Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano 105 vs Campa Veloce

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 14 feb 2011 22:15

Waarom upgraden van Mirage naar Veloce? Ik heb beide groepen gehad en merkte weinig verschil. Rij nu record, dat maakt wel wat uit. Het ziet er veel mooier uit, is lichter en schakelt iets( dus ook niet heel veel ) beter. Samenvattend: iedere Campa groep is eigenlijk wel goed . Van een upgrade tussen Mirage en Veloce zul je weinig merken.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

polly
Forum-lid

polly 14 feb 2011 22:32

Waarschuwing voor de body. Mijn eerste fiets was een Bianchi met mirage. Er zat echter een vroegere versie mirage body op met een miche cassette. Toen ik enkele kransjes wilde verwisselen moest de fm erg zoeken. Zou dus bij de fm even laten kijken of het wel een body is waar nu een nieuwe veloce oppast.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

nick14
Forum-lid

nick14 14 feb 2011 22:34

dat is een goede vraag, het zit ook een beetje tussen mijn oren denk ik,
sowieso wil ik van die tik af,
maar het gekke is, het is alleen als ik kracht zet op mijn linker pedaal, niet op mijn rechter.

nog een vraagje, wat houd een ´body´ precies in?
dag niet gefietst, dag niet geleefd.

Erik
Forum-lid

Erik 14 feb 2011 23:51

Vermoedelijk zal het probleem met de tik in je crank zitten of in de trapas. Even de crank demonteren, beetje vet of montagepasta er tussen en hem weer vast zetten. Is het dan niet over dan kan het zijn dat je as niet goed meer is (kapot kogeltje oid, heb ik zelf eens gehad). Dan kun je de as zo vervangen, kost je de kop ook niet. Repareren wil bij een Mirage as niet, dat is namelijk een cartridge as uit een stuk.

De body is het gedeelte van de achternaaf waar de kransjes op geschoven worden. Miche gebruikt exact dezelfde passing als Campa, dus je kunt op je naaf zowel een Campa als een Miche cassette schuiven. Als je een 9 of 10 speed Mirage groep hebt dan is iedere 9/10 speed Campa of Mirage cassette dus bruikbaar.

Zoals al eerder gezegd is het verschil tussen Mirage en Veloce klein, het zit hem vooral in het uiterlijk en de composiet (= plastic) remhandels. Voor de rest zijn de onderdelen vaak identiek, kijk voor de grap maar eens naar de 'blow-ups' van de groep die je hebt op de site van Campa...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

kevke86
Forum-lid

kevke86 15 feb 2011 13:12

over de 105 heb ik geen klachten... met de campa geen ervaring, maar schoonbroer rijd daar mee en hoor hem dus ook niet zeuren der over... dus idd wat je zelf het mooiste vind nemen zeker.

Plaats reactie