Velodrome Sloten!
-
- Forum-lid
In alkmaar kan je ook in de middag vrij rijden. Wellicht is dat op Sloten ook mogelijk. In Alkmaar heb ik dat een paar keer gedaan. Het is dan erg rustig. Mannetje of 20, dus vergelijkbaar met de clinic van zaterdag. Geen van de keren werd er hard gereden.
Anderzijds hoeft het niet erg te zijn als het wat drukker is. Iedereen rijdt met hetzelfde doel en respecteert de regels. Er kan dan niet veel vaut gaan. Vergelijk het met schaatstrainingen. 400 man in een wedstrijdstrainingsuur. Ik heb het 20 jaar gedaan en bijna geen valpartijen gezien, terwijl er hard gereden wordt. Er is dan ook niemand die het in z'n kop haalt om rechtop in de binnenbaan uit te gaan rijden!
Anderzijds hoeft het niet erg te zijn als het wat drukker is. Iedereen rijdt met hetzelfde doel en respecteert de regels. Er kan dan niet veel vaut gaan. Vergelijk het met schaatstrainingen. 400 man in een wedstrijdstrainingsuur. Ik heb het 20 jaar gedaan en bijna geen valpartijen gezien, terwijl er hard gereden wordt. Er is dan ook niemand die het in z'n kop haalt om rechtop in de binnenbaan uit te gaan rijden!
-
- Forum-lid
Het gaat bij mij waarschijnlijk vooral om de avondtraining op dinsdag en donderdag. Dat komt het beste uit met mijn werk.
Ik heb me inmiddels opgegeven voor de introductie in Amsterdam op 27 januari. Dat is nog even afhankelijk van het aantal deelnemers want er moeten er minimaal 7 zijn. Kan ik mooi even kennis maken met de baan in Amsterdam en nog even wat herhalen van afgelopen zaterdag. Er kan inderdaad weinig fout gaan als je gewoon volgens de regels fietst. Maar kwaad kan een extra training natuurlijk ook niet.
Ik heb me inmiddels opgegeven voor de introductie in Amsterdam op 27 januari. Dat is nog even afhankelijk van het aantal deelnemers want er moeten er minimaal 7 zijn. Kan ik mooi even kennis maken met de baan in Amsterdam en nog even wat herhalen van afgelopen zaterdag. Er kan inderdaad weinig fout gaan als je gewoon volgens de regels fietst. Maar kwaad kan een extra training natuurlijk ook niet.
-
- Forum-lid
Ik ga me ook aanmelden voor de training op 27 januari
-
- Forum-lid
Da's mooi. Dan ben je nummer drie van dit forum. Zo komen we wel aan het minimum aantal van 7.
Ben gisteren weer eens op de vrije training geweest. Was er even na 7en, toen was het erg druk (50-100 man). Vanaf half negen was het een stuk rustiger, maar toen werd er wel gekoppeld onderin de baan (als je niet mee koppelt dien je dan hoger in de baan te rijden). In beide gevallen wel handig als je wat ervaring hebt denk ik. (Ik vind het iig niet heel fijn als er op drukke momenten onervaren mensen met bijbehorende moves in de treintjes fietsen...)
Overdag is het inderdaad een stuk rustiger. Ben ik 1 keer geweest, vond er weinig aan. Beetje gepensioneerden-uurtje (met alle respect
), met bijbehorend fietstempo
Overdag is het inderdaad een stuk rustiger. Ben ik 1 keer geweest, vond er weinig aan. Beetje gepensioneerden-uurtje (met alle respect

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Is er iets te zeggen over relatief drukke en rustige momenten in Sloten voor wat betreft de vrije trainingen? Of is het echt per dag anders? Ik snap dat het doordeweeks overdag rustiger zal zijn dan 's avonds. . Maar is het na 20.30uur meestal rustiger of kan dat net zo makkelijk om 18.00uur het geval zijn?
Tot half zes en vanaf half negen is het meestal wel rustig(er) volgens mij. Tussen zes en acht = spitsuur. Maar ik kan je de trainingen van Carolien en Erik echt aanraden hoor! Leer je veel meer van, en het kost je net zoveel geld als een keertje vrij trainen (wat dus echt belachelijk weinig is voor 2 uur les). Door de verschillende les-elementen is het vaak ook een stuk leuker.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Om de kosten hoef je het inderdaad niet te laten. Nou ja, eerst maar eens de introductie volgen. Dan kan ik daarna kijken of ik ook de basistrainingen wil gaan doen of toch liever vrije training. Dat hangt ook een beetje af van mijn agenda. Ik moet zeggen dat die zondagavond voor de basistraining me niet slecht uitkomt. Dus misschien dat ik die wel wat vaker ga bezoeken.
Ik ging in eerste instantie uit van vrije trainingen omdat ik niet van plan ben om aan wedstrijden deel te gaan nemen of zo. Maar het één hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.
Ik ging in eerste instantie uit van vrije trainingen omdat ik niet van plan ben om aan wedstrijden deel te gaan nemen of zo. Maar het één hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten.
