Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

zeem gezocht zonder allerlei rare kussentjes

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 08 jul 2008 18:01

Let even op de breedte van de zeem. Mijn vrouw heeft recentelijk een Assos gekocht. Op de wat langere tochten zat deze bij haar toch niet lekker. Nu heeft ze een Gonzo. Stuk voordeliger en een smallere zeem, welke beter bij haar past. Ik hoor haar niet meer klagen.




fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 08 jul 2008 20:18

Nou, ik heb wat merken genoteerd en ga eens wat fietszaken afbellen. Salden viel tegen, dus ik ga nu alle kleintjes af hier in de buurt.

@Anja68; Ultima heeft sinds kort ook van die kussentjes. Ik was altijd heel erg voor Ultima, maar na een week een beurse bips op Mallorca met mijn nieuwe Ultima's, ben ik aan deze queeste begonnen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 09 jul 2008 16:38

Mij bevalt een gewone AGU altijd prima: simpel, zeem breed genoeg en uit één stuk, niet idioot duur, lange pijpen, geen toeters en bellen, relatief makkelijk verkrijgbaar of bestelbaar. Voor mij altijd een veilige keus. Daarnaast heb ik een fijne Vaude (bij de Bever gekocht).

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 09 jul 2008 17:12

Een Bever zit hier ook nog in de buurt. Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 04 sep 2008 21:30

Wij rijden met moozes, ben daar wreed content van.
Mijn vader rijd met een liquigas-broekske, merk is santinni dacht ik.
Bij hopmans alle broekskes van vorig jaar 30 euro.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 05 sep 2008 00:29

wij hebben het hier wel over damesbroeken...

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 06 sep 2008 00:06

Naar wat ik las, is ze gewoon op zoek naar een broek met een zeem dar uit 1 stuk bestaat. Niet naar een echte damesbroek. Trouwens, dames kunnen perfect met een herenbroek rijden hoor :)

..
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2008 17:04

.. 07 sep 2008 17:24

Dit blijft toch altijd een hekelpunt, vind het wel lastig. Zelf worstel ik er ook mee, heb een broekje van GORE met veel kussentjes en die vind ik ook niet altijd even prettig, het moet beter kunnen. Maar om nu meteen een herenzeem te nemen, volgens mij zit daar toch iets minder kussen in, of minder dik, de vorm ook..
Misschien Nalini eens proberen, iemand ervaring mee? Dames??

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 13 sep 2008 22:19

Heb in de Alpen een Rogelli van 15 euro uitgeprobeerd en een Sportful van weet ik niet meer, maar wel meer dan 15 euro. En natuurlijk mijn oude Ultima met opkruippijpjes. Allemaal effen zemen, geen kussentjes. Wat de zeem betreft staat die ouwe Ultima nog steeds bovenaan. Als je even zweet, houden de pijpjes vanzelf op met kruipen (tot die tijd af en toe sjorren). Daarna komt wat zeem betreft de Rogelli. De Sportful kreeg ik nog steeds last van (ken je wel, 's avonds liever geen spijkerbroek aan...). Helaas ademt de Rogelli niet zo goed. Maar dat neem ik dan voor lief.
Conclusie, ik heb gewoon een effen flutzeem nodig.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Plaats reactie