffeddes
- Forum-lid
@Challenge
Idd. voor hetzelfde bedrag heb je de 2007 variant van die fiets met ultegra 2x10. Enige nadeel is dat de voorraad gangbare maten snel opraakt. Geen reclame, maar kijk eens bij 12gotrading.
Idd. voor hetzelfde bedrag heb je de 2007 variant van die fiets met ultegra 2x10. Enige nadeel is dat de voorraad gangbare maten snel opraakt. Geen reclame, maar kijk eens bij 12gotrading.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Ja, zoiets had ik eigenlijk ook wel. Maar waarschijnlijk zal deze €950 euro nog wel onderhandelbaar zijn.
Welke richtprijs zou ik voor mezelf aan kunnen houden?
Moet overigens ook nog pedalen hebben en ben aan nieuwe fietsschoenen toe.....
Herman
Welke richtprijs zou ik voor mezelf aan kunnen houden?
Moet overigens ook nog pedalen hebben en ben aan nieuwe fietsschoenen toe.....
Herman
-
specliffeddes
- Forum-lid
Moeilijk te zien op de foto in welke staat de fiets verkeert. Maar een alu ultegra 9-speed racer van een jaar of 3/4 in redelijke staat zal toch niet meer dan ca. 650 moeten kosten.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
De fiets is twee jaar oud. En verkeerd nog in goede staat, is in-side information, dus dat geloof ik dan maar.
Maar dan richt ik meer eerst op€650,- met een set pedaaltjes en leuke korting op schoenen o.i.d.
Ga van de week kijken, dus dan weet ik meer....
Maar dan richt ik meer eerst op€650,- met een set pedaaltjes en leuke korting op schoenen o.i.d.
Ga van de week kijken, dus dan weet ik meer....