Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
kilometervreter
- Forum-lid
kilometervreter
09 apr 2008 12:48
dafke schreef:Hallo,
Zou 2 sets willen kopen bij Zoran.
Maar je moet op voorhand het geld storten en gaat toch rap over 750 euro.
Is hij te vertrouwen of toch maar handen af houden en elders sets laten maken?
Ben van België dus alles wordt opgestuurd en kan de wielen dus niet eerst nakijken, wat ik zeer vervelend vind.
Kan ze ook gaan afhalen bij familie van hem maar dat is nog steeds 125km enkel.
Dus 250 km heen en terug voor een set. is nogal veel e.
graag jullie advies
Rijd die 125km naar de "familie" met de racefiets en een paar oude wielen en rijd met de nieuwe wielen weer terug. Vraag of ze de oude wielset terugsturen. Heb je gelijk de nieuwe wieltjes ingerolen zoals dat in Belgie heet en lekker een dagje gefietst.
Recept herhalen bij elke vogende wielset.
Volgens mij kun je ze ook wel gewoon vooruit betalen. Negatieve publiciteit is niet echt iets wat Zoran zal willen.
-
sjapper
- Forum-lid
-
Contact
sjapper
09 apr 2008 13:44
Ook hier alleen maar positieve ervaringen met twee gekochte wielsetjes!
-
edwinfe
- Forum-lid
edwinfe
09 apr 2008 16:12
Ik weet nog een goede wielerspaker in capelle ad ijssel (vlakbij Rotterdam) is misschien dichter bij jou familie?
-
gamiel
- Forum-lid
gamiel
09 apr 2008 16:18
Edwinfe schreef:Ik weet nog een goede wielerspaker in capelle ad ijssel (vlakbij Rotterdam) is misschien dichter bij jou familie?
Wie is dat dan? Ik werk in Capelle en dit is wellicht handig om m'n wielen eens na te spannen .....
BTW: Zoran is prima, heb een racesetje en ATB setje laten bouwen en het rolt uitstekend. Blijft ook allemaal heel, ondanks 85kg.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
miegael
- Forum-lid
miegael
12 apr 2008 12:06
Hallo,
Ik rijd ook op een setje van hem rond. Alles goed afgehandelt en hij was goed
bereikbaar voor de extra vragen die ik had. Goede wielen,goede service!
m.schenk
-
pipootje
- Forum-lid
pipootje
12 apr 2008 12:17
he is not a crook
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
six13
- Forum-lid
six13
12 apr 2008 16:36
Ik twijfel zeker niet aan bikeexperto maar vraag me alleen af waarom je als Belg/Nederlander 125km van huis wielen wil kopen?! Laat u toch een set maken bij u lbs of iemand die goed aangeschreven staat in je geburen, zo kan je(hopelijk nooit) daar steeds terecht voor service indien er iets loos is of na het inrijden ze eens laten nakijken.Ik vind het steeds jammer dat mensen daarna met hangende pootjes bij hun lbs moeten gaan omdat ze iets 5euro goedkoper hebben aangekocht. En daarna schreeuwen ze het van de daken dat hun lbs duur is,maar ze gaan er enkel voor hun problemen op te lossen en dan mag de arme man neits rekenen of hij is een dief!!!
En nee ik ben geen fietshandelaar!
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
12 apr 2008 17:38
Probleem is dat de meeste FM's niet half zo goed de wielen spaken als Zoran. De meeste hebben niet eens een spaken spanningsmeter...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
13 apr 2008 13:50
SIX13 schreef: Ik twijfel zeker niet aan bikeexperto maar vraag me alleen af waarom je als Belg/Nederlander 125km van huis wielen wil kopen?! Laat u toch een set maken bij u lbs of iemand die goed aangeschreven staat in je geburen, zo kan je(hopelijk nooit) daar steeds terecht voor service indien er iets loos is of na het inrijden ze eens laten nakijken.Ik vind het steeds jammer dat mensen daarna met hangende pootjes bij hun lbs moeten gaan omdat ze iets 5euro goedkoper hebben aangekocht. En daarna schreeuwen ze het van de daken dat hun lbs duur is,maar ze gaan er enkel voor hun problemen op te lossen en dan mag de arme man neits rekenen of hij is een dief!!!
En nee ik ben geen fietshandelaar!
Ik heb ook een setje bij Zoran gekocht, en dat is inderdaad ook 125 km van mijn huis. Maar het heeft niets met geld of voordeel/goedkoper te maken.
De reden is enkel de reputatie en de kennis van het bouwen van handgemaakte wielsetjes van de man! Bij Zoran koop je niet omdat hij een zogenaamde discounter is, maar om zijn vakmanschap.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
diogenes
- Forum-lid
diogenes
13 apr 2008 19:32
>Probleem is dat de meeste FM's niet half zo goed de wielen spaken als Zoran. De meeste hebben niet eens een >spaken spanningsmeter...
Klopt. Of ze gebruiken hem niet. Ik heb een tijd geleden bij de lokale (grote en bekende) FM enkele wielsets besteld met D-A naven en Open Pro velgen. Ik vroeg of ze svp een meter wilden gebruiken en dat werd mij beloofd. Ik had toch weer vaak slag in die wielen. Ik heb toen zelf een spaakspanningsmeter gekocht en heb zelf een wielset gespaakt waarvan alle spaken binnen een 10% marge liggen, qua verschil in spanning. Daarna heb ik de wielsets van de FM nagemeten: 50% verschil in spanning! Dus ze hadden helemaal geen meter gebruikt, hetgeen de problemen verklaart.
Ik maak voortaan zelf wielen en als ik geen zin heb dat te doen, dan ga ik naar iemand als Zoran toe, die alleen maar de hele dag wielen bouwt.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
-
edwinfe
- Forum-lid
edwinfe
13 apr 2008 23:06
gamiel schreef:Edwinfe schreef:Ik weet nog een goede wielerspaker in capelle ad ijssel (vlakbij Rotterdam) is misschien dichter bij jou familie?
Wie is dat dan? Ik werk in Capelle en dit is wellicht handig om m'n wielen eens na te spannen .....
BTW: Zoran is prima, heb een racesetje en ATB setje laten bouwen en het rolt uitstekend. Blijft ook allemaal heel, ondanks 85kg.
Dat is Ron Voogd (
http://www.cycleworldleader.nl/Home/tab ... fault.aspx).
-
ilko
- Forum-lid
ilko
14 apr 2008 15:18
Ernie Frieke (
www.bikeboosting.nl) is ook erg goed. En wellicht wat dichter bij.