Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2008 met Rabobank

simen
Forum-lid

simen 21 mar 2008 22:36

Waarom zijn ze eigenlijk opgelucht bij rabo?
Voor de buhne , om de ASO te vleien
En wat is deze toezegging eigenlijk waard?
Zij is ook tegen

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 21 mar 2008 22:45

Heel veel media aandacht voor de sponsoren en is daardoor dus van levensbelang voor het voortbestaan van de wielerploeg! De Rabo gaat elke dag met gasten mee in de tourkaravaan. Tevens doen heel veel oud-profs de PR. De tour is zo belangrijk, dat ze vorig jaar een overwinning hebben weggeven omdat ze het participeren dit jaar niet in de waagschaal wilde stellen. Ik denk niet dat de Rabo had mogen starten, als ze Rasmussen vorig jaar in de tour hadden gelaten.
Gerardo

simen
Forum-lid

simen 22 mar 2008 11:26

En daarmee is de wedstrijd dus volledig ondergeschikt aan de financiele belangen van de diverse partijen .
Dat roept dan meer dan ooit de vraag op wat een wielerliefhebber nog te zoeken heeft bij deze idols-achtige vertoning.
Waar de organisator en sponsors zich in de meest kromme bochten wringen om toch maar iets neer te zetten wat echt lijkt.
Om dit, onder invloed van de waan van de dag, zelf even hard weer onderuit halen.

Het heeft typische dictatoriale trekjes gekregen.
De eigenlijke winnaar wordt er op de voorlaatste dag uitgekukeld.(Als de Leider maar niet boos wordt op ons groepje)
De uiteindelijke winnaar mag niet terug komen.(Zijn clubje heeft ooit iets gedaan wat niet mocht van de Leider)
Die van twee jaar geleden zijn we onderhand vergeten want dat was dan weer degene die in Parijs niet op het podium stond.(Tot ergernis van de Leider)
Die van tig jaar geleden (Riis)was uiteindelijk ook niet de goede(De Leider gaat de geschiedenis herschrijven.)
Om het nageslacht een glorieus verhaal na te laten.
De wielermedia is ook voorzichtig.(stel je voor dat we niet meer binnen mogen komen bij de Leider)
Nee, er is geen enkele reden om nu al opgelucht te zijn.
Al die door de Leider beloofde aandacht kan met een enkele misstap,hoe klein ook,teniet gedaan worden.
Weg geld ,weg (wiel)rendement
Dat maakt het dan wel weer extra spannend voor kijker en deelnemer.
Zij is ook tegen

vivo
Forum-lid

vivo 22 mar 2008 15:30

@GastheerG,

1 "We richten ons eens 3 jaar lang op Italie en Spanje!
En geloof me als de Rabo daar een slimme marketier aanzet is als je dat goed invult meer te halen dan uit een NU al zwaar aangeschoten tour."
BULLSHIT

2 "Ben helemaal tourmoe en ik ben daar niet alleen in."
Je suggereert dat veel mensen tourmoe zijn, volgens mij spreken de kijkcijfers je tegen zelfs in de afgelopen jaren met tegenwind(doping)

3 "Opgelucht dat je deel mag uitmaken van een ranzige dictatuur?"
Die zogenaamde "dictatuur", ik noem het economische macht waardoor de tourdirectie zijn eigen regels kan dicteren wordt alleen maar door de ploegen/renners geaccepteerd, omdat zie 2 vorige punten

Maar geef asjeblieft beknot aan hoe jij denkt dat de Giro/Vuelta de Tour kan overvleugelen, misschien door de Tour kopieren?, haha, aankomst in Parijs?
De Tour wordt alleen maar groter!

simen
Forum-lid

simen 22 mar 2008 16:57

De tour is van zijn aandeelhouders
Die zijn enkel nog op geld uit en rendement.
Met die motivatie is het maar beter dat ze niet de dienst uitmaken in wielerland.
Hoe graag ze dat ook willen en hoe dicht ze ook al bij dat doel zijn.
Het beinvloed de sportiviteit en eerlijkheid van deze wedstrijd op dit moment meer dan welke doping dan ook.
Zij is ook tegen

vivo
Forum-lid

vivo 22 mar 2008 18:28

@ GastheerG
je doet een hoop uitspraken over marketing, en eerlijk gezegd is mijn kennis daarover te beperkt om te weerleggen. Wel wil ik nog kwijt dat de Tour juist heel breed beleefd wordt in nederland, andere rondes/koersen worden meer door een selecte groep liefhebbers gevolgd. Ja dat varieert maar Tour is toch koning in brede beleving. Verder is sport(wielrennen) een geweldige manier om hypotheken etcetera te slijten, dat wil zeggen om zo'n abstract product te onderscheiden van je concurrenten. Rationeel klinkt dit misschien onzinnig maar zo werkt het nou eenmaal.

@ simen
je zure berichten zijn eerlijk gezegd lachwekkend

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 22 mar 2008 22:33

@simen: je komt inderdaad nogal negatiefover en dat is jammer. Mischhien handig om te melden dat het hier gaat om proffesionele sportbedrijving en geen amateurgebeuren, geregeld door liefhebbers. De renners koersen voor geld en soms voor veel geld!

Natuurlijk gaat het om geld en sponsors die in deze sport miljoenen steken voor exposure, willen in de belangrijkste wielerwedstrijd meerijden. Natuurlijk is de ASO fout bezig maar dat kan je ook zeggen van de UCI! Alles gaat ten koste van de renners! Maar de ASO heeft ook goede punten! Dankzij hun investeringen kunnen wij nog kijken naar koersen als de Waalse Pijl, Luik- Bastenaken -Luik en Parijs - Roubaix. Dankzij deze inversteringen van de ASO blijven deze klassiekers verreden worden. De Belgen konden het helaas niet meer opbrengen. Jammer genoeg maakt de ASO misbruik van hun possitie.

Maar ondanks alles gaat het wielrennen gewoon door en ik heb vandaag weer genoten van een ouderwets spannende koers Milaan- San Remo!
Gerardo

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 22 mar 2008 22:51

[quote=GastheerG Ik kon vorig jaar een dag mee in een VIP-ding in de Tour en ben niet eens gegaan. Ben helemaal tourmoe en ik ben daar niet alleen in.
Als ik dit jaar ook ergens NIET naar uitkijk is het de Tour wel. Kreeg al weer een uitnodiging voor de laatste etappe maar het kan me echt helemaal gestolen worden.

U moest eens weten hoe veel forum leden dit WEL graag zouden willen meemaken....... ik in ieder geval wel.

simen
Forum-lid

simen 23 mar 2008 22:44

@vivo @gerardo Ik heb er inderdaad moeite mee om elke keer opnieuw te moeten constateren dat een jaarlijks wielerhoogtepunt ,wat de tour nog steeds is,wordt verziekt en zich laat verzieken door een randgebeuren dat uitsluitend op sensatie uit is.
Het zou in mijn ogen daarom beter zijn als deze Frans georienteerde organisatie zich werkelijk eens wat internationaler op zou stellen.
Of beter gezegd minder krampachtig, naar de rest van de wielerwereld.
Momenteel ondermijnen ze hun positie meer dan ze hem versterken.

Vergelijk het een beetje met de positie van Amerika en de rest van de wereld.
Die zijn ook de sterkste en het kan doen wat het wil.
Juist dan moet de sterkste uitkijken wat ie doet want dan kan het lelijk fout lopen.
Dat blijkt dan ook wel uit het dagelijks nieuws.
Zij is ook tegen

Plaats reactie