Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton EA70 of Campagnolo zonda

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2008 13:00

Koop gewoon de Zonda's probleemloze wielen met uitstekende lagers, kopen op cosmetische uiterlijk is voor wielen niet echt slim!

Zonda's ga je jaren plezier van beleven!

Vind je het G3 spaakpatroon niet mooi, kies dan gewoon Neutrons.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pim3
Forum-lid

pim3 21 mar 2008 13:07

Als die wielen draaien zie je toch helemaal niks van het spaakpatroon? Of zit jij graag uren in je garage naar je fiets te kijken? Ik zou gewoon gaan voor een stel goede wielen, als ze draaien zie je d'r toch niks van, en voel je alleen of die wielen lekker bollen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

colnagog
Forum-lid

colnagog 21 mar 2008 13:29

Zonda's probleemloos en met goede lagers zoals colnagofreak ook schrijft. Is gewoon een goede koop.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 mar 2008 13:38

wisemuller schreef:ik kom er niet uit :( ...... je hebt gewoon te veel keuze zit nu weer te twijfelen over de Fulcrum racing 3. Het wiel komt stoerder over omdat de spaken plat zijn en dikker. Alle wielen zijn technisch volgens mij hetzelfde en kwa gewicht ontlopen ze elkaar niet. Kortom een cosmetische keuze ..... kopen wat het oog mooi vind zucht

ps mijn budget is zo'n 400 euro

Als je de Fulcrum R3 mooier vindt, neem je die toch? Zijn ook uitstekende wielen, zeer goed vergelijkbaar met de Zonda's.

wisemuller
Forum-lid

wisemuller 02 apr 2008 23:16

Al enige tijd zijn deZonda's uitverkocht bij Futurumshop kan het kloppen dat deze wielen slecht te leveren zijn de laatste tijd? Heeft iemand ze nog ergens zien liggen in de winkel voor een mooi prijsje? Liefs omgeving Noord-Holland

cioccpryde
Forum-lid

cioccpryde 03 apr 2008 00:30

wisemuller schreef:Al enige tijd zijn deZonda's uitverkocht bij Futurumshop kan het kloppen dat deze wielen slecht te leveren zijn de laatste tijd? Heeft iemand ze nog ergens zien liggen in de winkel voor een mooi prijsje? Liefs omgeving Noord-Holland

Hello,ik heb ook lang getwijfeld en heb nu Zonda silver op mijn zwart -rode
Eddy Merckx.Zou ook mooi kunnen zijn bij Uw frame.Anders eens kijken op de Merckx site bij mijn nieuwe Racing Merckx.Ik wou ook zwarte Zonda's maar toevallig hadden ze de zilver geleverd en ik heb ze gehouden omdat ik het mooier vond uitkomen.Wel effe vergelijkings test gedaan met zwarte Eurus die in de shop stonden.

cioccpryde
Forum-lid

cioccpryde 03 apr 2008 00:36

Voor Wisemuller

gj-bmc
Forum-lid

gj-bmc 03 apr 2008 01:29

Ik heb twee jaar gereden met Neutron wielen, heerlijke wielen maar te vaak spaakbreuk (5x achterwiel!). Dat betekent dat je stil staat want er zit direct een flinke slag in het wiel.
Een set Zonda (tweedehands gekocht als trainingsset) wielen, na ongeveer een jaar nog geen problemen mee gehad.
Daarnaast heb ik een set Easton EA90 aero sinds anderhalve maand. Afgelopen zaterdag, pang, spaak uit het achterwiel.

Wat is wijsheid?
gj-bmc

wisemuller
Forum-lid

wisemuller 03 apr 2008 23:40

Na vanavond toch de Zonda's in het zwart gezien ... ben ik verkocht. Ik vind de zonda's mooi bij je fiets passen cioccpryde. Ik had vanmiddag nog even naar Salden gebeld en ook hun konden mij bevestigen dat de zwarte zonda's slecht te leveren zijn. Ik wacht geduldig af

cokm
Forum-lid

cokm 07 mei 2008 15:51

wisemuller schreef:ik kom er niet uit :( ...... je hebt gewoon te veel keuze zit nu weer te twijfelen over de Fulcrum racing 3. Het wiel komt stoerder over omdat de spaken plat zijn en dikker. Alle wielen zijn technisch volgens mij hetzelfde en kwa gewicht ontlopen ze elkaar niet. Kortom een cosmetische keuze ..... kopen wat het oog mooi vind zucht

ps mijn budget is zo'n 400 euro

Maakt het uit dan Fulcrum of Campa Zonda ?
Ik ben zelf ook aan het zoeken voor mijn nieuwe frame (Wilier Mortirolo)
Fulcrum komt immers uit de Campa fabrieken.
Mijn keuze is voor de Zonda`s, mooi, licht en sterk.

En .... Italiaanse fiets... Italiaanse afwerking
Succes met je keuze
Forza Italia

intersantos
Forum-lid

intersantos 07 mei 2008 21:23

CokM schreef: En .... Italiaanse fiets... Italiaanse afwerking
Succes met je keuze

Nou Italiaans.... Zelfde als mijn Sensa, en komt gewoon uit Almelo...

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 07 mei 2008 23:06

gj-bmc schreef:Ik heb twee jaar gereden met Neutron wielen, heerlijke wielen maar te vaak spaakbreuk (5x achterwiel!). Dat betekent dat je stil staat want er zit direct een flinke slag in het wiel.
Een set Zonda (tweedehands gekocht als trainingsset) wielen, na ongeveer een jaar nog geen problemen mee gehad.
Daarnaast heb ik een set Easton EA90 aero sinds anderhalve maand. Afgelopen zaterdag, pang, spaak uit het achterwiel.

Wat is wijsheid?

Mag ik vragen hoeveel je weegt, je hoort zelden klachten over Neutron wielen!
Gaan bijna nooit kapot, of je moet vallen of iets dergelijks.

Het is meestal wel zo dat er na 1 keer spaakbreuk, het moeilijk is zo'n wiel weer onder de juiste spaakspanning te krijgen, waardoor er problemen blijven volgen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie