Stillekracht schreef:Computrainer is meer functioneel ingesteld, waarbij Tacx meer een mooie presentatie heeft. Al kan je tegenwoordig ook bij de Computrainer bijvoorbeeld reallive video's gebruiken (zie ik zelf het nut niet van in).
Door de nauwkeurigheid en de spinscan mogelijkheid van de Computrainer kan je je efficiëntie van je techniek makkelijk verbeteren. Zelf zie ik hier een verbetering van een procent of 30 (in vergelijking tot 2001) Dit wordt ook gebruikt voor Dynamic Bike fitting, wat je met een Computrainer dus zelf kunt doen. Je zult versteld staan wat het verschil kan zijn als je je zadel bijvoorbeeld een paar mm naar voren of achter verschuift.
(Spinscan laat online op een grafische manier in een window zien hoe de kracht over 360graden wordt verdeeld. Zelf heb ik recentelijk bijna 10% gewonnen door de houding van mijn voet iets te veranderen tijdens de "coup de pedale" )
Wat ik al eerder aangaf: wat is duur? Als je iets van 100 euro koopt en het niet gebruikt vindt ik het duur. Ik heb de Computrainer voor aanschaf eerst zelf getest. Ik was binnen 15minuten overtuigd dat hier voor mij voldoende motitvatiefactor in zat. Ik realiseer mij dat dit per persoon natuurlijk anders kan zijn.
Daarnaast streeft de fabrikant van Computrainer een kwaliteitsproduct na, in alle opzichten. Nieuwe software is backwards compatible met de oude trainers. Onderdelen zijn allemaal los te krijgen. Service is perfect! Ik heb de mijne in 2001 gekocht. Ik rij zelf enkele duizenden Km'ers per jaar en ook anderen maken gebruik van mijn Computrainer. Tot op heden geeft hij geen krimpOok dit weegt bij mij mee in de prijs die ik er voor over heb.
Ik ken niet alle Taxc modellen. Voor zover ik weet zijn ze beperkt tot 400W. Daarboven worden trucken uitgehaald, wat de onnauwkeurigheid nog meer benadrukt. Nu ben ik zelf het tegendeel van een sprinter. Desondanks zit ik regelmatig boven de 400W (Computrainer gaat tot 1500W)
Feit is dat ik ouder begin te worden (!) en door de laatste jaren meer op de techniek te letten weet ik mijn snelheid nog steeds vast te houden (ben nu 42). Ik win dus nog van mijn ritten uit 2001. Als ik de ritten van toen en nu offline analyseer dan zie je duidelijk de technische verschillen. (dit kan met de Coaching Software van Computrainer)
+1