Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

keramische lagers voor bracket

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4429
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 jun 2008 20:35

Bij de meeste fm kun je wel ceramische lagers halen. Vraag is alleen welk merk en hoe snel hebben ze de spullen in huis. Zelf rijd ik met lagers van accros, waren 110 euro, maar duurde wel 2 weken voor ze er waren

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12832
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 jun 2008 17:03

Waar woon je in den haag weet ik wel een shop Bikezone.nl

Daarnaast heb ik acros keramische lagers in mijn MTB, de rode cups staan vooral mooi bij mijn SLR wielen maar echt toegevoegde waarde..... De lagers in de wielen wel.

Kraken hebben de XT en XTR cups op mijn MTB nooit gedaan ook niet de XT na 25k en de XTR hebben er 8k opgezeten zonder kraakje.

je hoort zowel bij de MTB als race veel klachten. Ik heb er nog weinig last van gehad. 1 (van de 8) lager wat ietsje minder liep op de MTB Ik heb toch het idee dat er "iest" is wat mensen doen waardoor er kraken ontstaat, maar wat.......

Wellicht is het het smeren van de ketting of derraileurs, de meeste slechte cups komen aan de drive site voor. Op de MTB zijn minder problemen dan bij de race fietsen als ik het zo hoor wellicht door de manier van ketting vetten, dat is bij de MTB altijd druppelen en niet met een spuitbus. Hoe doen jullie dat??

Ik snap alleen het teruggaan naar de oudere assen niet die liepen er na 4/5k letterlijk uit.

camille
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:28

camille 22 jun 2008 03:42

Het kraken bij mij was een gevolg van niet goed invetten van de as van de cranck. Volgens mij is dit echter meestal een gevolg van niet goed invetten / scheef zetten (afvlakken) van de lagers in het frame.
Op m'n MTB accros lagers geplaatst omdat ik niet meer wilde dat deze vast komen te zitten na een strand race. Dus niet omdat deze niet gaan kraken maar omdat ze wat meer kunnen hebben (vnl als ze minder goed gesmeerd zijn).

Plaats reactie