Het nadeel van een superlichte racefiets
-
paulwindtegen
- Forum-lid
joeptimmermans schreef:Haha, over omgaan met de wind gesproken. Meesterlijk hoe de Pijl op zijn fiets blijft zitten: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... n/1.958069
Knap staaltje idd!
Maar het belangrijkste zit toch echt achteraan in het filmpje! Boom die Cancellara klopt!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
jaapieo schreef:Hou het nou maar op een goed staaltje acteerwerkik heb de afgelopen dagen met volle wind geen enkel opstapprobleem gehad, en ik ben met mijn 60kg ook geen zwaargewicht, rij daarbij ook nog eens op een windvanger (tijdritframe en hoge velgen.)
Die Soloist carbon vangt zeker niet minder wind. Dat de renner niet echt handig bezig is lijkt me wel duidelijk, maar dit is echt geen acteerwerk. In Noord-Holland kan 't gewoon een stuk harder waaien dan in Drente.
Amclassic-fan schreef:jaapieo schreef:Hou het nou maar op een goed staaltje acteerwerkik heb de afgelopen dagen met volle wind geen enkel opstapprobleem gehad, en ik ben met mijn 60kg ook geen zwaargewicht, rij daarbij ook nog eens op een windvanger (tijdritframe en hoge velgen.)
Die Soloist carbon vangt zeker niet minder wind. Dat de renner niet echt handig bezig is lijkt me wel duidelijk, maar dit is echt geen acteerwerk. In Noord-Holland kan 't gewoon een stuk harder waaien dan in Drente.
Ja was wel serieuze wind denk ik,als je op sommige beelden ziet hoe ze echt tegen de wind inliggen. En ik dacht dat het hier in Belgie van't weekend wind was,
is niets vergeleken met filmpje.
Samengevat: des te lichter je fiets des te slechter je blijkbaar gaat acteren. Nu snap ik die UCI limiet ook beter, of moeten we dan naar het doping topic? 
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Amclassic-fan schreef:jaapieo schreef:Hou het nou maar op een goed staaltje acteerwerkik heb de afgelopen dagen met volle wind geen enkel opstapprobleem gehad, en ik ben met mijn 60kg ook geen zwaargewicht, rij daarbij ook nog eens op een windvanger (tijdritframe en hoge velgen.)
Zelfde in Zeeland. Windkracht 6 met cosmics over de Brouwersdam en schelde kering is niet leuk
Twitter: @rbruijns
Waarom gaat hij niet aan de andere kant van zijn frame staan?