VELOFLEX BANDJES
-
- Forum-lid
fdegrove schreef: Mijn favoriet is trouwens de Corsa, lichter en sneller als de Black/Pave.
Corsa is 20mm breed i.t.t. de Blacks die 22mm zijn. Dus per definitie (rubber zal wel hetzelfde zijn) zal de Corsa altijd een hogere rolweerstand hebben. Voordeel is enkele grammen minder en iets lagere luchtweerstand maar persoonlijk neem ik dan toch liever die lagere rolweerstand. Vond de Corsa's zelf ook wat te nerveus sturen, de Blacks waren een stuk rustiger en gaven wat meer vertrouwen. En zijn ook gelijk mijn favorieten banden ooit trouwens. Vlak daarna de Pro2Race en Open Corsa CX.
Hoi,
Prima omschrijving.
Of de Corsa effectief ook een hogere rolweerstand heeft dan de Black weet ik niet maar net als de Servizio Corse of de Record (tubes) geven ze je in ieder geval wel het gevoel een lagere rol/luchtweerstand te hebben.
Daar staat inderdaad tegenover dat het geen banden zijn om door scherpe bochten mee te scheuren, het contactoppervlak is gewoon kleiner en dat geeft een gevoel alsof je op schaatsen rijdt....
Loeihard oppompen maakt het er niet beter op maar dat doen we dus niet.
Nu zijn Veloflex banden over het algemeen net wat breder dan de fabrikant opgeeft maar dat zal het niet maken.
Trouwens, wat die bandenlichters en dergelijke betreft: opletten wat je doet me de Veloflex banden want je hebt ze makkelijker beschadigd dan je zou denken. Het zijn open tubulars en die worden niet op dezelfde manier gemaakt als reguliere vouwbanden.
Als het echt nodig is wat afwasmiddel op de velgrand en een zachte plastic bandenlichter a la Michelin, zoniet liefst met de duimen zoals de fabrikant ook adviseert. (Prettig is anders...)
Ciao,
Prima omschrijving.
Of de Corsa effectief ook een hogere rolweerstand heeft dan de Black weet ik niet maar net als de Servizio Corse of de Record (tubes) geven ze je in ieder geval wel het gevoel een lagere rol/luchtweerstand te hebben.
Daar staat inderdaad tegenover dat het geen banden zijn om door scherpe bochten mee te scheuren, het contactoppervlak is gewoon kleiner en dat geeft een gevoel alsof je op schaatsen rijdt....
Loeihard oppompen maakt het er niet beter op maar dat doen we dus niet.

Nu zijn Veloflex banden over het algemeen net wat breder dan de fabrikant opgeeft maar dat zal het niet maken.
Trouwens, wat die bandenlichters en dergelijke betreft: opletten wat je doet me de Veloflex banden want je hebt ze makkelijker beschadigd dan je zou denken. Het zijn open tubulars en die worden niet op dezelfde manier gemaakt als reguliere vouwbanden.
Als het echt nodig is wat afwasmiddel op de velgrand en een zachte plastic bandenlichter a la Michelin, zoniet liefst met de duimen zoals de fabrikant ook adviseert. (Prettig is anders...)
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
Is het een goed idee om de marmotte met veloflex en Continental Supersonics om mijn Shamals te rijden of niet?
Mooie asfalt, weinig troep in de Alpen, durf echter niet echt als een steen dalen en ga tijdig in de remmen. Pro dus kleiner kans op steentjes, glas. Contra, velgen die warm lopen?
Mooie asfalt, weinig troep in de Alpen, durf echter niet echt als een steen dalen en ga tijdig in de remmen. Pro dus kleiner kans op steentjes, glas. Contra, velgen die warm lopen?
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
Butyl
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Maar wel de kwetsbaarste binnenbanden op de markt butyl en licht zijn 2 dingen die gewoon niet samen gaan. Ik zou als ik jou was dus maar een paar "gewone" butyls gaan halen, want ook al kom je dan in totaal een 50 gram zwaarder uit, je blijft iig een klapband in volle afdaling bespaard...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
-
- Forum-lid
@Briek: niets mis om met Veloflexen te rijden in LM, de wegen zijn redelijk schoon daar dus niet overdreven veel kans op lekrijden mits het droog is (en je op de weg blijft in alle bochten
). Als je 0 risico wilt lopen kan je het beste normale (geen superlichte) butyl biba's monteren. Latex zou eerder kunnen klappen bij hoge velgtemperaturen. Zelf heb ik LM en andere cyclo's en bergritten wel met latex gereden en geen problemen gehad. Niet teveel geremd alleen. Als je niet zo'n held bent bergaf probeer dan vooral pompend te remmen, niet slepend want dan wordt je velg nog heter met alle mogelijke gevolgen van dien.

-
- Forum-lid
Thx, ben al een stuk geruster. Ik ga mij er dus twee koppels bestellen en eentje proefrijden.
Rijd ik daar niet al te veel lek mee dan start ik ermee in de Marmotte.
Rijd ik daar niet al te veel lek mee dan start ik ermee in de Marmotte.