Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI world ranking

trannel
Forum-lid

trannel 27 jul 2011 09:39

timo2.0 schreef:
trannel schreef:Ploegen met alleen maar vrijbuiters mogen ze zo uit de Tour de France mikken van mij, laat ze maar eendaagse wedstrijden gaan winnen.
Dus als bijvoorbeeld HTC Toni Martin niet had meegenomen had Cavendish wat jou betreft ook thuis mogen blijven? Vrijbuiters dat is een Nederlandse traditie: de ploegen van Jan Raas en TVM gingen vrijwel nooit met een klassementsrenner naar de Tour en ik zie hier toch heel wat mensen met smart terugverlangen naar die tijd.
Het is misschien een beetje een gekunsteld antwoord, maar ik vind de groene trui in principe wel een serieus klassement. Als je met je ploeg naar de tour komt om de groene trui te pakken, door middel van ritoverwinningen heb ik daar in principe wel vrede mee.

@tennisser: Ik zeg ook niet dat een ploeg geen enkele vrijbuiter mee mag nemen. Ik erger me er alleen aan, dat sommige ploegen alleen maar dat type renners mee nemen. Waarom een rondewedstrijd rijden, als je niet de minste intentie hebt, om een renner een goed klassement te laten rijden. We zijn nu allemaal lyrisch omdat Ruijgh 21e is geworden. Dat is gewoon zielig. Als een Nederlander op een Wimbledon wordt uitgeschakeld in de 16e finales, gaan we dan ook huldigen?

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 27 jul 2011 09:42

Snap opzich wat je bedoelt, maar ik denk dat veel ploegen met vrijbuiters de tour juist leuk maken!

eelcoz

eelcoz 27 jul 2011 10:02

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 jul 2011 11:59

Effe tussendoor; Henk en Ingrid????
Zijn dat de nieuwe Johnnie en Anita?;)

tennisser
Forum-lid

tennisser 03 aug 2011 13:36

trannel schreef:We zijn nu allemaal lyrisch omdat Ruijgh 21e is geworden. Dat is gewoon zielig. Als een Nederlander op een Wimbledon wordt uitgeschakeld in de 16e finales, gaan we dan ook huldigen?
Is Ruijgh gehuldigd in zijn woonplaats?? :lol: Slaat inderdaad nergens op. Podium oké, maar 21e...? Denk dat alleen Krajicek gehuldigd is voor een prestatie op Wimbledon (`96)... (En misschien Eltingh en Haarhuis)

Plaats reactie