Vandaag in Velodrome in Sloten geweest voor een introductietraining. Wat een verschil met Alkmaar. Ze zijn veel strenger en er wordt veel meer uitgelegd. Van de 18 a 20 man ( en 1 vrouw) zijn er maar 2 man en 1 vrouw door voor de basistraining. Daar zit ik helaas niet bij. Ze leggen erg de nadruk op goed op de lijn rijden, kijken, veel kijken. Het leek erg veel op een soort van een auto rijexamen. Ik heb me gelijk aangemeld voor een herkansing op 10 februari.
kiekeboe
Het verschil met Alkmaar was dat het daar een clinic is geweest, in Amsterdam heb je de introductietraining gevolgd. Die is gebaseerd op het feit dat je er mee verder wilt gaan.
De basistraining waar je naar toe kan als je deze met succes af zou leggen is ook gelijk een paar niveau´s hoger.
Men wil er dus zeker van zijn dat je in deze basistraining geen gevaar bent, niet voor jezelf en zeker niet voor anderen.
In Alkmaar was het opgezet om eens kennis te maken met het baanrijden, dus zoveel mogelijk facetten meenemen. Maar niet bedoeld als opzet voor een verdere training.
Maar goed, Carolien is zeker streng met de introductie, dit is ook wel nodig als je soms ziet wat voor knakkers er soms op de vrije trainingen rijden doordeweeks.
En als je de basis goed kent (kijken, kijken,kijken) maakt het niet zoveel meer uit of er nou 20 of 80 man rondrijden.
De basistraining waar je naar toe kan als je deze met succes af zou leggen is ook gelijk een paar niveau´s hoger.
Men wil er dus zeker van zijn dat je in deze basistraining geen gevaar bent, niet voor jezelf en zeker niet voor anderen.
In Alkmaar was het opgezet om eens kennis te maken met het baanrijden, dus zoveel mogelijk facetten meenemen. Maar niet bedoeld als opzet voor een verdere training.
Maar goed, Carolien is zeker streng met de introductie, dit is ook wel nodig als je soms ziet wat voor knakkers er soms op de vrije trainingen rijden doordeweeks.
En als je de basis goed kent (kijken, kijken,kijken) maakt het niet zoveel meer uit of er nou 20 of 80 man rondrijden.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
Ik kom ook nog een keer terug voor de introductie. De manier waarop ze er in Amsterdam mee omgaan bevalt me wel. Je kunt beter een extra training volgen zodat je 100% mee kunt draaien dan dat je te vroeg de volgende stap zet. Dat is voor jezelf én voor andere fietsers niet prettig. Liever heel streng dan iets te makkelijk. Daar krijg je ongelukken van.
Ik merkte overigens al wel dat ik ten opzichte van de eerste kennismaking al een stap heb gemaakt. Het fietsen op de baan is al meer vertrouwd waardoor je meer bezig kunt zijn met om je heen kijken ipv bezig te zijn met jezelf.
Ik merkte overigens al wel dat ik ten opzichte van de eerste kennismaking al een stap heb gemaakt. Het fietsen op de baan is al meer vertrouwd waardoor je meer bezig kunt zijn met om je heen kijken ipv bezig te zijn met jezelf.
[quote="Bottecchia"]Ik kom ook nog een keer terug voor de introductie. De manier waarop ze er in Amsterdam mee omgaan bevalt me wel. Je kunt beter een extra training volgen zodat je 100% mee kunt draaien dan dat je te vroeg de volgende stap zet. Dat is voor jezelf én voor andere fietsers niet prettig. Liever heel streng dan iets te makkelijk. Daar krijg je ongelukken van.
Ik merkte overigens al wel dat ik ten opzichte van de eerste kennismaking al een stap heb gemaakt. Het fietsen op de baan is al meer vertrouwd waardoor je meer bezig kunt zijn met om je heen kijken ipv bezig te zijn met jezelf.[/quote]
Precies! En als je het een beetje te pakken krijgt 'promoveer' je naar de basistraining en dan door naar de masterclass, zodat je steeds bij blijft leren. Kom je dan een keertje op een vrije training dan weet je tenminste hoe te fietsen. En krijg je niet van die idiote situaties zoals afgelopen donderdag, toen een heel clubje de meest idiote toeren uithaalde. Met uiteindelijk een valpartij tot gevolg... (Geel-groene shirts, iemand enig idee wie dat waren?)
Ik merkte overigens al wel dat ik ten opzichte van de eerste kennismaking al een stap heb gemaakt. Het fietsen op de baan is al meer vertrouwd waardoor je meer bezig kunt zijn met om je heen kijken ipv bezig te zijn met jezelf.[/quote]
Precies! En als je het een beetje te pakken krijgt 'promoveer' je naar de basistraining en dan door naar de masterclass, zodat je steeds bij blijft leren. Kom je dan een keertje op een vrije training dan weet je tenminste hoe te fietsen. En krijg je niet van die idiote situaties zoals afgelopen donderdag, toen een heel clubje de meest idiote toeren uithaalde. Met uiteindelijk een valpartij tot gevolg... (Geel-groene shirts, iemand enig idee wie dat waren?)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?