Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
mr.scott
- Forum-lid
mr.scott
14 nov 2007 13:23
Ijzeren Briek schreef:Tune MIG en MAG naven
18/24Zwarte Sapim CX-Ray spaken
American Classic 420 velgen
1390 gr/set
Is dit een setje superwielen voor een lichtgewicht die zelden op het buitenblad komt of toch niet?
Alternatief is een zelfde combinatie maar dan met 350 velgen en 20/20 spaken.
Zijn wielen met 350 velgen nu werkelijk zo slap als ik geregeld lees of geldt dit alleen voor de machtsmensen met een stevig gewicht?
Ik weet dat Havana een setje met 420 velgen verkoopt en had vooral zijn bevindingen graag eens gehoord erover.
Bedoeling is met dergelijk wielsetje de marmotte te rijden, ik zou echter wel heel willen aankomen. Kapot door de inspanning kan ik nog mee leven, liever niet door een valpartij.
Hoi,
Ik ben in bezit van een custom setje zoals u hier aangeeft. Het gewicht vd set komt op 1420gr zelf gewogen. Enigste nadeel vind ik het nauwe remvlak dat correcte afstelling vd remblokken vereist. Voor de rest zijn het vliegwielen die echt licht zijn. Ik heb ze voor 600 kunnen laten maken wat een faire prijs was.
grt
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
14 nov 2007 13:33
Dank voor de reactie, dat is nu eens waardevolle info. In feite ben ik naar zo een setje aan het uitkijken als alternatief voor de shamals die maar niet uitgeleverd worden (heb echter zopas iets vernomen dat ik post onder een nieuwe discussie). Wat ik echter over het hoofd zag was dat ik nog steeds velglint nodig heb (20 gr/wiel) en bij de shamals niet. De shamals gaan dus nog lichter uitvallen en zijn waarschijnlijk ook onberispelijke wielen.
Hoe doen de Tune naven het? Zijn ze inderdaad gevoelig aan de regen of valt het nog mee?
Grtz.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
mr.scott
- Forum-lid
mr.scott
14 nov 2007 14:41
Ijzeren Briek schreef:Dank voor de reactie, dat is nu eens waardevolle info. In feite ben ik naar zo een setje aan het uitkijken als alternatief voor de shamals die maar niet uitgeleverd worden (heb echter zopas iets vernomen dat ik post onder een nieuwe discussie). Wat ik echter over het hoofd zag was dat ik nog steeds velglint nodig heb (20 gr/wiel) en bij de shamals niet. De shamals gaan dus nog lichter uitvallen en zijn waarschijnlijk ook onberispelijke wielen.
Hoe doen de Tune naven het? Zijn ze inderdaad gevoelig aan de regen of valt het nog mee?
Grtz.
Over de 'regengevoeligheid' vd naven kan ik niks kwijt want ik rij niet in de regen en bij minder goed weer gebruik ik sowieso een ander set. Ik heb veloplugs gebruikt ipv velglint dus praktisch geen gewichtstoename (ca + 10gr).
Ken je het effectieve gewicht vd Shamals want opgegeven gewichten verschillen meestal altijd met het werkelijke...
grt
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
ijzerenbriek
14 nov 2007 20:29
Opgegeven gewicht van de shamals is 1395, twee sets gemeten op de weight weenies geven 1408 en 1425 gr. Ik houd dus rekening met een gewicht van 1420 gr waar ik best mee kan leven daar ik geen velglint meer nodig heb. Heb mijn volledige chorus gewogen en Campa is behoorlijk eerlijk met zijn specificaties.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
14 nov 2007 21:11
Zijn M5 naven geen idee?
Lijkt me trouwens een mooie set voor jouw doel, die AMC 420 met een goede lichte naaf.