beste fiets
Eén van mijn fietsen is inderdaad een G-Force. Ik heb al heel wat merken versleten en ben dus goed geplaatst om te vergelijken. Welnu, over mijn Granville niets dan lof!
En inderdaad, Granville is het vroegere Ludo. Op dit merk werden Stan Ockers, Eddy Merckx en Ronny Vanholen wereldkampioen op de weg resp. bij de profs, de beloften (in de tijd van Eddy amateurs genoemd) en de juniores. Bovendien heeft Ludo een profteam gesponsord met o.a. Herman Vanspringel, die op zijn Ludo meermaals Bordeaux-Parijs heeft gewonnen. Dus niet bepaald een merk dat pas om de hoek komt kijken.
En inderdaad, Granville is het vroegere Ludo. Op dit merk werden Stan Ockers, Eddy Merckx en Ronny Vanholen wereldkampioen op de weg resp. bij de profs, de beloften (in de tijd van Eddy amateurs genoemd) en de juniores. Bovendien heeft Ludo een profteam gesponsord met o.a. Herman Vanspringel, die op zijn Ludo meermaals Bordeaux-Parijs heeft gewonnen. Dus niet bepaald een merk dat pas om de hoek komt kijken.
Ben net nieuw op het forum maar heb al het een en ander doorgelezen en wat mij opvalt is dat een beetje gekende merken opgehemeld en geprezen worden en dat de andere merken die niet zo bekend zijn afgeserveerd worden.
Granville is van oudsher een zeer goed merk met ruime ervaring in het bouwen van racers(in ieder geval langer dan cube)
Granville is van oudsher een zeer goed merk met ruime ervaring in het bouwen van racers(in ieder geval langer dan cube)
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof dat hier een misverstand onstaat.
Ik wil absoluut niet zeggen dat Granville een slechte fiets is maar er wordt gesuggereerd dat de nieuwe Tiagra groep op gelijke hoogte staat met een 105 groep.....en dat wil ik toch wel betwisten.
Tegenwoordig komen bijna alle frame uit het verre oosten, zo ook de carbon vork dus daar ga je het als merk niet meer mee winnen, dus zal meestal de afmontage en prijs de doorslag geven.
Als we dan even terugkomen bij TS en zijn vraag dan mocht het duidelijk zijn dat hier de Cube het toch gaat winnen.
Ik wil absoluut niet zeggen dat Granville een slechte fiets is maar er wordt gesuggereerd dat de nieuwe Tiagra groep op gelijke hoogte staat met een 105 groep.....en dat wil ik toch wel betwisten.
Tegenwoordig komen bijna alle frame uit het verre oosten, zo ook de carbon vork dus daar ga je het als merk niet meer mee winnen, dus zal meestal de afmontage en prijs de doorslag geven.
Als we dan even terugkomen bij TS en zijn vraag dan mocht het duidelijk zijn dat hier de Cube het toch gaat winnen.
Volgens mij hangt het allemaal samen met welke aanbieder in het land het actiefst is (zoals ook al eerder opgemerkt door anderen) en nu Cube zeer goed verdeeld wordt in Nl (net zoals Stevens in/rond Amsterdam als een soort virus heeft toegeslagen) zie je ze hier heel veel, Granville is duidelijk ergens anders gevestigd en die zie je dus minder hier... Zegt dus niet over kwaliteit van een frame, de keuze van de afmontage natuurlijk wel, dat lijkt me duidelijk.
-
patmaessen
- Forum-lid
Cube.
De Peloton is toch niet volledig 105 maar een mix met enkele onderdelen waarop bespaard is (remmen e.d.)?
Elders op dit forum heb ik al aangeklaagd dat velen totaal verblind worden door de marketingmachine (nl. waar vele forumleden het als een stap terug zien dat Rabo overschakelt van Colnago op Giant, terwijl het in realiteit zo is dat Colnago zijn frames uitgerekend in de Giant-fabrieken laat produceren omdat Giant verder staat inzake productietechnieken). Zelfs een nieuw forumlid valt het op dat vooral merken die veel publicitaire wind maken hier veel aanhangers tellen!!! Voor holle woorden blijf ik echter doof en baseer mij uitsluitend op persoonlijke ervaring en op bevindingen van betrouwbare personen met kennis van zaken. In die optiek valt het bijzonder op dat mensen met persoonlijke ervaring i.v.m. Granville zich hier zonder uitzondering in positieve zin over dit merk uitlaten. Wie echter meer geloof hecht aan publiciteit dan aan praktijkervaring doet maar; ik draag er niet de gevolgen van.
Bekijk de verschillende reviews waarin Cube meedoet en ze eindigen bijna altijd in de top 3.
Ik ken Granville niet. Onbekend is onbemind, dat is waar, maar om Cube nu af te vallen....
Qua prijs/kwaliteit is Cube gewoon heel goed, dus geen foute keuze en ik vraag me af of je bij Granville meer waar krijgt voor je geld??
Dat wil niet zeggen dat Granville een foute keuze is (ik ken het niet), maar dat mensen Cube aanprijzen lijkt me goed te begrijpen:
- bekend, goede fietsen, betere afmontage
vs.
- onbekend, slechtere afmontage
Ik ken Granville niet. Onbekend is onbemind, dat is waar, maar om Cube nu af te vallen....
Qua prijs/kwaliteit is Cube gewoon heel goed, dus geen foute keuze en ik vraag me af of je bij Granville meer waar krijgt voor je geld??
Dat wil niet zeggen dat Granville een foute keuze is (ik ken het niet), maar dat mensen Cube aanprijzen lijkt me goed te begrijpen:
vs.
Foosho schreef:Bekijk de verschillende reviews waarin Cube meedoet en ze eindigen bijna altijd in de top 3.
vs.
Ik val Cube nergens af; ik zet de kwaliteit van Granville in de verf.
'Onbekend' wordt eens te meer als negatief aangehaald. Onbekend in Nederland misschien, maar zeker niet in België. Dat bedoel ik nu precies met 'verblind door marketing'!
Betere afmontage??LVGH schreef:De Peloton is toch niet volledig 105 maar een mix met enkele onderdelen waarop bespaard is (remmen e.d.)?
De ongegronde vooroordelen en subjectieve argumenten blijven met bakken uit de hemel vallen. Ik ga niet tot in den treure hetzelfde blijven herhalen en hou dit topic bij deze voor bekeken. Welke de keuze van de TS ook mag zijn, ik wens hem veel succes en veel rijplezier.
ok.bikeboss schreef:Ik val Cube nergens af; ik zet de kwaliteit van Granville in de verf.
Moeten we alle testen in de prullenbak gooien en maar een Granville halen dan?'Onbekend' wordt eens te meer als negatief aangehaald. Onbekend in Nederland misschien, maar zeker niet in België. Dat bedoel ik nu precies met 'verblind door marketing'!
Ik heb het even opgezocht, die Granville heeft Tektro remmen en super veel eigen merk spulletjes (zadel, stuurpen, wielen, etc), dus?LVGH schreef:De Peloton is toch niet volledig 105 maar een mix met enkele onderdelen waarop bespaard is (remmen e.d.)?Betere afmontage??
Nee, jij bent gegrond bezig.... jij roept alleen maar: "Granville, granville, granville" zonder ook maar specs bekeken te hebben.De ongegronde vooroordelen en subjectieve argumenten blijven met bakken uit de hemel vallen.
FYI, die fiets weegt 10.1kg en als je de specs naast elkaar legt is de Cube gewoon beter.
Tuurlijk kan er een andere groep etc op, maar ze kosten allebei nu ~1000 euro. Dus bij andere (=duurdere) afmontage kun je ook een andere Cube kopen.
Ik ben het met je eens dat je niet blindelings achter merken aan moet lopen hoor.. laat ze model voor model, jaar na jaar 't maar bewijzen..