Hoe wat en waar bij de Dolomietenmarathon?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die georganiseerde reizen naar de Marmotte en DM zijn naar mijn mening veel te zwaar voor 't over grote deel van de deelnemers. Het effect van zo'n week is dat je in 't weekend uitgeblust aan de start staat. Als je iemand hebt om mee te gaan zou ik 't gewoon lekker zelf plannen. Zelf wat routes plannen in de bergen is absoluut niet moeilijk en verdwalen valt meestal ook tegen (bij gebrek aan wegen om fout te rijden).
Eens met Amclassic-fan.
Op het forum van wielertoerist.nl vind je in het Dolomieten topic van 2007 wel wat voorbereiding rondjes ter plekke. Het parcours kun je perfect in 2 dagen doen, dan nog eens het Sella Rondje (van de andere kant), misschien nog eens Fedaia maar vooral ook voldoende rust !
Combineren met Marmotte is wel te doen al vind ik wel dat je echt tijd nodig hebt om te herstellen. Ik herstel normaliter heel snel maar na de DM had ik toch echt 5 dagen absolute rust nodig eer ik weer normaal op een fiet kon en wilde zitten...
Op het forum van wielertoerist.nl vind je in het Dolomieten topic van 2007 wel wat voorbereiding rondjes ter plekke. Het parcours kun je perfect in 2 dagen doen, dan nog eens het Sella Rondje (van de andere kant), misschien nog eens Fedaia maar vooral ook voldoende rust !
Combineren met Marmotte is wel te doen al vind ik wel dat je echt tijd nodig hebt om te herstellen. Ik herstel normaliter heel snel maar na de DM had ik toch echt 5 dagen absolute rust nodig eer ik weer normaal op een fiet kon en wilde zitten...
-
- Forum-lid
Hmm, die DreiLanderGiro is inderdaad ook een mooie combi. Die stilfserjoch is toch de Stelvio? Of heb ik dat verkeerd begrepen? De Stelvio staat ook op mijn lijstje van beklimmingen die ik graag een keer wil doen dus dat spreekt in het voordeel van deze rit. Bovendien is hij zo te zien minder zwaar dan de Marmotte wat misschien ook wat verstandiger zou zijn voor een eerste keer.
Wat betreft die georganiseerde voorbereidingsprogramma's moet ik dus ook nog maar eens goed nadenken. Als ik daar een week zit wil ik wel lekker fietsen. Gewoon omdat ik de omgeving te mooi vind om dat niet te doen. Maar als je op de dag van de rit waar je voor komt geen kracht meer over hebt gaat er natuurlijk iets niet goed.
Nou ja, het is me wel duidelijk. Ik heb nog een hoop leeswerk te doen op de verschillende websites. De Maratona wil ik sowieso gaan doen. Rest nog de vraag of ik hem combineer met de Marmotte of de Dreilandergiro en of ik dat georganiseerd doe of niet. Ik ga nog even op onderzoek uit.
Wat betreft die georganiseerde voorbereidingsprogramma's moet ik dus ook nog maar eens goed nadenken. Als ik daar een week zit wil ik wel lekker fietsen. Gewoon omdat ik de omgeving te mooi vind om dat niet te doen. Maar als je op de dag van de rit waar je voor komt geen kracht meer over hebt gaat er natuurlijk iets niet goed.
Nou ja, het is me wel duidelijk. Ik heb nog een hoop leeswerk te doen op de verschillende websites. De Maratona wil ik sowieso gaan doen. Rest nog de vraag of ik hem combineer met de Marmotte of de Dreilandergiro en of ik dat georganiseerd doe of niet. Ik ga nog even op onderzoek uit.
Staar je vooral niet teveel blind op grote namen. De reden dat grote cols grote namen hebben is pure commercie. Wintersportdorpen op die bergen betalen de Tour of de Giro veel geld en daarom zijn er vaak aankomsten bergop. De lastigste cols in Europa kent bijna niemand, neem bijvoorbeeld de Mortirolo, Zoncolan of de Kitzbüler Horn. Of de Rettenbach Ferner. Daarbij vergeken is de Alpe d'Huez echt niks.
[quote="havana"]Staar je vooral niet teveel blind op grote namen. De reden dat grote cols grote namen hebben is pure commercie. Wintersportdorpen op die bergen betalen de Tour of de Giro veel geld en daarom zijn er vaak aankomsten bergop. De lastigste cols in Europa kent bijna niemand, neem bijvoorbeeld de Mortirolo, Zoncolan of de Kitzbüler Horn. Of de Rettenbach Ferner. Daarbij vergeken is de Alpe d'Huez echt niks.[/quote]
Deze post begrijp ik niet zo goed mbt het onderwerp.
Deze post begrijp ik niet zo goed mbt het onderwerp.
n.a.v.
De Stelvio staat ook op mijn lijstje van beklimmingen die ik graag een keer wil doen
havana schreef:n.a.v.
De Stelvio staat ook op mijn lijstje van beklimmingen die ik graag een keer wil doen
Daar is echter geen wintersportdorp en bij mijn weten nooit een aankomst geweest(maar misschien ben ik hier mis). Het is wel een fantastische klim en aanrader:
http://www.cyclingcols.com/profiles/StelvioE.gif
ps. dat niemand de Zoncolan, Mortirolo, Rettenbach,Kitzbuehler Horn zou kennen zou ik niet durven zeggen!
-
- Forum-lid
Ik had inderdaad begrepen dat de Stelvio naast een grote naam ook echt een mooie beklimming is. Vandaar dat ik hem graag zou doen.
Maar ook beklimmingen de andere genoemde beklimmingen wil ik wel eens proberen hoor. Dat is ook een beetje mijn probleem. Ik wil ze het liefst allemaal doen. Dat zal wel komen doordat ik nog niet zo heel lang fiets en daarom een soort inhaalslag wil maken. Maar goed, het lijkt me niet slim om alles in 2 of 3 weken te proppen. Eerst maar eens kijken of ik de Maratona wil combineren met de Dreilander of de Marmotte.
Maar ook beklimmingen de andere genoemde beklimmingen wil ik wel eens proberen hoor. Dat is ook een beetje mijn probleem. Ik wil ze het liefst allemaal doen. Dat zal wel komen doordat ik nog niet zo heel lang fiets en daarom een soort inhaalslag wil maken. Maar goed, het lijkt me niet slim om alles in 2 of 3 weken te proppen. Eerst maar eens kijken of ik de Maratona wil combineren met de Dreilander of de Marmotte.
[quote="havana"]Er zijn slechts twee campings, eentje in San Cassiano en eentje in Corvara. Beiden hebben geen zwembad.
Ik weet toevallig dat er in La Villa (aan de Ninzstrasse, schuin tegenover Ciasa Giardun) een standplaats is voor Campers. Dan rol je van de standplaats zo het startvak in! Alleen na de finish moet je het stuk vanuit Corvara naar La Villa terug fietsen. Met de euforische smaak van het uitrijden en de fantastische dag, hoeft dat niet zo'n probleem te zijn......
Ik weet toevallig dat er in La Villa (aan de Ninzstrasse, schuin tegenover Ciasa Giardun) een standplaats is voor Campers. Dan rol je van de standplaats zo het startvak in! Alleen na de finish moet je het stuk vanuit Corvara naar La Villa terug fietsen. Met de euforische smaak van het uitrijden en de fantastische dag, hoeft dat niet zo'n probleem te zijn......

raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;