Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Lange broek met/zonder zeem?

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 25 okt 2007 16:43

Ik fiets zolang mogelijk door met een combinatie van korte broek + beenstukken. Dit bevalt perfect en je hebt altijd dezelfde kwaliteit broeken onder je kont. Een lange broek met een koersbroek eronder bevalt mij helemaal niet. Voor de echt koude dagen (<-5) heb ik een thermo broek met zeem maar die heb ik vrijwel nooit nodig.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 okt 2007 16:48

Ik zie allemaal temperaturen langskomen die nooit in Nederland gemeten worden.. hebben jullie echt ooit bij bijv. kouder dan -5 gefietst??

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 25 okt 2007 16:51

LVGH schreef:Ik zie allemaal temperaturen langskomen die nooit in Nederland gemeten worden.. hebben jullie echt ooit bij bijv. kouder dan -5 gefietst??


ik fiets regelmatig naar mijn werk. Dan zit ik om 06.00 (!) op de fiets, en dan is het in de winter regelmatig kouder dan -5.

en lange thermo onderbroek, van odlo of zo, die komt tot je enkels.

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 25 okt 2007 16:52

Ok, tuurlijk iedereen is anders en bij -10 ga ik schaatsen ipv fietsen denk ik, maar wat raden jullie me aan voor deze temperaturen, een korte onderbroek onder de koersbroek? Lijkt mijzelf wel prima.

dmm
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2007 11:35

dmm 26 okt 2007 11:23

Wat ik hier niet lees, en wat ik altijd doe en wat perfect werkt bij een training of tocht: de benen "warm zetten".

En dan beenstukken erover, nooit last van kou.
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 okt 2007 11:58

DMM schreef:Wat ik hier niet lees, en wat ik altijd doe en wat perfect werkt bij een training of tocht: de benen "warm zetten"

En dan beenstukken erover, nooit last van kou.
Aha, en waar zit die schakelaar? Ik heb die thermostaatknop niet kunnen vinden op m'n lichaam...

Enige toelichting is wat mij betreft wel handig.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 26 okt 2007 12:06

litespeed schreef:
DMM schreef:Wat ik hier niet lees, en wat ik altijd doe en wat perfect werkt bij een training of tocht: de benen "warm zetten"

En dan beenstukken erover, nooit last van kou.
Aha, en waar zit die schakelaar? Ik heb die thermostaatknop niet kunnen vinden op m'n lichaam...

Enige toelichting is wat mij betreft wel handig.


Volgens mij bedoeld DMM eerst een half uurtje thuis op de rollers voor je naar je werk vertrekt. (wordt het wel erg vroeg je nest uit)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 26 okt 2007 12:07

Ik draag altijd lange broek (AGU) over mijn korte broek, alleen heeft deze lange broek heel snel de neiging linksom te gaan draaien om mijn middel en ook om mijn benen en dat zit dan niet meer lekker in je kruis. Hetzelfde gebeurt met deze broek wanneer ik deze gebruik bij het hardlopen.
Met deze ervaring zou ik nu toch kiezen voor beenstukken i.p.v. lange broek, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Verder natuurlijk nooit je benen scheren!

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 26 okt 2007 12:49

LVGH schreef:Ik zie allemaal temperaturen langskomen die nooit in Nederland gemeten worden.. hebben jullie echt ooit bij bijv. kouder dan -5 gefietst??


Inderdaad. Als je smorgens omo 6:00 op de fiets stapt om 40 km naar je werk te fietsen, valt de minimum temperatuur van een etmaal precies in de periode dat je op de fiets zit. Deze week nog bij -2.4 gefietst dus die -5 gaan we dit jaar ook wel weer halen.

Plaats reactie