Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

schakelkabel vervangen

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 26 mar 2008 16:15

shota schreef:ik heb al zitten denken om aan de achterkant van het crankstel een mm of 5 weg tezagen

Ho.

Stop.

Ofwel: heel veel foto's maken en hier plaatsen zodat wij er iets zinnigs over kunnen zeggen (oudere 105, crankstel verdiept in het frame, ergens aan de crank iets afzagen.... daar kunnen we weinig mee), ofwel naar de fietsenmakert, anders gaat het keihard fout. Niet zomaar ergens aan gaan zagen iig....

Overigens.... uit je beschrijving van de shifters meen in op te maken dat het gaat om een 105 8-speed groep, met vierkante (JIS) trapas dus. In dat geval is het gewoon een kwestie de juiste lengte trapas gebruiken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

shota
Forum-lid

shota 26 mar 2008 21:15

yes inderdaad het was vrij simpel heb een nieuwe trap as a € 18 gehaald probleem opgelost.

nu bezig met het afstellen van de achterderalleur valt ook nog niet mee.

ik heb nieuwe kabels gebruikt en ben begonnen met de ketting op het kleinste kransje te leggen + deralleur hierna heb ik de schakelkabel strak getrokken en vast gezet nu merk ik alleen bij het opschakkelen dat de schakelkabel erg strak komt te staan. is het misschien beter om de ketting en deralleur op het middelste kransje te leggen? iemand tips?

perik
Forum-lid

perik 26 mar 2008 21:24

Doe even wat meer moeite om er zelf achter te komen. Alle informatie staat al op dit forum. Handleidingen voor het afstellen van je derailleurs etc vind je op parktool.com, bij shimano zelf, sheldonbrown.com etc.

Plaats reactie