Alles over vakanties op én met de fiets

Tilff-Bastogne-Tilff

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 31 mei 2011 16:17

Zal wel weer iets met vergunningen te maken hebben vrees ik.

Het is tegenwoordig de mode om als Burgemeester zieltjes te winnen door evenementen niet meer over je grondgebied te laten gaan. Dan blijft het in 't dorp lekker rustig en heeft de Burgemeester weer aan populariteit gewonnen. Wielrenners zijn daarbij een gunstige doelgroep. Ze leveren economisch niets op maar veroorzaken veel overlast. Vaak in de vorm van geschreeuw, gespuug, met 6 naast elkaar rijden, door rood licht rijden en vuilnis in voor tuinen kiepen.

Ik begrijp het wel.
Blijft wel dat het jammer is.
Maar ach... ik heb 'n Garmin ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 09 jun 2011 21:07

dag medeforumleden,
Ga voor de 4 -de keer TBT rijden, (al 10 X LBL gedaan) vorig jaar was de start van TBT in Tilff zelf, uit de praktische info maak ik op dat de start nu bij de Country Hall is. Is dit correct? Wie kan dit bevestigen??
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 jun 2011 21:10

Heb deze tocht 3x gereden, 2x de lange afstand en 1x de korte op eigen gelegenheid. Bevoorrading is redelijk, mag ook wel gezien het inschrijfgeld.

Parcours van de lange afstand vind ik persoonlijk wat saai. Veel lange stukken vals plat over brede wegen waarbij auto's je rakelings langs de kop vliegen. De korte afstand is eigenlijk stukken leuker IMHO.

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 09 jun 2011 22:10

Ik ga hem toch niet rijden helaas, maandag doe ik onverwacht de elfstedentocht!

Succes iedereen die gaat!

tilion
Forum-lid

tilion 09 jun 2011 22:33

roderaaf schreef:dag medeforumleden,
Ga voor de 4 -de keer TBT rijden, (al 10 X LBL gedaan) vorig jaar was de start van TBT in Tilff zelf, uit de praktische info maak ik op dat de start nu bij de Country Hall is. Is dit correct? Wie kan dit bevestigen??
RR
Je moet je inschrijving daar regelen en je auto daar kwijt. Daarna daal je op de fiets af naar Tilff waar de "officiële" start en finish zijn.

joopi
Forum-lid

joopi 09 jun 2011 23:22

Mijn tip voor de lange afstand: bij de verzorging vóór de Wanne (op ca. 140 km) je twee bidons helemaal vullen, dan kan je de verzorging net na de Wanne en in Remouchamps overslaan als je zelf ook nog wat reepjes meeneemt. Die twee stops zijn nl. nogal druk omdat de kortere afstanden er dan ook weer bij zijn. Als je om 6 of 7u vertrekt uit Tilff zijn de eerste 160 km best wel rustig. Verzorging uitstekend geregeld (mijn ervaringen zijn van 2008/9/10), goede doorstroming en ruim aanbod. Kamperen bij de voetbalclub van Tilff van harte aanbevolen, erg morsige en aftandse kantine maar zeer gastvrij en vriendelijk, ontbijt vanaf 4u 's ochtends. Dorpsplein van Tilff op zaterdagavond erg gezellig met overal een prima pasta bolo op het menu voor weinig.

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 10 jun 2011 09:50

Zal me een lange dag worden !! half 5 eruit .. 7 uur op de fiets.. 10-11 uur onderweg .. 8 uur 's avonds weer een keer thuis :shock: En daarna de halve koelkast plunderen en op de bank liggen :D

cobra427
Forum-lid

cobra427 11 jun 2011 11:28

rooi1977 schreef:Zal me een lange dag worden !! half 5 eruit .. 7 uur op de fiets.. 10-11 uur onderweg .. 8 uur 's avonds weer een keer thuis :shock: En daarna de halve koelkast plunderen en op de bank liggen :D
+1 :D
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 13 jun 2011 11:03

Gisteren 245 km gereden.
Wat een super mooie tocht ! Eerst 100 KM lekker meegefietst in wat groepjes, waaronder een groep met een 6-tal Engelsen. We moesten even stoppen, omdat fietsmaatje zijn ketting eraf lag.. wij daarna volle bak rijden om weer aan te sluiten.. 50 m voordat we erbij zijn valt 1 van die Engelsen met een vaartje van 45 km/ u tegen de weg !! pfff.. niet fijn om te zien.. er bleven al genoeg mensen bij, waaronder Frans taligen.. dus zijn we maar doorgereden. Als bij ons die ketting er niet af was gegaan hadden we er misschien wel bij gelegen.. we waren namelijk net kopwerk aan het draaien met die Engelsen..

Ondanks dit nare voorval erg genoten van het landschap en het weer !! De bevoorrading was uitmuntend .. daar kan de steven rooks classic nog HEEEEEL veel van leren ! Verder mooie en zware beklimmingen in het parcours met als toetje na de finish nog 2,5 km omhoog naar de parkeerplaats :?

statistieken:

vertrek 7.05
aankomst parkeerplaats 17.10
afstand 245 KM
gem. 26,8 km/u

since1913
Forum-lid

Gebruikersavatar since1913 13 jun 2011 11:27

Wij hebben gister de 147 km gereden. Super goede organisatie, mooi weer. Enig minpuntje vond ik de brede drukke wegen in het laatste gedeelte. Vind persoonlijk de Sean Kelly Classic, mooier in die omgeving.

jackflash
Forum-lid

jackflash 13 jun 2011 12:11

Hallo,

Ik ben het eens met mijn voorganger, een werkelijk schitterende tocht. Nooit meer de Steven Rooks classic als je deze tocht een keer gedaan hebt. Ook allemaal veel relaxter (organisatie, parkeren, drukte, gedrag op de weg). Ben bang dat ik wel een bekeuring te pakken heb. Onderweg stonden mensen van de organisatie (of verkeersregelaars of zo) te controleren op door rood rijden. Net voor Bastogne was een t-splitsing waar je naar rechts de grote weg op draaide. Met -jawel- een stoplicht. Het was niet druk dus ik dacht '''t moet wel kunnen hier''. Stonden ze net om het bochtje te controleren en hebben ze mijn nummer genoteerd. Balen... maar wel eigen schuld.

Ik heb de 244 km en 3400 hoogtemeters afgelegd in 9.30 uur (bruto): half zeven vertrokken, vier uur binnen. Netto gemiddelde van 27,7. Goede voorbereidingstocht voor de Marmotte over 3 weken.... Volgende week nog de Eddy Merckx gran fondo en dan langzaam afbouwen.

magnee60
Forum-lid

magnee60 13 jun 2011 12:56

Ook ik heb gisteren deze toertocht gereden (Ik ben voor de 200km gegaan en heb een stuk afgesneden). Ik heb voor de 1e keer deze tocht in 1984 gemaakt en er is veel veranderd in positieve en ook in negatieve zin.

Voordelen :

De bevoorrading is in een woord fantatisch.
De finish in Luik is ook super. Jammer genoeg vind ik dat ze Tilff als extra start en finish plaats er uit moet knippen

Nadelen :

Te veel veel km,s over grote saaie banen gemaakt.
Te weinig hellingen in het laatste stuk na de Rosier heb ik niet meer afgezien ( Vequee,Lorce en de Redoute??)
Geen redoute ?

Samenvattend : Logistiek een mooie tocht ,qua zwaarte en charme kan het m.i. het niet tippen aan een ouderwetse Luik-Bastenaken-Luik

Groet

Born for the saddle

Plaats reactie