Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

wit lakken/spuiten onderdelen

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 23 jan 2008 10:09

Vanzelfsprekend moet je voor 'echt glimmend' meer moeite doen. In ieder geval fijner schuurmateriaal nemen. Maar de TS noemt dat toch niet specifiek? Pro PLT onderdelen waar de TS het over heeft zijn toch ook 'gewoon' geanodiseerd, zoals bijvoorbeeld de alu Ritchey onderdelen? Dat is dus niet 'echt glimmend'.

[edit]
Sorry, ik zie nu pas dat TS het wil zoals de pen op Fairwheelbikes. Ik staak mijn geraas bij deze...

Fijne post GastheerG! Ik heb wat regeltjes aan mijn laars gelapt. Volgende keer doe ik er mijn voordeel mee. Bedankt.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 23 jan 2008 11:13

Zoals gastheer G al schreef: goed spuiten is lastig.
Heb ook als hobby ooit de diploma's voor natlakken en poedercoaten gehaald en weet aardig waar ik over praat.
Goed spuiten is een vak dat zelfs de meeste autospuiters maar half beheersen.
Bij mijn vorige huis had ik een aardige spuitcabine gebouwd (met overdruk en een zelfgeboude waterwand.
Spuitbussen zijn voor grote objecten (frames e.d.) eigenlijk onbruikbaar en acryl is niet echt optimaal voor carbon. Maar: met de nodige moeite en tijd (frame kostte me minimaal een dag) kun je een heel eind komen en is het eindresultaat in ieder geval beter dan het werk wat de grote spuiterrijen verlaat.
Beste resultaat wat ik ooit heb behaald was een alu colnago frame dat ik 8 jaar geleden met anti grafitti lak (poedercoating) heb behandeld (na zeer veel voorbewerking). Na al die tijd en door weer en wind ziet het resultaat er nog uit als nieuw (en de eigenaar is er niet eens echt zuinig op)......

sampitzalis
Forum-lid

sampitzalis 04 mar 2008 17:10

kan ik hier ook terecht met de volgende vraag, ik open ook moeiteloos een nieuw topic, maar hier is al veel expertise op dit gebied, zie ik:

ik heb al een carbon frame besteld, maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee: ik vind de zwarte carbon-look niet zo mooi, maar als ik een gekleurd carbonframe koop, hoe betrouwbaar is die lak en hechting enzo t.o.v. bijvorbeeld een gelakt stalen frame?

concreet: wie heeft er al lakschade op zijn gelakte carbonframe en hoe zit dat eruit? zie je dan allemaal gebarsten vezeltjs of zo? of is het ook gewoon een kwestie van aantippen zoals bij het stalen frame van mijn slechtweerfiets?

thanx, Sam
Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;

osensei
Forum-lid

osensei 07 mar 2008 13:43

Ik heb een frame en stuurpen laten spuiten in ´s Gravenzande. Zeer mooi resultaat, daar worden ook stalen hollands fabrikaat frames gespoten, alswel die mooie oranje-witte koga´s voor op de baan e.d..
pm maar voor adres
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

Plaats reactie