Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

huisgenoten met shimano

rene1
Forum-lid

rene1 08 feb 2008 09:32

@ Robbedopper: Je koppelt een merk aan een type naam ik zou dat zelf niet doen, maargoed. Het lokt ook een beetje een (weer) uiterst vermoeiende nieuwe Shimano- Campagnolo discussie uit.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 feb 2008 09:36

Het was dan ook maar om te lachen (toen ik de titel las dacht ik onmiddellijk van: die jongen heeft een hart onder de riem nodig ;)
Maar swat, hier wordt duidelijk zeer ernstig nagedacht over het leven :D
Die cups zijn bijna identiek, en zowel shimano als campa kunnen met dezelfde cupsleutel (15euro) (maar of dat perfect gaat, even zoekfunctie raadplegen, er is al over gediscussieerd, ik dacht van wel). Voor UT heb je een verlengde inbus nodig (10 euro, bvb bike-components.de), maar dat wist je al...
De cassetteafnemer is 15 euro (BBB, pro).
En toch nog een keer proberen: De enige tool die je nodig hebt voor shimano is deze:
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jona91
Forum-lid

jona91 08 feb 2008 11:31

wie sprak er hier van harmonie?
als mn campa sleutels niet op shimano passen, dan pas is er disharmonie. Ik dacht al begrepen te hebben dat het materiaal voor de cups hetzelfde is bij shimano en campa (behalve de veloce groep dan)
campa kettingpons was naart schijnt 25 euro bij van eyck en heb ik toch zoizo nodig met al dat jeugdverzetten-geprul :)

zolang de mama maar niet met SRAM gaat rijden :p

edwin01
Forum-lid

edwin01 08 feb 2008 11:37

Jongens, ik besef dat het om een geintje gaat, maar er kan hier zowat geen Shimano-fiets voorbij komen zonder een opmerking als 'Leuk, maar met Campa had ie nog mooier geweest' of iets dergelijks.....
Het is duidelijk dat eenieder zijn eigen voorkeuren heeft, maar dit soort opmerkingen maakt een topic niet duidelijker en een TS zit er denk ik ook niet op te wachten....

rezne
Forum-lid

rezne 08 feb 2008 13:13

Hopelijk is TS geholpen, da's meer van belang. Jammer dat het wel weer met een extra pagina moet. Dat Shim-Campa gedoe zit blijkbaar heel diep bij sommigen.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 feb 2008 13:28

de topictitel kan zo vervangen worden door:
ouders met een drankprobleem
dochter met een ongewenste zwangerschap
hond met ongeneeslijke ziekte
huisgenoten met shimano
Dus dat laat voor mij veel aan de verbeelding over... :D
Had dan een titel bedacht als:
''kost campagnolo specifieke tools''
Dan was alles tenminste duidelijk ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 08 feb 2008 13:41

ff off-topic
de zwarten schreef:Het was dan ook maar om te lachen (toen ik de titel las dacht ik onmiddellijk van: die jongen heeft een hart onder de riem nodig ;)
hier toch iemand die de typische 'de zwarten'-humor (sarcasme) had herkent....

trouwens (back on topic): ik heb ook een huisgenoot met Shimano (echtgenoot) en vind dat het dubbel-gereedschap echt wel meevalt, dit beperkt zich tot:
1) crankstel (niet te verwarren met lagerschalen)
2) cassette

jona91
Forum-lid

jona91 08 feb 2008 16:56

als we dan toch naar campa-shimano gaan:
ik denk dat shimano met ultegra mss prijs kwaliteit wel beter is dan centaur bv, als je met record gaat rijden wrs niet....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2008 20:38

Die discussie gaan we dus niet voeren...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rezne
Forum-lid

rezne 08 feb 2008 22:32

jona91 schreef:als we dan toch naar campa-shimano gaan:
ik denk dat shimano met ultegra mss prijs kwaliteit wel beter is dan centaur bv, als je met record gaat rijden wrs niet....

Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie