Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Colnago Mapei singlespeed

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 14 jan 2009 19:50

Afbeelding

Even de tussenstand :D

rubenio
Forum-lid

rubenio 15 jan 2009 23:10

Mooi hoor!
Schitterend frame vooral, maar toch blijf ik een aversie houden tegen die old-skool bandjes.
Ondanks dat het natuurlijk wel mooi in het plaatje past vind ik geheel zwarte banden mooier.

Succes met verdere opbouw!

Grtz.
Ruben

tiest
Forum-lid HC

tiest 15 jan 2009 23:47

[quote="GastheerG"][quote="rubenio"]maar toch blijf ik een aversie houden tegen die old-skool bandjes.
[/quote]

En ik vind het zo zo zo mooi. :D[/quote]

En ik vind het nog zoveel mooier :D. Dit word zo'n leuk fietsje.

frigo
Forum-lid

frigo 16 jan 2009 10:39

@Anaszi2.0: laat je er wel de derailleurhanger en commandeurnokjes etc. op zitten zodat je er in de toekomst wellicht nog een 'geared' racer van kunt maken?

edit: niet goed gelezen, je had al gemeld dat je dit ging behouden, wise guy :D

suggestie wit geperforeerd stuurlint: Fizik! (o.a. te koop bij bike24.com)

Verder schitterend frame, mooie onderdelen en mooie bandjes... goed bezig!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 17 jan 2009 23:59

Dat stuurlint had ik al op mijn verlanglijst staan, mooi spul!

Kleine update, nieuw spul:

-Chrome rechte colnago vork, waarvan de vorkpoten gespoten worden
-Campagnolo Delta remmen en hendels

En ik ben al 3 avonden op rij bezig met het polijsten van m'n stuurpen, dat doe ik nooit meer!!

frigo
Forum-lid

frigo 18 jan 2009 18:32

[quote="Anaszi2.0"]Dat stuurlint had ik al op mijn verlanglijst staan, mooi spul!

Kleine update, nieuw spul:

-Chrome rechte colnago vork, waarvan de vorkpoten gespoten worden
-Campagnolo Delta remmen en hendels

En ik ben al 3 avonden op rij bezig met het polijsten van m'n stuurpen, dat doe ik nooit meer!![/quote]

Komt omdat het geanodiseerd is. Je moet eerst deze anodiseerlaag verwijderen, ik gebruik hiervoor vloeibare Muscle ovenreiniger. Hier moet je het ca. 3 minuten in laten weken (niet langer, anders wordt het aluminium aangetast!!). Vervolgens ga je met schuurpapier schuren (grove korrel b.v. 180, daarna telkens fijner om de oude schuursporen te verwijderen). Schrik niet van het eerste resultaat na het schuren, komt later echt goed ;). Vervolgens laatste keer met staalwol polijsten en met koperpoets de boel lekker glimmend oppoetsen. Het is bewerkelijk maar het werkt echt. Als je een polijstmachine of een kolom-boormachine ter beschikking hebt met polijstpads, hoef je uiteraard niet handmatig te schuren.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

masterb
Forum-lid

masterb 18 jan 2009 18:48

Altijd leuk om dit soort projectjes te volgen, al helemaal als ik denk dat er een mooie fiets uit komt rollen. Je hebt namelijk ook van die uitzicht loze en afzichtelijke projectjes.
Bandjes zijn helemaal goed, laten zo. Evenals het crankstel...dat staat echt super.

Bij de suggestie Fizik stuurlint pas misschien ook het volgende...alleen als het blauw goed aansluit bij de rest natuurlijk. Of is dit een schop tegen het classieke been?
[img=http://www.featherbikes.nl/images/Fizik ... uigass.jpg]

Komt er trouwens ook nog een passen balhoofd in?

tiest
Forum-lid HC

tiest 18 jan 2009 19:24

[quote="Master B"]Of is dit een schop tegen het classieke been?

[/quote]

Ja.

Voor deze fiets komen maar 3 modellen in aanmerking.

masterb
Forum-lid

masterb 18 jan 2009 19:34

Toch geen lelijk bruine Brooks he...:p

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 18 jan 2009 22:11

[quote="Frigo"]Komt omdat het geanodiseerd is. Je moet eerst deze anodiseerlaag verwijderen, ik gebruik hiervoor vloeibare Muscle ovenreiniger. Hier moet je het ca. 3 minuten in laten weken (niet langer, anders wordt het aluminium aangetast!!). Vervolgens ga je met schuurpapier schuren (grove korrel b.v. 180, daarna telkens fijner om de oude schuursporen te verwijderen). Schrik niet van het eerste resultaat na het schuren, komt later echt goed ;). Vervolgens laatste keer met staalwol polijsten en met koperpoets de boel lekker glimmend oppoetsen. Het is bewerkelijk maar het werkt echt. Als je een polijstmachine of een kolom-boormachine ter beschikking hebt met polijstpads, hoef je uiteraard niet handmatig te schuren.[/quote]

Precies wat ik heb gedaan, met ovenreiniger. Heb hem een nachtje moeten laten weken, blijkbaar was de concentratie NaOH niet erg hoog. Ben hem daarna direct te lijf gegaan met Commandant nr. 3, met de hand. Begint wel te glimmen hoor, het gaat alleen niet erg snel. Had misschien beter de dremel kunnen pakken..

Er komt trouwens een zwarte Selle Italia Turbo op, die had ik nog liggen :)

[quote="Master B"]Komt er trouwens ook nog een passen balhoofd in?
[/quote]

Als ik hem kan vinden een oude Record, anders een blanke King denk ik.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 jan 2009 14:10

[quote="Anaszi2.0"]Als ik hem kan vinden een oude Record, anders een blanke King denk ik. [/quote]

Dat record balhoofd vind je nieuw, maar het heeft alleen niet helemaal dezelfde looks.

Hoe zit het trouwens met die zadelpen, nog geïnteresseerd? 53x11 stelde een ruil voor, die mij wel uit de nood zou helpen... Ik vermoed dat die oude campa pennen zoals ik er eentje heb nog wel voor weinig op marktplaats/2dehands te vinden moeten zijn (bvb Advertentienr:222199896)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie