Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
havana
- Forum-lid HC
havana
29 jul 2008 17:26
Ik had er eerst ook eentje van BBB maar die maakte niet genoeg lawaai. Ik heb nu eentje (merk?) die veel harder is en dat werkt veel beter. Irritatie valt over het algemeen nogal mee, al komt het idd wel eens voor.
Sommige mensen bezitten helaas de irritante eigenschap altijd vreselijk hinderlijk in de weg te moeten lopen (bijv. midden op de weg...), dat maakt een bel helaas onmisbaar. :rolleye:
Over Nordic walkers zal ik mijn mond maar houden want ik vrees dat ik dan een moderator en/of de moraalpolitie op mijn dak krijg.
P.S. als je graag irritatie wil opwekken moet je het uit het schaatsen afkomstige "JAJA!" eens proberen. Succes gegarandeerd.

-
evilhomer
- Forum-lid
evilhomer
29 jul 2008 17:30
het probleem is dat de doorsnee fietsenwinkels voor hun huis-tuin-en-keuken-accessoires vrijwel uitsluitend BBB producten voeren. (zie daar mijn aversie jegens het merk.)
t.a.f.k.a.e.h.
-
paul1978
- Forum-lid
paul1978
29 jul 2008 17:33
Ik had vroeger zo'n 'fietscomputerbel' op mn Gazelle (Pietje Bel) compleet met kanonsgeluiden en space invaders-achtige belletjes
Dat moet het rondrijdend wild wel in de berm doen duiken.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
29 jul 2008 18:42
Wat ook helpt: Met campagnolo (achternaaf) rijden. FF de beentjes stil en de meeste mensen horen aan de ratel wel dat ze een beetje plaats moeten maken.

(Met DT-swiss of Chris King schijnt het ook te werken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
29 jul 2008 18:56
53x11 schreef:Beetje off-topic: Het valt me op dat mensen over het algemeen geirriteerd reageren op het geluid van een fietsbel. "Pas-op" roepen leidt ook tot geirriteerde reacties ("heb je geen bel" is dan vaak het commentaar; het is ook nooit goed...).
"Pardon" doet het nog het beste, het liefst in combinatie met een "dank u wel" bij het passeren. Bijkomend voordeel: geen bel nodig!
Yeps, ik roep ook altijd (ruim van tevoren...zo'n 50 meter minimaal zodat ze niet pardoes schrikken): 'Paaaardon'. Werkt perfect. Ook een bedankje als ze eventueel de hond vasthouden (tenzij het een Labrador of Retriever is want die lobbesen kunnen geen kwaad bij me doen).
Ook bij auto's altijd even handje omhoog als ik zie dat ze voor me stoppen.
Met bovenstaande ben ik voor 99% veilig. Die andere 1% zijn idioten die nergens naar kijken en waar een bel toch nutteloos zou zijn.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
-divo-
- Forum-lid
-divo-
29 jul 2008 19:13
Nou als ik zo in mijn omgeving de ervaringen mag op tekenen hoe men in het algemeen reageert op een fietsbel dan zou ik graag een actie zien van Veilig Verkeer Nederland ofzo.
een actie "reageer eens normaal op een fietsbel"
De ene reactie is vaak nog kinderachtiger dan de andere. Bovendien reageert men vaak nauwelijks of stuurt de verkeerde kant uit omdat ze achterom kijken. Pfff wat een fietsbellen heb je toch . . . . . .
Maar ff over een bel. Ik heb ook die kleine BBB bel.
Ik zie echter wel kansen weggelegd voor Campagnolo. Een lichtgewicht bel met carbon!
Alleen hoe in vredesnaam krijg je zo'n lange naam op zo'n klein belletje?
"Campagnolo SR".

-
386i
- Forum-lid
386i
29 jul 2008 19:14
Heb een bel gemonteerd helemaal aan het uiteinde van m'n stuurbocht.
Dus vast in de carbonbuis, door platte bovenkant geen plaats voor bel.
Komt altijd wat socialer over als je belt, en op een fiets van 4000 euro kan wel een belletje van 3 euro dacht ik zo.
LOOK 386I
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
29 jul 2008 19:20
386i schreef:Heb een bel gemonteerd helemaal aan het uiteinde van m'n stuurbocht.
Dus vast in de carbonbuis, door platte bovenkant geen plaats voor bel.
Komt altijd wat socialer over als je belt, en op een fiets van 4000 euro kan wel een belletje van 3 euro dacht ik zo.
Hm.. juist niet, als we op het oordeel van de modepolitie af moeten gaan.

Ik heb zelf ook zo'n lelijk maar makkelijk te (ver)plaatsen BBB ding.