
Opbouw van de gratis RIH
Vind het ook wel iets voor GastheerG, maar wat de zwarten en ondergetekende daarvan vinden is natuurlijk van ondergeschikt belang. 

Helaas, framemaat is net wat te groot:( Had wel interesse, maar zou me hiervoor eerst moeten laten oprekken op de pijnbank, beetje overdreven voor een RIH...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
@Seger: Natuurlijk zijn er meerdere. De zwarten zelf lijkt mij ook een goede kandidaat, om er maar een te noemen. En dat verhaal komt vast in samenwerking met de 'liefhebber' tot stand. 

Frigo schreef:Helaas, framemaat is net wat te groot:( Had wel interesse, maar zou me hiervoor eerst moeten laten oprekken op de pijnbank, beetje overdreven voor een RIH...
Je moet wat over hebben voor je sport

Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Corniel schreef:@Seger: Natuurlijk zijn er meerdere. De zwarten zelf lijkt mij ook een goede kandidaat, om er maar een te noemen. En dat verhaal komt vast in samenwerking met de 'liefhebber' tot stand.
En dan moet ik ook eerst op de pijnbank met mijn 1.78m

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Mannen! (M/V).
De Rih reist af naar Frigo... en we wachten vrolijk af! In FIETs nummer 5 of 6 in 2009 komt een verhaal over de 'second life', fixies enz... En daarvan maakt deze Rih deel uit -als het goed gaat natuurlijk! En uiteraard worden de 'die hards' of dit gedeelte van het forum er bij betrokken... Wordt vervolgd!
De Rih reist af naar Frigo... en we wachten vrolijk af! In FIETs nummer 5 of 6 in 2009 komt een verhaal over de 'second life', fixies enz... En daarvan maakt deze Rih deel uit -als het goed gaat natuurlijk! En uiteraard worden de 'die hards' of dit gedeelte van het forum er bij betrokken... Wordt vervolgd!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
Arme Frigo, moet ie toch op de pijnbank. 

@corniel; laat die pijnbank maar achterwege
Dat wordt dus waarschijnlijk alleen spullen bij elkaar zoeken, opbouwen en niet rijden. Ik heb zelf meestal 57 CT, bij de RIH is met name de bovenbuis iets aan de lange kant voor mij. Had al een mailtje gestuurd voordat de definitieve maat gepost was. Geeft op zich niets; de lol zit, zoals al vaker gezegd op dit forum, in het project! Heb via marktplaats al een afspraak gemaakt met een verzamelaar ter overname van wat spulletjes (o.a. cinelli stuur en een campa voorderailleur met klemband). Frame wordt waarschijnlijk morgen afgestuurd (ik verheug me er nu al op:D ). Idee is om er een echte lekkere retrobak van te gaan maken, ik hou jullie uiteraard op de hoogte...

Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Afgelopen woensdag, grote doos opgehaald bij het postkantoor, de RIH is binnen! Nieuwsgierig het frame op m'n werk snel uitgepakt: vies, de geur van aangekoekt vet, roest bij het bracket en enkele andere plekken. Wat moet dit worden... Het frame maar in een hoek gezet, het werk wacht immers. Aan het eind van de dag wint de nieuwsgierigheid het: sopje gemaakt, frame gepakt en poetsen maar. Naarmate ik bezig ben groeit het plezier en het vertrouwen. Vuil en vet verdwijnt als sneeuw voor de zon, roest heeft de buizen nauwelijks aangevreten. Een schitterend traditioneel frame komt langzaam te voorschijn: fraaie lugs, glanzende parelmoer lak met bordeauxrode accenten en decals die de tand des tijds prima hebben doorstaan. De boodschap van Menno Grootjans (leef je uit, spuit maar over en ga lekker los) schiet door mijn hoofd. Acute gewetensnood volgt: overspuiten? Nee, dat kan ik niet maken, dit frame schreeuwt erom om in oude glorie hersteld te worden! Dit wordt een ode aan het ijzeren tijdperk, van dit frame maken we een fiets met onderdelen die passen bij die periode. Saai? Allerminst lijkt mij. Ik heb verschillende fietsen, variërend van modern carbon tot oude stalen fietsen. Sommige heb ik zelf opgebouwd, maar een kenner of verzamelaar zou ik mezelf niet durven noemen. Dit wordt dus best een uitdaging.
Als eerste bel ik Wim van der Kaaij, de eigenaar van RIH en vraag hem om advies. De komende weken worden een zoektocht naar periode correcte onderdelen. Marktplaats, ebay, verzamelaars, ik ga alles aangrijpen om tegen aanvaardbare prijzen, onderdelen te zoeken die passen in het plaatje. In die tijd waren dat er overigens veel meer dan de huidige drie Shimano, Campagnolo en SRAM. Nee, je had toen nog illustere namen als Mavic, Mafac, Weinmann, Modolo, Heuret, Simplex, Galli en waarschijnlijk nog vele anderen. Ik ga spullen bij elkaar zoeken die in mijn ogen passen bij dit frame en die mooi of bijzonder zijn. Het zal dus geen rigide afbouw worden met onderdelen van één merk (Campa),
Als eerste bel ik Wim van der Kaaij, de eigenaar van RIH en vraag hem om advies. De komende weken worden een zoektocht naar periode correcte onderdelen. Marktplaats, ebay, verzamelaars, ik ga alles aangrijpen om tegen aanvaardbare prijzen, onderdelen te zoeken die passen in het plaatje. In die tijd waren dat er overigens veel meer dan de huidige drie Shimano, Campagnolo en SRAM. Nee, je had toen nog illustere namen als Mavic, Mafac, Weinmann, Modolo, Heuret, Simplex, Galli en waarschijnlijk nog vele anderen. Ik ga spullen bij elkaar zoeken die in mijn ogen passen bij dit frame en die mooi of bijzonder zijn. Het zal dus geen rigide afbouw worden met onderdelen van één merk (Campa),
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Frigo... ik heb je nogal met wat 'werk' opgezadeld he?! Mocht ik nog ergens tegen aan 'lopen' ( heb net een heritage wit Rolls zadel weggeven...ai...) dan meld ik me!
Groet en zet m op!
Menno
Groet en zet m op!
Menno
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....