[quote="Frigo"]Komt omdat het geanodiseerd is. Je moet eerst deze anodiseerlaag verwijderen, ik gebruik hiervoor vloeibare Muscle ovenreiniger. Hier moet je het ca. 3 minuten in laten weken (niet langer, anders wordt het aluminium aangetast!!). Vervolgens ga je met schuurpapier schuren (grove korrel b.v. 180, daarna telkens fijner om de oude schuursporen te verwijderen). Schrik niet van het eerste resultaat na het schuren, komt later echt goed

. Vervolgens laatste keer met staalwol polijsten en met koperpoets de boel lekker glimmend oppoetsen. Het is bewerkelijk maar het werkt echt. Als je een polijstmachine of een kolom-boormachine ter beschikking hebt met polijstpads, hoef je uiteraard niet handmatig te schuren.[/quote]
Precies wat ik heb gedaan, met ovenreiniger. Heb hem een nachtje moeten laten weken, blijkbaar was de concentratie NaOH niet erg hoog. Ben hem daarna direct te lijf gegaan met Commandant nr. 3, met de hand. Begint wel te glimmen hoor, het gaat alleen niet erg snel. Had misschien beter de dremel kunnen pakken..
Er komt trouwens een zwarte Selle Italia Turbo op, die had ik nog liggen
[quote="Master B"]Komt er trouwens ook nog een passen balhoofd in?
[/quote]
Als ik hem kan vinden een oude Record, anders een blanke King denk ik.