Alles over vakanties op én met de fiets

Puy-de-Dome

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 06 jul 2008 20:02

@Seven Hills: maar dan kun je toch 10 juli naar bijvoorbeeld de Croix Morand of Super-Besse rijden om de renners daar te zien?
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

sevenhills
Forum-lid

sevenhills 07 jul 2008 00:18

Inderdaad Margriet, dat is ook in de buurt. Ik ga echter pas 11 juli naar Frankrijk. 't Was leuk geweest als ik een finish had kunnen meemaken, maar ik ga er niet extra verder voor reizen.

margriet
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar margriet 04 dec 2009 13:25

Even een update omdat er geruchten blijven komen dat de Puy de Dôme voor fietsers zal worden afgesloten. Deze mail ontving ik vandaag van de Conseil Général:

Bonjour Madame,

Je me permets de répondre à votre mail du 3/12/2009, concernant l'accès au sommet du puy de Dôme en vélo.

Le site restera accessible aux cyclistes malgré l'arrivée du train à crémaillère, nous ne connaissons pas encore les jours. Les travaux débuteront en Mars 2010 pour 2 ans, ouverture du site prévu en juin 2012.

En espèrant avoir répondu à votre question.

De Puy de Dôme blijft dus voor fietsers toegankelijk, de voorwaarden hiervan zijn nog niet bekend.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

tinn
Forum-lid

tinn 04 dec 2009 19:56

[quote="Margriet"] De Puy de Dôme blijft dus voor fietsers toegankelijk, de voorwaarden hiervan zijn nog niet bekend.
[/quote]

Goed nieuws!!
Leef! Fiets!

margriet
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar margriet 16 feb 2010 16:32

Een update: vandaag officieel bevestigd gekregen dat de Puy de Dôme tot juni 2012 alleen toegankelijk zal zijn voor wandelaars via de Chemin de Muletiers. Al het overige vervoer (auto, bus en fiets) kan 2 jaar lang niet naar boven. Helaas!

Gelukkig blijven er hier in de buurt genoeg andere mooie klimmen over ;-)
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

pinarello
Forum-lid

pinarello 16 feb 2010 17:33

[quote="Margriet"]Een update: vandaag officieel bevestigd gekregen dat de Puy de Dôme tot juni 2012 alleen toegankelijk zal zijn voor wandelaars via de Chemin de Muletiers. Al het overige vervoer (auto, bus en fiets) kan 2 jaar lang niet naar boven. Helaas!

Gelukkig blijven er hier in de buurt genoeg andere mooie klimmen over ;-)[/quote]

Vanaf welke datum gaat dit in?
Op 29 mei heeft de Tour de Sancy nog een aankomst op de Puy de Dome.

margriet
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar margriet 16 feb 2010 19:12

De werkzaamheden beginnen in maart... Op de website van de club die de Tour de Sancy organiseert staat de datum van 29 mei nog niet vermeldt (op velo101 wel). Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de organisatie om bevestigd te krijgen dat hun Tour de Sancy nog wel op de Puy de Dôme zal eindigen. Ik ga jullie op de hoogte houden.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

pinarello
Forum-lid

pinarello 16 feb 2010 20:12

[quote="Margriet"]De werkzaamheden beginnen in maart... Op de website van de club die de Tour de Sancy organiseert staat de datum van 29 mei nog niet vermeldt (op velo101 wel). Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de organisatie om bevestigd te krijgen dat hun Tour de Sancy nog wel op de Puy de Dôme zal eindigen. Ik ga jullie op de hoogte houden.[/quote]

Thx.

margriet
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar margriet 16 apr 2010 23:47

Nog steeds geen reactie van de club of de finish van de Tour de Sancy / Puy de Dôme inderdaad op de Puy de Dôme zal zijn. Ik ga morgen proberen hen telefonisch te benaderen.

MAAR wel nieuws over het toegankelijk blijven van de Puy de Dôme wanneer de werkzaamheden voor de trein klaar zijn. In La Montagne (een regionale krant) van 8 april jl. stond een uitgebreid artikel over dit treintje en dan vooral over de hoge kosten die dit voor de bezoekers zal gaan meebrengen. De laatste alinea vond ik persoonlijk een stuk interessanter: de Puy de Dôme blijft toegankelijk voor fietsers. Dat is: bergop want het afdalen zal verplicht met de trein moeten gaan gebeuren ;-(
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 02 mei 2010 00:43

Beste Margriet,

Ik ga volgende week na de Auvergne en zou graag de Puy de dome beklimmen dus goed te horen dat dit nog kan. Voorheen moest je volgens mij voor een bepaalde tijd s'ochtends starten, weet jij toevallig of dit nog steeds zo is?

Ik zit in de buurt van Neuf Chatel, ken jij nog meer leuke beklimmingen/routes?

Alvast bedankt voor je info.

margriet
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar margriet 02 mei 2010 01:50

Beste Gerwin, helaas de Puy de Dôme is dus tot juni 2012 afgesloten voor fietsers. En daarna kun je hem dus alleen op fietsen, en zul je met de trein moeten afdalen.

De Auvergne is groot - erg groot - en Neuf Chatel kan ik niet vinden; zelfs niet met viamichelin.com. Heb je misschien een postcode van de plaats waar je naar toe gaat? Wij hebben veel routes maar die beginnen allemaal in Le Mont-Dore, zo'n 50km ten zuidwesten van Clermont-Ferrand.

Hoop wel voor je dat het weer beter wordt dan dat de voorspellingen nu zeggen...
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 03 mei 2010 10:52

Ok, ik had je verkeerd begrepen over de Puy de Dome. Ik heb geen postcode maar zit in de buurt van Menat zo'n 40 km boven Clermont Ferrand (hemelsbreed).

Ik heb inderdaad de voorspellingen gezien en werd er niet vrolijk van, maar in een week kan veel veranderen we vertrekken nl. 9 mei (na de start van de Giro)

Plaats reactie