Guerciotti fixed/free flatbar stadsracer
Mijn buurman belde net aan, hij had gisteren een pak(je) in ontvangst genomen voor mij. DE VELGEN ZIJN GEARRIVEERD !!!! Een paar knalgele velocity deep-v's. Begin deze week besteld in Engeland, gisteren al hier.
Nu nog even iemand vinden die de wielen kan spaken.
Nu nog even iemand vinden die de wielen kan spaken.
Dat kan je best zelf!
Zorg dat je de juiste spaaklengte hebt en dan vlechten maar!
( niet strak aandraaien gewoon losjes erin dan kan je het door een "prof"(fietsenmaker) op laten spannen)
Klikkerdeklik....
Succes!
Zorg dat je de juiste spaaklengte hebt en dan vlechten maar!
( niet strak aandraaien gewoon losjes erin dan kan je het door een "prof"(fietsenmaker) op laten spannen)
Klikkerdeklik....
Succes!
mijn Flickr
Nee het vlechten niet, maar op spanning brengen zou ik profesioneel laten doen.
Die ene keer dat het moet ben je namelijk wel dure wielbouwgereeschappen nodig.
En de spaken moeten een perfecte spaning hebben anders heb je in de kortste keren een slag in je wiel of gebroken spaken.
Opspannen niet zelf doen dus, tenzij je zeker bent van je zaak.
Die ene keer dat het moet ben je namelijk wel dure wielbouwgereeschappen nodig.
En de spaken moeten een perfecte spaning hebben anders heb je in de kortste keren een slag in je wiel of gebroken spaken.
Opspannen niet zelf doen dus, tenzij je zeker bent van je zaak.
mijn Flickr
Ok, volgende etappe (en de eindmeet is in zicht)
Het strippen van het frame was een hels karwij, maar uiteindelijk toch klaar gekregen. Grondlaag, laagjes verf, de decals en vernis erover. En zie hier het resultaat. Ik vind dat het er best mag wezen. De foto's geven niet helemaal goed weer hoe mooi het resultaat is. (Hier en daar had het beter gekund, maar ja, best tevreden over mijn eerste poging tot 'restauratie' van een oude fiets)

De velgen + naven heb ik ondertussen bij mijn LFB achtergelaten, volgend weekend mag ik de wielen gaan halen. Even zorgen dat de rest er tegen die tijd op hangt.
Het strippen van het frame was een hels karwij, maar uiteindelijk toch klaar gekregen. Grondlaag, laagjes verf, de decals en vernis erover. En zie hier het resultaat. Ik vind dat het er best mag wezen. De foto's geven niet helemaal goed weer hoe mooi het resultaat is. (Hier en daar had het beter gekund, maar ja, best tevreden over mijn eerste poging tot 'restauratie' van een oude fiets)

De velgen + naven heb ik ondertussen bij mijn LFB achtergelaten, volgend weekend mag ik de wielen gaan halen. Even zorgen dat de rest er tegen die tijd op hangt.
Inderdaad, nu ik van plan ben om in eerste instantie enkel een voorrem te monteren heb ik wel een beetje spijt van die nokken, MAAR er is al een oplossing in de maak. Want als je kijkt naar het ontwerp dat ik in gedachte had op pag. 1 dan zie je dat de nokken alsnog kunnen 'verdwijnen'
Gisteren trouwens nog trapas, cranks, zadelpen en stuur gemonteerd. Wielen van de oude fiets er even ondergezet. Het geheel ziet er (volgens mijn vriendin) al als een fiets uit
Gisteren trouwens nog trapas, cranks, zadelpen en stuur gemonteerd. Wielen van de oude fiets er even ondergezet. Het geheel ziet er (volgens mijn vriendin) al als een fiets uit
-
bianchisl3
- Forum-lid
Mooi! Doet me hier aan denken: http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=2394
Zo, bijna klaar. In zijn eerste configuratie dan toch (geen remmen, race stuur), 2de is flat bar en één voorrem. Pedaalkooien nog en dan zijn we er.
Net al even gaan rijden en foto's gemaakt (zie hieronder), nog geen 5 minuten of iemand achter me riep al:"Meneer, verkoop je die fiets?", ik zei:"Sorry jongen, ik heb hem nog maar 5 minuten geleden in elkaar gezet"
Even ter opfrissing van het geheugen, VOOR:

Fixed fietsen is toch even iets anders
In het begin toch effe schrikken.
Zo, genoeg tijd achter de computer gezeten.
Als ze me missen, dan ben ik vi ... euh FIXEN :p
Net al even gaan rijden en foto's gemaakt (zie hieronder), nog geen 5 minuten of iemand achter me riep al:"Meneer, verkoop je die fiets?", ik zei:"Sorry jongen, ik heb hem nog maar 5 minuten geleden in elkaar gezet"
Even ter opfrissing van het geheugen, VOOR:

Fixed fietsen is toch even iets anders
Zo, genoeg tijd achter de computer gezeten.
Als ze me missen, dan ben ik vi ... euh FIXEN :p