importeur Mavic
-
- Forum-lid
is tehava niet ook een mavic verdeler? die timmeren hard aan de weg momenteel, misschien dat er dan een coulantieregeling in zit
Ik heb inmiddels reactie van Codagex:
De garantie op de wielen is 24 maanden. Aangezien deze wielen 4 jaar oud zijn (overigens 2 jaar niet mee gefietst i.v.m. lichamelijke klachten, maar dat zal Codagex worst zijn) is er geen sprake van garantie, en kan hij voor € 160,00 nieuwe spaken en velg laten monteren!
Op mijn mail dat ik toch een langere levensduur mag verwachten van wielen in deze klasse dan 24 maanden, heb ik nog geen reactie gehad. Dat men geen volledige vergoeding geeft da's tot daar aan toe, maar van coulanceregelingen heeft men volgens mij nooit gehoord!
hier even een foto van het probleem:
http://members.home.nl/j.dekter/mavic_3.JPG
De garantie op de wielen is 24 maanden. Aangezien deze wielen 4 jaar oud zijn (overigens 2 jaar niet mee gefietst i.v.m. lichamelijke klachten, maar dat zal Codagex worst zijn) is er geen sprake van garantie, en kan hij voor € 160,00 nieuwe spaken en velg laten monteren!
Op mijn mail dat ik toch een langere levensduur mag verwachten van wielen in deze klasse dan 24 maanden, heb ik nog geen reactie gehad. Dat men geen volledige vergoeding geeft da's tot daar aan toe, maar van coulanceregelingen heeft men volgens mij nooit gehoord!
hier even een foto van het probleem:
http://members.home.nl/j.dekter/mavic_3.JPG
-
- Forum-lid
@dex
Mooi balen. Ik begrijp je situatie, niet echt motiverend om weer op de fiets te stappen.
Ik hoop dat je eruit komt met hen maar laat je dag / week / maand / jaar niet vergallen als het niet lukt.
Sterkte ermee.
Mooi balen. Ik begrijp je situatie, niet echt motiverend om weer op de fiets te stappen.
Ik hoop dat je eruit komt met hen maar laat je dag / week / maand / jaar niet vergallen als het niet lukt.
Sterkte ermee.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
@Dex: 't is wel balen, maar ja die wielen zijn wel 4 jaar oud. Toch al een behoorlijke leeftijd en er zijn genoeg renners die wielen al veel eerder afgereden hebben. Je hebt ze dan maar 2 jaar gebruikt, maar dat kan iedereen wel beweren. En ze kunnen ook niet weten hoeveel km je er op hebt gereden.
Voor 299 heb je een nieuw setje bij Salden dus 160 voor een nieuwe velg is idd niet echt coulant. Maar ik zou idd het advies van Amclassic-fan opvolgen...
Voor 299 heb je een nieuw setje bij Salden dus 160 voor een nieuwe velg is idd niet echt coulant. Maar ik zou idd het advies van Amclassic-fan opvolgen...
Zo het wiel is weer gerepareerd
Nu weer Euro 30,- betaald, volgens de FM een matsprijs, hij heeft het afdichtingsring vervangen. voorzien van nieuw vet.
Dit is nu de 3de keer dat het achterwiel bij de FM geweest, en ze zien 3 jaar oud.
Maar Mavic doet weer niets, ze verkopen wel veel, maar dat kan ook wel eens wat minder worden ( bij de banken kon het ook niet op ).
Ik blijf er bij bij ons komt er geen mavic meer in
Nu weer Euro 30,- betaald, volgens de FM een matsprijs, hij heeft het afdichtingsring vervangen. voorzien van nieuw vet.
Dit is nu de 3de keer dat het achterwiel bij de FM geweest, en ze zien 3 jaar oud.
Maar Mavic doet weer niets, ze verkopen wel veel, maar dat kan ook wel eens wat minder worden ( bij de banken kon het ook niet op ).
Follow the Leader
leo peters schreef:Zo het wiel is weer gerepareerd
Ik zou blij zijn als mijn wielen zo lang meegingen.

trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
leo peters schreef:Moet jij misschien vaak remblokjes vervangen?
Nee, ik koers niet maar heb ook nogal problemen met mijn wielen. Ik koop deze winter een handgespaakt setje ( ik denk open pro met recordnaaf en shimanobody) en hoop dan van de problemen verlost te zijn. Als vervanging van de bontrager race lite wielen twijfel ik nog en lees ik het forum aandachtig.
Ik bedoelde dat ik blij zou zijn dat mijn wielen twee jaren meegingen.
trek x 500 2008
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
leo peters schreef:Zo het wiel is weer gerepareerd
Klinkt als enkel de body even voorzien van nieuwe olie, 30 euro is dan wel een vorstelijk loon. Kwestie van 1 schroef losdraaien en de body komt er al af.
Inderdaad......het is lastig te bewijzen dat er 2 jaar niet mee gereden is. Toch denk ik dat dit niet mag voorkomen, ook niet als er wel 4 jaar op gereden is. Ik rijd met veel goedkopere wielen inmiddels 5 jaar, en heb geen problemen. Derhalve had ik van Mavic meer coulance verwacht. Een algehele vergoeding is ook niet wat ik vraag, maar wel een tegemoetkoming in de kosten. Van een derlijke wielset mag je vanuit gaan dat deze het langer volhoudt dan 4 jaar, waarvan 2 jaar "netto".
-
- Forum-lid HC
Nou ik heb ook constant problemen met mavic (schterwielen).
Het bekende bodyprobleem en bij de MTB het scheuren van de velg bij het ventiel waardoor de velg niet meer luchtdicht is, In zes jaar tijd en twee setjes nieuwe velgen daarnaast elk jaar een nieuwe extra velg!
Ik kap ermee. Ik ga na de beurs lekker met Hope naven en notubes velgen aan de slag, lichter, goedkoper en beter. Oke de looks van mavic zijn goed....
Het bekende bodyprobleem en bij de MTB het scheuren van de velg bij het ventiel waardoor de velg niet meer luchtdicht is, In zes jaar tijd en twee setjes nieuwe velgen daarnaast elk jaar een nieuwe extra velg!
Ik kap ermee. Ik ga na de beurs lekker met Hope naven en notubes velgen aan de slag, lichter, goedkoper en beter. Oke de looks van mavic zijn goed....